مرکز نظام ایمنی هسته‌ای کشور با تاکید بر پایش پرتوی مستمر و دوره‌ای رودخانه «ارس» تصریح کرد: در آخرین پایش پرتوی صورت گرفته، آلودگی به مواد پرتوزا در این رودخانه رویت نشده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اردبیل- فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: در ۳ ماهه نخست سال‌جاری بیش از ۱۲۷ مورد آلودگی زیست محیطی در اردبیل شناسایی و به دستگاه‌های مربوطه معرفی شده است.
نکته قابل تامل در این میان، تاثیرپذیری بسیار بالاتر ایران از تنش پیرامون رود ارس است چراکه نه ترکیه که سرچشمه‌های این رود در خاکش واقع شده و نه ارمنستان و آذربایجان، هیچ کدام به اندازه کشورمان از این منبع آبی چشمگیر بهره مند نمی‌شوند و از این رود برای آبیاری مزارع و باغات استفاده نمی‌کنند. بهره برداری وسیعی که نشان می‌دهد احتمال آلوده شدن ارس تا چه اندازه برای کشورمان جدی‌تر است.
مرکز نظام ایمنی هسته‌ای کشور با تاکید پایش پرتوی مستمر و سالانه رود ارس اعلام کرد، آخرین بار اسفند ۱۴۰۱ رود ارس مورد پایش قرار گرفت و مرکز تاکنون در بررسی‌های دقیق خود به موردی از آلودگی رود به مواد رادیواکتیو برخورد نکرده است.
میر حافظ با بر تصریح اینکه اغلب میوه‌ها و سبزی‌ها طبع سرد و غذا‌های با منشأ حیوانی طبع گرم‌تری دارند گفت: برخی افراد طبیعت سرد دارند و با خوردن بیش از حد مواد غذایی سرد مثل ماهی، بدن آن‌ها ضعف می‌کند و دچار سستی مفاصل، کندی حرکت، خواب آلودگی یا کم حوصلگی می‌شود.
دادستانی کل کشور وزارت آموزش و پرورش را مکلف کرد، ضمن بررسی دقیق موارد و گزارش‌ها با مراکز و مدارس متخلف برخورد قانونی نموده و ترتیبی اتخاذ نماید تا وجوه دریافتی غیر قانونی به اولیاء دانش آموزان مسترد شود.
یک روزنامه فرانسوی از اقدام شرکت توتال فرانسه در خالی کردن ده‌ها تُن مواد شیمیایی سمی در آب‌های یمن و آلودگی گسترده محیط زیست این کشور پرده برداشت.
سرپرست پلیس آگاهی استان البرز با بیان اینکه در این عملیات هیچ گونه آسیبی به گروگان‌ها وارد نشد، گفت: مصرف مواد روان‌گردان می‌تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد، بنابراین خانواده‌ها باید با نظارت مستمر بر رفتار جوانان و نوجوانان خود از آلودگی آن‌ها در گرداب اعتیاد پیشگیری کنند.
کمبود جریان خون و انرژی کافی در مغز و اندام‌ها باعث خواب آلودگی در بهار می‌شود. معمولا، در فصل زمستان جریان خون در سطح بدن کمتر می‌باشد. بنابراین، بیشتر جریان خون در مغز و اندام‌ها می‌باشند و مواد مغذی و اکسیژن را به جا‌هایی می‌برد که مورد نیاز است.
کیفیت هوای تهران، در سه ایستگاه مورد سنجش برای تمامی شهروندان در وضعیت ناسالم قرار گرفت.
روز دوشنبه (اول اسفندماه) با توجه به سکون نسبی و عدم وزش باد قابل ملاحظه در بعضی ساعات افزایش شاخص آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا مورد انتظار است.
مدیرکل تامین و مهندسی تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی از پایان ساخت و الحالق یک فروند بارج جمع آوری آلودگی مواد نفتی به ناوگان شناورهای خدماتی این سازمان، خبر داد.
رئیس شورای عالی استان‌ها از تصمیم‌گیری برای تشکیل یک کمیته اجرایی برای تقویت میان دولت و شورای عالی استان‌ها در موضوع آلودگی هوا خبر داد.
دلایلی چون شیوع ویروس کرونا، آلودگی هوا ، خطرات پوسیدگی ورزشگاه آزادی، آماده نبودن زیرساخت برای ورود بانوان و ملاحظات امنیتی چندماه اخیر ، به عنوان دلایل منع حضور تماشاگران در استادیوم‌ها مطرح شده بود.
با موافقت نمایندگان، جلسات علنی مجلس شورای اسلامی در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه هفته جاری در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار خواهد شد. نمایندگان در جلسه علنی نوبت دوم امروز خود، نخست درخواست مسکوت ماندن طرح مالیات بر عایدی سرمایه را بررسی کرده و پس از مخالفت با این درخواست، به ادامه بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص طرح مالیات بر عایدی سرمایه پرداختند.
با موافقت نمایندگان، جلسات علنی مجلس شورای اسلامی در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه هفته جاری در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار خواهد شد.نمایندگان در جلسه علنی نوبت دوم امروز خود ابتدا درخواست مسکوت ماندن طرح مالیات بر عایدی سرمایه را بررسی کرده و پس از مخالفت با این درخواست به ادامه بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص طرح مالیات بر عایدی سرمایه پرداختند.
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس گزارش منتشر شده اخیر از سوی کارشناسان مستقل سازمان ملل، اثر تحریم‌ها در آلودگی هوای ایران بسیار زیاد بوده است که از موارد مطرح شده در این گزارش می‌توان به کیفیت سوخت و سیستم حمل و نقل اشاره کرد.
عضو شورای شهر تهران گفت: همچنین در این نامه به مسئله عدم اهتمام ۲۶ دستگاه تاکید و اعلام کردیم که اگر همه دستگاه‌ها هماهنگ نباشند امیدی به بهبود وضعیت هوا نیست و همچنین چند پیشنهاد دادیم که یکی از آن‌ها کمک به اسقاط واقعی خودرو‌ها است.
محققان ایرانی پلیمری ابداع کرده اند که از ایجاد لکه خون جلوگیری می کند و همچنین دافع عفونت های ناشی چسبندگی باکتریایی است.
عضو شورای شهر تهران گفت: شهردار تهران تاکنون دو بار شفاهی گفته‌اند که از رئیس جمهور در خصوص آلودگی هوای پایتخت حکمی دریافت کرده‌اند.
در این روزهای سرد که آلودگی هوا نفس بسیاری را تنگ کرده، مصرف برخی غذاها می‌تواند به بهبود وضعیت تنفس کمک کند. در این اینفوگرافیک به این مواد غذایی اشاره شده است.
پرتقال، لیمو ترش، نارنج، نارنگی، توت فرنگی، سیب، خربزه، طالبی، انار و سبزیجات سبز تیره همچون اسفناج و سبزی خوردن، انواع فلفل از جمله فلفل دلمه‌ای، شلغم، لبو و پیاز را در روز‌های آلودگی هوا مصرف کنید.
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران با اشاره به برگزاری جلسه کمیته محیط زیست استان تهران پیرامون آلودگی هوا گفت: قرار شد این کمیته وظایف هر دستگاه را مشخص و در جلسه آتی اعلام کند.
هدف از تولید سیاهه انتشار، کمی سازی مقادیر آلایندگی تولیدی از منابع مختلف، شناسایی، اهمیت سنجی و مقایسه منابع مختلف برای آلاینده‌های گوناگون، تولید مقادیر اولیه مورد نیاز برای مدل‌های پراکنش آلودگی هوا و مدل‌های عددی فتوشیمیایی بزرگ یا کوچک‌مقیاس، اجرا و اثرسنجی سناریو‌های مختلف کاهش آلودگی هواست.
نویسندگان این مقاله ۱۷ مطالعه با بیش از ۹۱ میلیون نفر فرد مورد بررسی قرار گرفته با سن بالای ۴۰ سال را مورد ارزیابی قرار دادند. حدود ۵.۵ میلیون نفر از آنان به زوال عقل مبتلا شدند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ