هر بوئینگ ۷۷۷-۳۰۰ ER که توسط سوئیس اداره می‌شود، با استفاده از این فناوری سالانه در حدود ۴۰۰ تن نفت سفید و بیش از ۱۲۰۰ تن دی اکسید کربن صرفه جویی می‌کند. بوئینگ ۷۷۷ F نیز با بهره‌گیری از این روش سالانه در حدود ۳۷۰ تن سوخت و ۱۱۷۰ تن دی‌اکسید کربن صرفه‌جویی خواهد کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ناسا مشغول توسعه فناوری نوینی است که انقلابی در صنعت سفرهای هوایی ایجاد می کند و می تواند در ساخت هواپیماهای تجاری برقی با قدرت سفر طولانی تر به کار رود.
امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درخصوص تولید و خرید هواپیما گفت: ما از نظر فناوری ساخت هواپیما در مراحل خیلی خوبی هستیم.
وزیر دفاع گفت: از نظر فناوری، ساخت هواپیما در مراحل بسیار خوبی هستیم؛ اگر زمانی احساس نیاز به هواپیما وجود داشته باشد، مراحل تولید آن را تا جایی که بتوانیم دنبال می‌کنیم.
رسانه‎ها از آغاز پرواز شرکت هواپیمایی ارمنستان به استانبول خبر می‌دهند.
مهندسان انستیتو فناوری ماساچوست(ام آی تی) موتوری یک مگاواتی ابداع کرده اند که گامی مهم در ساخت هواپیماهای برقی بزرگ در آینده است.
لحظه اصابت موشک فتاح به هدف فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: موشکی که امروز رونمایی آن صورت گرفت، موشکی است که در دنیا کم نظیر است به نحوی که با رونمایی این موشک ایران جزو چهار کشور دارای این فناوری شد. موشک فتاح به دلیل فناوری که دارد هیچ ضد موشکی برای آن وجود ندارد در حالی که برای سایر سلاح‌ها مانند تانک، ناو، هواپیما و غیره موشک ضد آن وجود دارد و حتی برای سایر موشک‌ها هم ضدموشک‌هایی ساخته شده است. موشک فتاح به دلیل نوع حرکت آن که در جهات و ارتفاع مختلف است توسط هیچ موشکی قابل انهدام نیست برای اینکه موشک‌های ضدموشک طبق یک بردار مشخص حرکت می‌کنند که البته سرعت آنها از سرعت کمی هم برخوردار است. منبع: صداوسیما
بسیاری از گرجی‌ها مخالف هرگونه نزدیکی با مسکو هستند؛ بویژه آنکه سربازان روسیه سالهاست در دو منطقه جداشده از خاک این کشور یعنی آبخازیا و اوستیای جنوبی (که حدود یک پنجم خاک این کشور را تشکیل می‌دهند) مستقر هستند.
رضایی‌فر خاطرنشان کرد: در مراحل بررسی سانحه، مشکل فنی در بالگرد یافت نشده است و علت وقوع سانحه عامل انسانی (خلبان) عنوان شده است که البته تصمیم‌گیری‌های مدیریتی و نبستن کمربند ایمنی مسافران نیز عوامل کمکی بوده‌اند.
رئیس شرکت هواپیمایی امارات معتقد است که هواپیما‌های مسافربری مجهز به کمک‌خلبان هوش مصنوعی می‌توانند مسافران را در آینده به مقصد خود برسانند.
تیم داوری بازی مس کرمان - تراکتور درگیر مشکلات عجیب هواپیمایی شده است.
«مدیر برنامه ملی ساخت هواپیمای تجاری» با حکم معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری منصوب شد.
ستاره های بایرن با یک هواپیمای جدید به منچستر خواهند رفت.
جدیدترین هواپیمای سری اکس (اکس-۵۹ فناوری فراصوت بی صدا) می‌خواهد به دستاوردی مشابه اولین هواپیمای اکس یعنی شکستن دیواره صوتی دست یابد.
جدیدترین هواپیمای سری اکس (اکس-۵۹ فناوری فراصوت بی صدا) می‌خواهد به دستاوردی مشابه اولین هواپیما اکس (شکستن دیواره صوتی با این تفاوت که اگر همه چی به خوبی پیش برود هیچ کسی روی زمین متوجه آن نشود) دست یابد.
معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: آمریکا قصد دارد به پرواز پهپادها بر فراز دریای سیاه ادامه دهد اما این پهپادها با اقدامات پدافندی روسیه مواجه خواهد شد.
بریتانیا تعدادی از سیستم‌های هواپیمای بدون سرنشین (UAS) را برای پشتیبانی از اوکراین توسعه داده و آزمایش کرده است. در میان این پهپاد‌ها یک پهپاد انتحاری قرار دارد که با فناوری چاپ سه‌بعدی تولید می‌شود و به عنوان بخشی از برنامه توسعه سریع برای جلوگیری از حمله روسیه به اوکراین در نظر گرفته شده است.
خلبان پرواز شماره ۶۶۴۴ هواپیمایی آتا که قرار بود روز گذشته و در ساعت ۲۰ از مبدا نجف به مقصد مشهد حرکت کند، بعد از دریافت خطای تایر (نقص فنی در سیستم لاستیک هواپیما) و هنگام تاکسی وِی در باند فرودگاه از پرواز منصرف شد.
رئیس سازمان هواپیمایی گفت:برای اداره صنعت باید از فناوری استفاده کنیم که تحریم‌ها مانع انتقال اطلاعات هوانوردی به ایران شده است.
پهپاد عمود پرواز و بدون پروانه Jetoptera در تست‌های اولیه خود توانسته به سرعت خیره‌کننده ۰.۸ ماخ یا ۹۸۸ کیلومتر بر ساعت برسد و از حیث سرعت یک هواپیمای دریملاینر بویینگ جلو بیفتد.
طبق گزارشی جدید چین برای ساخت هواپیماهای جنگی از فناوری چاپ سه بعدی استفاده می کند.
وبسایت خبری انگلیسی در تحلیلی نوشته دهه‌ها توسعه دقیق، ایران را به یک رقیب جدی در فناوری هواپیماهای بدون سرنشین تبدیل کرده و به آن نفوذ منطقه‌ای جدید می‌دهد.
صفوی در تشریح پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به کارگیری علم و فناوری در نیرو‌های مسلح، به کسب قدرت بازدارندگی و قدرت پهبادی نیرو‌های مسلح اشاره کرد و گفت: امروز در نقطه‌ای قرار داریم که ٢٢ کشور جهان تقاضای خرید هواپیمای بدون سرنشین از ایران دارند.
مدیر پروژه هواپیمای ۷۲ نفره گفت: این هواپیما با موتور جت توربوفن به عنوان اولین محصول شبکه فناوری میتواند به مرحله بهره برداری برسد.
سازمان دارپا مشغول توسعه یک هواپیمای عمودپرواز نظامی جدید است که بدون نیاز به زیربنای مخصوص و با کمک فناوری های نوین فعالیت کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ