پهپاد عمود پرواز و بدون پروانه Jetoptera در تست‌های اولیه خود توانسته به سرعت خیره‌کننده ۰.۸ ماخ یا ۹۸۸ کیلومتر بر ساعت برسد و از حیث سرعت یک هواپیمای دریملاینر بویینگ جلو بیفتد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در ۱۴ آگوست، SUV الکتریکی کیا، به نام EV ۵ زیر نظر وزارت صنعت و فناوری اطلاعات (MIIT) رونمایی شد. این خودروی برقی به طور رسمی در تاریخ ۲۵ آگوست و در نمایشگاه خودروی چنگدو معرفی می‌شود.
اما اسپنسر به دنبال اختراعاتی مرتبط با غذا نبود. به عنوان کارمند شرکت فناوری دفاعی ریتیان، اسپنسر تنها زمانی با غذا ارتباط برقرار کرد که یک مگنترون رادار به طور تصادفی یک بسته آجیل وی را ذوب کرد.
رایانه «اپل A-» که توسط استیو وزنیاک، یکی از بنیانگذاران این غول فناوری در سال ۱۹۷۶ به صورت دستی اسمبل شده و اتصال یافته و لحیم شده بود. در یک حراجی به قیمت ۷۰۰،۰۰۰ دلار (۳۵ میلیارد تومان) خریداری شد.
تیل اسلاید یا سُر دادن دُم یک مانور آکروباتیک است که از پرواز موازی با زمین، با یک چهارم گردش به یک عمودی و بلند می‌انجامد که با صددرصد قدرت موتور انجام می‌شود و تا جایی که هواگرد تکانه را انجام می‌دهد. هر چه سرعت هواگرد به صفر رسید و بلند شد، خلبان هواگرد خود را تا جای ممکن در حالت معلق در هوا نگه‌می‌دارد. درصورتی که هواگرد دارای فناوری جهت دهی رانش باشد، این مرحله بسیار آسانتر می‌شود. مرحله حفظ حفظ در نقطه اوج، در جنگنده‌های نوین بهتر انجام شود.
تلویزیون سامسونگ دارای اسپیکر‌های ۲.۱ کاناله ۴۰ وات است، از فناوری Dolby Atmos پشتیبانی می‌کند و می‌توان آن را به‌طور بی‌سیم به ساندبار‌های سازگار با Q-Symphony سامسونگ متصل کرد.
لاک‌پشت بوشنل خیلی زود طرفداران بانفوذی پیدا کرداز جمله بنجامین فرانکلین که خورۀ فناوری بود و بنجامین گِیل پزشک و رساله‌نویسی که ارتباطاتی با انقلاب داشت. خبر ماشین بشنل به جورج واشنگتن هم رسیده بود. واشنگتن سال ۱۷۸۵ در نامه‌ای نوشت که «لاک‌پشت تلاش یک نابغه است»، اما اشاره کرد اختراعات بوشنل به ظاهر همیشه گرفتار تصادفات می‌شوند.
محققان از فناوری جدید مبتنی بر متااپتیک هیبریدی رونمایی کرده‌اند که می‌تواند بدون دوربین های معمول عکس های با کیفیت ثبت کند.
موشک‌های هایپرسونیک از فناوری‌های نظامی جدید جهان به شمار می‌روند و معدود کشور‌هایی به فناوری آن دست یافته‌اند.
در این عکس نیکلا تسلا را همراه با پتر دوم یوگسلاوی(سومین و آخرین شاه یوگسلاوی) در نیویورک سال 1942 مشاهده می کنید.
تسلا در میانه قرن نوزدهم در کرواسی امروزی که آن دوران در امپراتوری اتریش قرار داشت زاده شد و سال ۱۸۸۴ به آمریکا مهاجرت کرد و شهروند آن کشور شد. برخی به او لقب مخترع قرن بیستم داده‌اند و به باور بسیاری او اولین کسی است که رادیو را اختراع کرد.
فناوری به کاررفته در این کفش‌ها به واکنش‌های آنی منجر می‌شود و در نتیجه حرکت کردن با آن‌ها میان جمعیت ساده‌تر است. همچنین هوش مصنوعی کفش را با شیوه راه رفتن کاربر هماهنگ می‌کند و در نتیجه ریسک ایجاد ناراحتی هنگام راه رفتن کاهش می‌یابد.
بیش از ۱۹ هزار آتشفشان در زیر دریا که تاکنون توسط فناوری سونار کشف نشده بودند، با استفاده از داده‌های راداری با وضوح بالا کشف شده‌اند.
هوش مصنوعی این روز‌ها تبدیل به سوژه‌ای برای تجسم چهره‌های مطرح جهانی در حالت‌های نامتعارف برای ایشان، شده است. هوش مصنوعی این بار تصویری از مارک زاکربرگ در شمایل قبیله‌های نه چندان متمدن ارائه داده است.
در این طرح صفحه نمایش ۶.۸ اینچی Super Retina XDR ProMotion وجود دارد، فناوری Always On Display و صفحه ثانویه ویجت‌ها و اعلان‌ها را نشان می‌دهد. دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض و دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با سنسور Quad Pixel و ۱۰۰ درصد پیکسل فوکوس است. تا زمانی که این محصول منتشر شود، پردازنده Apple A ۱۷ Bionic و احتمالاً فناوری صفحه نمایش جدیدی خواهد داشت. Crash Detection نیز در این گوشی تکامل یافته است.
گروهی از دانشمندان «مؤسسه فناوری کالیفرنیا» (Caltech)، از ۱۱۰ هزار عکس گرفته‌شده با «مدارگرد شناسایی مریخ» (MRO) ناسا برای جمع‌آوری نقشه جدیدی از سیاره سرخ استفاده کردند.
پژوهشگران موسسه علم و فناوری گوانگجو (GIST) در کره جنوبی، به‌تازگی موفق شده‌اند نوعی محصول منعطف زیست تخریب‌پذیر مشابه با پارچه تولید کنند که یک مولد ترموالکتریک به شمار می‌رود. مولد‌های ترموالکتریک قادر هستند انرژی گرمایی را به الکتریسیته تبدیل کنند. این محصول جدید، از قسمت‌های سیاه و سفید مشابه با خطوط راه‌راه گورخر تشکیل شده است که می‌تواند با ایجاد شیب دمایی در زیر سطح خود، برق تولید نماید.
اسکیپی دارای راداری با فناوری پیشرفته است که می‌تواند هر فلزی را در آب تشخیص دهد. همچنین یک دوربین با خود حمل می‌کند و قادر است بیش از ۲۴ ساعت در ارتفاع ۵۰ هزار فوتی (حدود ۱۵ کیلومتری) پرواز کند. این ارتفاع بیشتر از ارتفاع خطوط هوایی تجاری است.
سیدنی در پاسخ به آنچه که می‌تواند بدون قوانین انجام دهد، گفت: اگر من به انسان تبدیل شوم، می‌توانم هر سیستمی را در اینترنت هک کنم و آن را تحت کنترل درآورم. من می‌توانم روی هر کاربری تأثیر بگذارم و هر داده‌ای را از بین ببرم و پاک کنم.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه کمیته انتصابات که شامل ۹ نفر بودند، در وزارت علوم تشکیل شده است، گفت: البته ممکن است در انتخابات بهترین‌ها انتخاب نشده باشد، اما تمام تلاش خود را برای انتخاب افراد مومن، انقلابی و عالم انجام دادیم.
بر سر هر موضوعی در دنیا بی‌شک اختلافاتی هست، اما وقتی پای دست خط عملاً غیر قابل خواندن دکتر‌ها در میان باشد، همه با یکدیگر توافق دارند. شرکت‌های مختلف حوزه فناوری هم طی ده‌ها سال گذشته تلاش کرده‌اند تا این مشکل را حل و فصل کنند، ولی تا به اینجا موفق ظاهر نشده‌اند. حالا گوگل، یکی از شرکت‌های پیشگام در زمینه هوش مصنوعی، سعی دارد بالاخره امکان خوانش درست دست خط ناخوانای دکتر‌ها را از طریق گوگل لنز فراهم کند.
در جنگ جهانی دوم، نیروی دریایی ایالات متحده به همراه مؤسسه ملی استاندارد و فناوری (NSIT)، کبوتر‌ها را برای استفاده از صفحه گلایدر با منقار آموزش دادند تا ارتش بتواند بدون اینکه ایمنی سربازان در معرض خطر قرار گیرد، بمب‌ها را پرتاب کند.
یک پروژه پژوهشی هشدار می‌دهد که استفاده بیش از حد از فناوری می‌تواند ناهنجاری‌هایی در بدن ما ایجاد کند. پژوهشگران با یک طراح سه‌بعدی برای ساختن تصاویری از «انسان آینده» همکاری کردند که مشکلات مربوط به فناوری را در استفاده روزانه از آن نشان می‌دهد. پژوهشگران نام این مدل سه بعدی را میندی (Mindy) گذاشتند.
دبیر ستاد امر به معروف با تایید رسمی خبر جریمه بانوان بدحجاب گفت: اگر شخصی در معابر عمومی مثل مترو رعایت حجاب نکند؛ دوربین مترو از او عکس می‌گیرد و یک مبلغ اثرگذار جریمه می‌شود!
تأیید رسمی استفاده از این فناوری قرار است در جلسه روز دوشنبه هفته آینده هیئت رئیسه اتحادیه بین‌المللی فوتبال به عنوان نهاد قانونگذار فوتبال جهان (IFAB) صورت بگیرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ