کیفیت هوای تهران، در سه ایستگاه مورد سنجش برای تمامی شهروندان در وضعیت ناسالم قرار گرفت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بنابر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در حال حاضر شاخص آلودگی هوای تهران روی عدد ۹۵ قرار دارد و کیفیت هوا قابل قبول است.
شاخص آلودگی هوای تهران، بر اساس پالایش صورت گرفته روی عدد ۵۴ بوده و در بازه قابل قبول قرار دارد.
شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران شاخص آلودگی هوا در پایتخت را اعلام کرد.
شاخص آلودگی هوای تهران هم‌اکنون روی عدد ۷۲ قرار دارد و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.
هواشناسی تهران اعلام کرد: برای امشب و روز شنبه همراه با کاهش ابر، در اکثر نواحی استان، وزش باد، گاهی وزش باد شدید (به ویژه روز شنبه و نواحی جنوبی و جنوب غربی) را شاهد خواهیم بود.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۸ اسفند) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد ملایم و در شب غبار محلی با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و روز سه‌شنبه (۹ اسفند) کمی ابری و گاهی وزش باد ملایم و در شب غبار محلی با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
آمار شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد بهمن‌ماه امسال شهروندان تهرانی تعداد روز‌های آلوده بیشتری را نسبت به بهمن‌ماه سال گذشته تجربه کرده‌اند. طی این مدت شش روز برای تمامی گروه‌ها آلوده بود این در حالیست که سال گذشته در این ماه هیچ روزی برای تمامی گروه‌ها آلوده نشده بود.
روز دوشنبه (اول اسفندماه) با توجه به سکون نسبی و عدم وزش باد قابل ملاحظه در بعضی ساعات افزایش شاخص آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا مورد انتظار است.
شاخص آلودگی هوا در حال حاضر بر روی عدد ۶۶ قرار دارد و کیفیت هوای پایتخت قابل قبول است.
شرکت کنترل کیفیت هوا اعلام کرد: هم‌اکنون شاخص آلودگی هوای پایتخت روی عدد ۸۱ یعنی بازه قابل قبول قرار دارد.
طی این سه روز آسمان تهران صاف همراه با غبار محلی و در بعضی ساعت‌ها غبارآلود پیش‌بینی می‌شود.
معاون محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست تهران در رابطه با علت انباشت بیشتر آلاینده‌ها در این منطقه گفت: به طور کلی در مناطق جنوب و جنوب غربی تهران از جمله منطقه ۱۹، شاخص آلودگی هوا بالاتر از سایر ایستگاه‌هاست و علت این است که این ایستگاه‌ها در نقاطی هستند که تردد ماشین‌های سنگین حتی در ساعات روز را دارند. در شهر تهران تردد ماشین‌های سنگین فقط در طول شب مجاز است، اما در این مناطق تردد کامیون‌ها در هر ساعتی از روز انجام می‌شود.
شاهسونی با اشاره به اینکه غلظت ذرات معلق PM2.5 در روز جاری (۱۱ دی ماه) در تهران بیش از ۱۰ برابر رهنمود سازمان جهانی بهداشت بود، اظهار کرد: اکنون مهم‌ترین آلاینده در هوای کلانشهر تهران ذرات معلق PM۲.۵ است، گفت: این ذرات اثرات زیادی بر سلامت انسان دارد و مهم‌ترین عامل خطرناک در هوا برای انسان‌ها است.
سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران درباره‌ آلودگی هوای تهران طی ۲ روز آینده هشدار داد و اعلام کرد: شهروندان از ورزش و تردد غیر ضروری در هوای باز بپرهیزند.
هم اکنون شاخص کیفیت هوای پایتخت روی عدد ۱۵۱ یعنی بازه ناسالم برای همه افراد جامعه قرار دارد.
بر اساس آخرین نقشه‌ها و مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی وضعیت جوی استان تهران تا روز جمعه (۴ آذر) با ادامه پایداری نسبی و عدم وزش باد قابل ملاحظه آسمانی کمی ابری تا نیمه‌ابری و در مناطق پرتردد شهری همراه با غبار محلی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا هم اکنون شاخص آلودگی هوای پایتخت بر روی عدد ۱۳۲ یعنی بازه ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا هم اکنون شاخص آلودگی هوای پایتخت بر روی عدد ۱۱۱ یعنی بازه ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.
با توجه به تشدید آلودگی هوای تهران در دو روز گذشته و قرارگیری عدد شاخص آلودگی کیفیت هوای تهران بر روی عدد ۱۱۲ و احتمال افزایش آلودگی هوا ظرف امروز و فردا از لحظاتی قبل کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران به ریاست ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران تشکیل جلسه داد.
جولان آلاینده‌ها در جو پایتخت از عصر روز پنج شنبه آغاز شد و در برخی از ساعات شب هنگام شاخص کیفیت هوا به محدوده اضطرار (بالای ۱۵۰) رسید. روز جمعه نیز شاخص کیفیت هوا در تمام ساعات هوای آلوده را گزارش می‌کرد؛ طوری‌که شاخص کیفیت هوای ۲۴ساعت منتهی به صبح این روز ۱۲۹ (ناسالم برای گروه‌های حساس) محاسبه شد.
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا هم اکنون شاخص آلودگی هوای پایتخت بر روی عدد ۱۳۲ یعنی بازه ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.
کیفبت هوا از ساعات اولیه بامداد کاهش یافت و شاخص کیفیت هوا به ۱۵۲ و در شرایط ناسالم قرارگرفت، اما به تدریج شاخص آلودگی هوا کاهش یافت و ساعت ۱۰ صبح روز جمعه به شاخص ۱۲۲ و شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس رسید.
مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در ریشه یابی علل افزایش آلودگی هوای پایتخت عنوان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته توسعه نامتوازن شهر و بارگذاری بیشتر از ظرفیت اکولوژیک که منجر به مصرف بالای انرژی و منابع فسیلی می‌شود، حضور بی شمار واحد‌های صنعتی، خدماتی، تولیدی و معدنی، افزایش کانون‌های گرد و غبار و افزایش تردد وسایل نقلیه، رشد ترافیک و کیفیت سوخت در خودرو‌های سنگین از جمله دلایل اصلی افزایش انواع آلودگی‌ها در تهران هستند.
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا، هم‌اکنون شاخص آلودگی هوای پایتخت روی عدد ۸۲ یعنی بازه قابل قبول قرار دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ