یک مطالعه جدید گزارش می‌دهد که آلودگی هوا ممکن است باعث حملات بیشتر آسم در کودکان و نوجوانان ساکن در شهر‌ها شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شفیق گفت: جلسه اضطراری آلودگی هوا در استان با حضور دستگاه‌های متولی برگزار و با نظر مساعد استاندار تصمیم بر این شد تا ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان از ساعت ۹ صبح امروز تعطیل شوند.
اصفهان- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان گفت: تعداد روزهای ناسالم در کلانشهر اصفهان در هفت سال گذشته به سبب توسعه ناپایدار در این خطه ۲۳۸ درصد افزایش داشته است.
نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد قرار گرفتن در معرض سطوح بالای آلاینده‌های هوا با آسیب‌های استخوانی در زنان یائسه مرتبط است.
مشخص نبودن جای پارک خودرو‌ها در سفر‌های درون‌شهری علاوه بر اینکه موجب افزایش تردد و ترافیک می‌شود، مصرف بنزین و آلودگی هوا را نیز افزایش می‌دهد.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: آلودگی هوا تا پایان هفته در کلان شهرها ادامه دارد.
احمد وحیدی در واکنش به تعطیلی‌های مکرر مدارس گفت: تعطیلی مدارس موجب شد به دولت پیشنهاد دهیم تا استانداردهایی که براساس آن گروه‌های اضطرار استان‌ها تصمیم‌گیری می‌کنند را کمی تغییر دهیم.
سازمان هواشناسی برای تهران و البرز در روز شنبه و یکشنبه به علت آلودگی هوا و افزایش غلظت آلاینده‌ها هشدار در سطح نارنجی صادر کرد.
تمام مدارس شهرستان البرز در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در تمام مقاطع تحصیلی مجازی است. فعالیت سایر مدارس مناطق استان نیز به صورت حضوری بوده و عوامل اجرایی در مدارس الزامی نیست.
اصفهان- مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: آلودگی هوا با تعطیلی مدارس از بین نمی‌رود؛ باید علت‌یابی شده و علت اصلی برطرف شود.
بررسی‌ها از وضعیت آلودگی هوای شهر تهران در روز‌های پنج‌شنبه ۱۵ دی ماه و جمعه ۱۶ دی ماه، نشان‌دهنده اثر بارش پراکنده در آخر هفته تهران، در بروز موج مکزیکی آلودگی هوا، است.
رییس اداره صحه‌گذاری و تایید نوع محصول ایران‌خودرو با تاکید بر این‌که مشکلات آلودگی هوای شهرها هیچ‌گونه تناسبی با سطح آلایندگی محصولات تولیدی ندارد، گفت: ترکیب خودرو یورو پنج با سوخت کم کیفیت حاضر، نه‌تنها موجب کاهش آلودگی هوا نمی‌شود، بلکه به دلیل عدم تناسب سیستم‌های احتراقی و کنترلی خودرو با سوخت مصرفی، موجب افزایش هزینه‌های نگهداری خودرو شده و کاهش عمر مفید خودرو را به دنبال خواهد داشت.
از زمان انقلاب صنعتی، انسان بیش از دو هزار گیگا تن (یک گیگا تن= یک میلیارد تن) دی‌اکسید کربن را وارد جو کرده است. این حجم غلیظ از گاز‌های گلخانه‌ای عامل گرم شدن کره زمین است. اگر چیزی تغییر نکند تأثیرات اقلیمی مانند آتش سوزی در جنگل، موج گرمای خفه کننده و افزایش مخرب سطح دریا شدت می‌یابد.
اهواز- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز از مراجعه ۶۰۲ نفر به مراکز درمانی تابع این دانشگاه در شبانه روز گذشته در پی آلودگی هوا خبر داد.
همزمانی شروع موج هشتم کرونا و بحران آلودگی هوا در کلانشهرهای کشور، باعث شده نفس تهرانی ها به خِس خِس بیافتد.
همزمانی شروع موج هشتم کرونا و بحران آلودگی هوا در کلانشهرهای کشور، باعث شده نفس تهرانی ها به خِس خِس بیافتد.
بیش از دو هفته از شروع آلودگی سریالی هوا در پایتخت می‌گذرد. تفاوت موج اخیر آلودگی هوای تهران با دوره‌های آلودگی سریالی پیش از این در حضور آلودگی گوگردی به عنوان چاشنی آلودگی از جنس ذرات آن هم با غلظت بسیار بالا و تاریخی بوده است. در میانه ایام آلوده تهران که از ۱۶ آذر آغاز شده و همچنان ادامه دارد، دیگر فقط ذرات معلق با قطر کوچک‌تر از ۵/ ۲ میکرون یا به اصطلاح PM۲/ ۵ نبود که هوا را مکدر کرده و سلامت شهروندان را هدف گرفته بود.
آلودگی هوا در طولانی مدت منجر بروز حساسیت‌ها و خارش شدید چشم و کدورت قرنیه می‌شود و اگر عفونت‌های چشمی رخ دهد موجب کاهش دید نیز خواهد شد.
در آستانه امتحانات نیم سال اول، آلودگی هوا در برخی شهر‌ها اوج گرفته و موجب تشکیل جلسه کارگروه‌های شرایط اضطرار هوا شده است. جلساتی که تقریبا می‌شود خروجی آن‌ها را پیش از اعلام حدس زد؛ از تعطیلی پیش دبستانی‌ها و مهد‌های کودک تا غیرحضوری شدن آموزش در مدارس و منع ورزش در فضای باز. تصمیماتی که تا چند سال قبل شامل منع تردد زوج و فرد خودرو‌ها هم می‌شد که حالا برچیده شده!
اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی این استان طی پنج روز آینده را با آسمانی کمی ابری تا نیمه ابری و در مناطق پر تردد شهری راهمراه با تداوم آلودگی هوا پیش‌بینی کرد.
بر اساس پیش بینی‌ها تا اواسط هفته آینده در شهرهای صنعتی و پرجمعیت آلودگی هوا ادامه خواهد داشت.
استدلال آقایان این است که چون بنزین یورو ۶ در کشور تولید نمی‌شود، لذا استفاده از بنزین یورو ۴ در خودرو‌های وارداتی با استاندارد آلایندگی یورو ۶ به صلاح نیست و موجب افزایش بار مالی خودرو‌های وارداتی می‌شود! این در حالی‌ست که سال‌هاست خودرو‌های روز اروپایی گران قیمت که همگی استاندارد یورو ۶ دارند در کشور تردد و از همین بنزین موجود استفاده می‌کنند و هیچ مشکلی نداشتند!
هنوز دلیل قطعی ابتلا به کبد چرب غیر الکلی مشخص نیست؛ ولی محققان احتمال می‌دهند سن، اضافه وزن، دیابت و کلسترول بالا، مهمترین عوامل خطر این عارضه باشند. علل دیگر کبد چرب غیر الکلی استفاده از دارو‌های مختلف، هپاتیت، بیماری‌های خود ایمنی یا بیماری‌های کبدی ارثی، کاهش سریع وزن و سوء تغذیه هستند.
ساعاتی بعد از آنکه وزیر آموزش و پرورش از برگزاری «غیر حضوری» مدارس ابراز تاسف کرد و یادآور شد که امکان استفاده از شبکه شاد موجب شده که دانش آموزان از درس عقب نمانند و این موضوع جای خوشحالی دارد، در مراکز برخی استان های کشورمان جلساتی برگزار شد که با توجه به تداوم آلودگی هوا و شدت گرفتن آن، رای به تعطیلی مدارس و دانشگاه ها برای فردا و حتی پس فردا دادند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ