شاخص آلودگی شهر همدان امروز ۱۴ دی ماه عدد ۱۵۹ است که برای تمام تمام گروههای سنی ناسالم تشخیص داده شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اهواز- طبق اعلام مرکز پایش کیفی هوای کشور، شاخص کیفی هوای ۶ شهر استان خوزستان ناسالم و آلوده ثبت شده است.
بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح امروز (۶ تیرماه) با توجه به عدم وزش باد مؤثر و افزایش تردد خودرو‌ها بر میزان غلظت آلاینده‌ها افزوده خواهد شد و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.
آلودگی هوا ماجرای جدیدی نیست، سال‌ها است مردم تهران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، کافی‌ست زمستان برسد تا دوباره هشدار‌های مدیریت بحران، هواشناسی و اورژانس پایتخت شروع شود، «از خانه خارج نشوید، هوا برای گروه‌های حساس آلوده است»، بعضی مواقع هم کار از هشدار به گروه‌های حساس می‌گذرد و حالا همه آدم‌های شهر باید خانه‌نشین شوند تا اثرات کشنده آلودگی هوا آن‌ها را نشانه نگیرد، اتفاقی که حداقل برای ۶ هزار نفر از ساکنین تهران در سال ۱۴۰۰ رخ داده.
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران شاخص آلودگی هوا بر روی عدد ۸۱ یعنی در بازه قابل قبول قرار دارد.
شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران شاخص آلودگی هوا در پایتخت را اعلام کرد.
عضو شورای شهر تهران گفت: تهران فقط ۸۱ میلیارد تومان در حوزه رفع آلودگی هوا بودجه دارد و با آن تنها می‌توان ۸ دستگاه اتوبوس خرید و ۵ متر مترو ساخت.
اهواز - هوای ۶ شهر خوزستان. امروز پنجشنبه در وضعیت قرمز آلودگی هوا قرار گرفت.
اهواز - شاخص کیفی هوا صبح امروز هشت شهر خوزستان در وضعیت قرمز و نارنجی آلودگی قرار گرفت.
اهواز- طبق اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص کیفی هوای پنج شهر خوزستان در وضعیت «قرمز» و «ناسالم» گزارش شده است.
اهواز - شاخص کیفی هوای پنج شهر خوزستان امروز در وضعیت قرمز آلودگی قرار گرفت.
موضوع بهره‌گیری از سوخت‌های بی‌کیفیت و به‌کارگیری وسایل نقلیه فرسوده منجر به تولید مقادیر زیادی دود و ذرات آلاینده در هوا می‌شود. از طرفی، تعداد زیادی کارخانه صنعتی در مجاورت محدوده شهر تهران وجود دارد که بسیاری از آن‌ها از سوخت‌های سنگین فسیلی برای ماشین‌آلات خود استفاده می‌کنند. هرکدام از این عوامل به نوع خود در افزایش سطح آلودگی هوا در تمام طول سال نقش دارند.
اهواز - هوای صبح امروز دو شهر خوزستان در وضعیت قرمز آلودگی قرار گرفت ولی مدارس در هیچ یک از شهرهای خوزستان تعطیل نشد.
از کودکان و سالمندان و افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای و…، درخواست می‌شود از تردد‌های بیهوده در سطح شهر خودداری کنند.
اهواز - امروز هوای پنج شهر خوزستان آلوده است و سه شهر در وضعیت قرمز آلودگی هوا قرار گرفته اند.
اهواز - هوای صبح امروز سه شهر خوزستان در وضعیت قرمز آلودگی هوا قرار گرفت.
کاشانی عضو شورای شهر تهران در خصوص آلودگی هوای تهران گفت: آقای رئیس جمهور این گره به دست شما باز می‌شود، یک نفر را به عنوان نخ تسبیح مشخص کنید تا کارها را پیگیری کند.
رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در سال ۱۴۰۰ در ۲۷ شهر آلوده کشور، حدود ۲۱ هزار مرگ و میر منتسب به آلودگی هوا و ۱۱.۳ میلیارد دلار خسارت گزارش شده است.
عضو شورای شهر تهران گفت: همچنین در این نامه به مسئله عدم اهتمام ۲۶ دستگاه تاکید و اعلام کردیم که اگر همه دستگاه‌ها هماهنگ نباشند امیدی به بهبود وضعیت هوا نیست و همچنین چند پیشنهاد دادیم که یکی از آن‌ها کمک به اسقاط واقعی خودرو‌ها است.
رئیس شورای شهر تهران گفت:از مسئولان می‌خواهیم کمی جدی تر در زمینه آلودگی هوا برخورد کنند.
در پی آلودگی شدید هوای پایتخت، آموزش در همه مدارس شهر تهران در روزهای یکشنبه ۱۱ و دوشنبه ۱۲ دی ماه ۱۴۰۱ به صورت مجازی برگزار می شود.
آقای زاکانی، شهردار تهران، پیش از این گفته بود که از سوی رئیس‌جمهور مسئولیت گرفته و حکم دارد که درباره آلودگی هوای تهران مسئول مستقیم باشد، اما بعدها هیچ خبری از این مسئولیت‌پذیری نشد، به ایشان تذکر هم داده‌ایم اما حالا گفته می‌شود که وظیفه این کار فقط بر عهده شهرداری تهران نیست و یک کار ملی است.
امروز شاخص آلاینده های جوی در شهر تبریز به ۱۵۵ رسید و در وضعیت ناسالم برای تمام گروه‌های سنی قرار داشت.
بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح امروز (۲۹ آبان ماه) با توجه به عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته و افزایش ترافیک صبحگاهی، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است.
عدم توجه دستگاه‌های مسئول به موضوع آلودگی هوا درحالی است که بر اساس گزارش وزارت بهداشت در سال ۱۴۰۰ در ۲۷ شهر آلوده کشور با ۳۵ میلیون جمعیت، حدود ۲۱ هزار مرگ و میر منتسب به آلودگی هوا ناشی از ذرات معلق ۲.۵ میکرون در بزرگسالان گزارش شد که ۳۰ میلیارد دلار هزینه به کشور وارد کرده است همچنین در تهران ۶ هزار نفر جان خود را به این علت از دست داده‌اند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ