رویترز به نقل از یک مقام فلسطینی مدعی شد که پیشنهاد مصر برای برقراری آتش بس در نوار غزه امروز اجرا می شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
با عادی‌سازی روابط بین تهران و قاهره، مصر امیدوار است که ایران به‌عنوان یک بازیگر تعدیل‌کننده رفتار‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین در غزه عمل کند. به‌هرحال، این روز‌ها مصر و قطر اقدامات سنگین دیپلماتیکی را برای برقراری آتش‌بس انجام می‌دهند تا تنش‌ها بین حماس و جهاد اسلامی که مورد حمایت تهران هستند با اسرائیل برقرار شود. کاتزمن می‌گوید: «هر بار که اسرائیل و گروه‌های مسلح در غزه درگیر می‌شوند، احتمال تشدید تنش بیشتر می‌شود. این مسئله می‌تواند انگیزه اصلی مصر برای این نزدیکی بالقوه به ایران باشد.»
شب گذشته پیش از اعلام برقراری آتش بس، پهپادهای ارتش رژیم صهیونیستی، یک جوان دوچرخه سوار فلسطینی را که در حال حرکت در رفح واقع در جنوب نوار غزه بود، با راکت هدف قرار دادند.
عضو جهاد اسلامی اخبار منتشر شده در رسانه‌ها درباره برقراری آتش‌بس میان گروه‌های مقاومت فلسطینی و رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.
سخنگوی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که تا این لحظه توافقی برای توقف موقت درگیری‌ها بین مقاومت و اشغالگران تحت نظارت مصر حاصل نشده و مذاکرات همچنان ادامه دارد.
منابع در قاهره از پیشرفت در مذاکرات آتش بس خبر با وساطت مصر میان تل آویو و گروه مقاومت جهاد اسلامی خبر می‌دهند؛ احتمالا تا ساعات آینده شاهد برقراری آتش بس فراگیر خواهیم بود.
رسانه‌های محلی اعلام کردند که آتش‌بس در غزه مشروط به تعهد رژیم صهیونیستی به بمباران هیچ مکان یا هدفی در نوار غزه است.
در حالی که مصر بارها به عنوان میانجی در حل و فصل شرایط حاد فلسطین و غزه عمل کرده است، صهیونیست‌ها از مصر خواسته اند تا در فلسطین آتش بس برقرار شود.
منابع آگاه از ایجاد بن بست در مذاکرات آتش بس در غزه، میان جنبش جهاد اسلامی و مصر، به دلیل کارشکنی های رژیم صهیونیستی خبر می دهند.
منابع فلسطینی از سفر یک هیات امنیتی بلندپایه مصر به تل آویو و غزه به منظور بررسی تثبیت آتش بس خبر دادند.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه حفظ آتش بس بین مقاومت فلسطین در غزه و رژیم صهیونیستی را خواستار شد.
نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل در سخنانی ضمن ابراز خرسندی از برقراری آتش بس در نوار غزه، از حملات رژیم صهیونیستی علیه این باریکه به طور تلویحی انتقاد کرد.
در این نشست که به درخواست فلسطین و پس از سه روز درگیری در غزه برگزار شد، تور وینسلند، فرستاده صلح سازمان ملل درامور خاورمیانه نسبت به عواقب «ویرانگر» درگیری‌ها در صورت از سرگیری آن هشدار داد و تأکید کرد که آتش بس فعلی "شکننده" است.
عبدالفتاح السیسی در گفتو با یائیر لاپید بر ضرورت پایبندی به آتش بس میان تل آویو و جنبش جهاد اسلامی در نوار غزه تأکید کرد.
وزیر خارجه اردن گفت که امان از آتش بس میان گروه های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی با میانجیگری مصر استقبال می کند.
ساعاتی پس از اجرایی شدن توافق آتش بس میان گروه های مقاومت فلسطینی و رژیم صهیونیستی، هیئتی از سازمان ملل متحد وارد نوار غزه شد.
دبیر کل سازمان ملل متحد از اعلام آتش بس در نوار غزه و توقف درگیری ها استقبال کرد.
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به برقراری آتش بس در نوار غزه واکنش نشان داد و از آن استقبال کرد.
منابع نظامی تل آویو اعلام کردند که پس از آغاز آتش بس نیز به غزه حمله می کنند.
جنبش جهاد اسلامی طی بیانیه‌ای رسما از اعلام توافق آتش‌بس در غزه از ساعت ۲۳:۳۰ امشب (به وقت فلسطین) خبر داد و از تلاش‌های مصر برای رسیدن به این توافق تقدیر کرد.
رویترز به نقل از یک مقام فلسطینی مدعی شد که پیشنهاد مصر برای برقراری آتش بس در نوار غزه امروز اجرا می شود.
شبکه خبری «الجزیره» قطر به نقل از برخی منابع در این باره گزارش داد که توافق شده تا مصر راس ساعت دو بعد از ظهر به وقت گرینویچ (۱۸:۳۰ به وقت تهران) یک بیانیه را اعلام کند که در آن خواسته شده تا آتش بس در نوار غزه سه ساعت پس از آن برقرار شود.
سومین روز حمله رژیم صهیونیستی به غزه با حملات موشکی مقاومت فلسطین به قدس اشغالی و النقب و شهرک های صهیونیست نشین اطراف غزه همراه بود.
منابع امنیتی مصری خبر دادند که هیئتی از دستگاه اطلاعات مصر برای وساطت جهت آتش بس به فلسطین اشغالی سفر کرده است.
سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که در حال حاضر صحبتی از میانجیگری یا آتش بس در غزه در میان نیست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ