خلبان پرواز شماره ۶۶۴۴ هواپیمایی آتا که قرار بود روز گذشته و در ساعت ۲۰ از مبدا نجف به مقصد مشهد حرکت کند، بعد از دریافت خطای تایر (نقص فنی در سیستم لاستیک هواپیما) و هنگام تاکسی وِی در باند فرودگاه از پرواز منصرف شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رسانه‎ها از آغاز پرواز شرکت هواپیمایی ارمنستان به استانبول خبر می‌دهند.
سخنگوی سازمان هواپیمایی برنامه این سازمان برای جلو گیری از گرانفروشی را اعلام کرد و گفت: صاحبان سایت های متخلف که مجوز ندارند با کمک وزارت ارتباطات و قوه قضاییه مشخص می شود.
پرواز اهواز - مشهد هواپیمایی آتا به شماره ۵۶۴۰ که از فرودگاه بین‌المللی اهواز به سمت مشهد پرواز کرده بود، دقایقی پس از پرواز به دلیل اعلام هشدار و بنا به تشخیص خلبان و بر اساس استاندارد‌های ایمنی در سلامت کامل به فرودگاه مبدا بازگشته است. تهران-
بسیاری از گرجی‌ها مخالف هرگونه نزدیکی با مسکو هستند؛ بویژه آنکه سربازان روسیه سالهاست در دو منطقه جداشده از خاک این کشور یعنی آبخازیا و اوستیای جنوبی (که حدود یک پنجم خاک این کشور را تشکیل می‌دهند) مستقر هستند.
رضایی‌فر خاطرنشان کرد: در مراحل بررسی سانحه، مشکل فنی در بالگرد یافت نشده است و علت وقوع سانحه عامل انسانی (خلبان) عنوان شده است که البته تصمیم‌گیری‌های مدیریتی و نبستن کمربند ایمنی مسافران نیز عوامل کمکی بوده‌اند.
رئیس شرکت هواپیمایی امارات معتقد است که هواپیما‌های مسافربری مجهز به کمک‌خلبان هوش مصنوعی می‌توانند مسافران را در آینده به مقصد خود برسانند.
تیم داوری بازی مس کرمان - تراکتور درگیر مشکلات عجیب هواپیمایی شده است.
ستاره های بایرن با یک هواپیمای جدید به منچستر خواهند رفت.
چندین پرواز شرکت هواپیمایی آتا از روز گذشته به دلیل بروز نقص فنی در یکی از هواپیماها دچار تاخیر شده است و مسافران سرگردان مانده‌اند.
معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: آمریکا قصد دارد به پرواز پهپادها بر فراز دریای سیاه ادامه دهد اما این پهپادها با اقدامات پدافندی روسیه مواجه خواهد شد.
مدیر روابط عمومی فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد گفت: پرواز ساعت هشت و ۳۰ دقیقه امروز در فرودگاه مشهد به زمین نشست، اما مسافران در واکنش به تاخیر در انجام پرواز، هواپیما را ترک نمی‌کردند.
«حسن خوشخو» توضیح داد: به دلیل تاخیرات مکرر شرکت هواپیمایی «آتا» در انجام پرواز‌های مسیر مشهد-عراق و بالعکس و به دنبال آن بروز نارضایتی گسترده در میان مسافران و همچنین عدم رعایت حقوق مسافران، سازمان هواپیمایی کشوری در نامه‌ای در تاریخ ۱۶بهمن ماه به شرکت هواپیمایی آتا، مجوز صادره برای تمامی پرواز‌های آن شرکت از مبدا مشهد به مقصد عراق و بالعکس را تا اطلاع ثانوی لغو کرد.
بازیکنان تیم فوتبال تراکتور پس از پیروزی دلچسب مقابل ذوب آهن با جت اختصاصی ام بریر شرکت هواپیمایی آتا به تبریز بازگشتند.
شرکت‌های هواپیمایی آتا ایر و چابهار ایر به‌ترتیب با ۵۶ و ۴۷ درصد و شرکت‌های هواپیمایی آساجت و ماهان به‌ترتیب با ۱۰ و ۱۱ درصد در پرواز‌های برنامه‌ای مسافری، بیشترین و کمترین درصد تأخیرات را دارند؛ به عبارت دیگر شرکت‌های هواپیمایی آساجت و ماهان بهترین عملکرد را داشته‌اند.
هر بوئینگ ۷۷۷-۳۰۰ ER که توسط سوئیس اداره می‌شود، با استفاده از این فناوری سالانه در حدود ۴۰۰ تن نفت سفید و بیش از ۱۲۰۰ تن دی اکسید کربن صرفه جویی می‌کند. بوئینگ ۷۷۷ F نیز با بهره‌گیری از این روش سالانه در حدود ۳۷۰ تن سوخت و ۱۱۷۰ تن دی‌اکسید کربن صرفه‌جویی خواهد کرد.
ذوالانواری سخنگوی ماهان گفت: ما جواب چه چیزی را باید بدهیم؟ یک دستور قضایی صادر شده و خلبان ملزم بوده بنشیند و در فرودگاه هم نشسته است. حالا هر ایرلاین دیگری هم بود باید می‌نشست.
ملی پوشان در مسیر تهران به دوحه از طریق مانیتور‌هایی که مقابل صندلی‌هایشان قرار داشت می‌توانستند منتخبی از زیباترین گل‌های جام جهانی را تماشا کنند.
مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین اظهار کرد: اولویت دادن به کشور‌های همسایه و مسلمان به عنوان بازار‌های هدف گردشگری، می‌تواند تحرک و پویایی در عرصه گردشگری کشور ایجاد کند.
منابع خبری افغانستان اعلام کردند که شرکت هواپیمایی کیش‌ایر پرواز‌های خود را به افغانستان را آغاز کرده است.
دادستان تهران گفت: مدیرعامل شرکت هواپیمایی آتا احضار و از وی پیرامون تأخیر پرواز تهران – نجف توضیحاتی اخذ شد و گزارش آن جهت برخورد قانونی با این شرکت به سازمان هواپیمایی کشوری نیز منعکس شد.
دادستان تهران گفت: مدیرعامل شرکت هواپیمایی آتا احضار و از وی پیرامون تأخیر پرواز تهران – نجف توضیحاتی اخذ شد و گزارش آن جهت برخورد قانونی با این شرکت به سازمان هواپیمایی کشوری نیز منعکس شد.
بازرس‌کل امور راه و شهرسازی سازمان بازرسی گفت: بعد از تاخیر بیش از ۱۰ ساعته پرواز‌های شرکت هواپیمایی آتا در روز چهارشنبه و پنجشنبه و اطلاع از موضوع، با ورود سازمان بازرسی جلسه‌ای با حضور مسئولان سازمان هواپیمایی و مدیرعامل شرکت آتا برگزار و نسبت به بررسی تخلفات و کوتاهی‌های این شرکت هواپیمایی بررسی لازم انجام شد.
گزارش‌های بررسی دفتر حوادث سازمان هواپیمایی نشان می‌دهد کیفیت نقاشی ابتدای باند اصلی مناسب نبوده و علاوه بر تولید FOD، ناهم سطحی نیز بوجود آورده که چرخ‌های هواپیما‌ها در وزن و سرعت زیاد دچار مشکل می‌شوند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ