دبیر کل سازمان ملل متحد از اعلام آتش بس در نوار غزه و توقف درگیری ها استقبال کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
«ایران درک کرده که بدون مذاکره، لغو تحریم‌ها امکان پذیر نخواهد بود، اسم این گفتگو‌ها را هم «مذاکره برای پایان دادن به تحریم‌ها» گذاشته اند. آمریکا هم متوجه شده که تحریم‌ها گرچه فشار اقتصادی شدید به ایران وارد می‌کند، اما عملا نمی‌تواند مانع از پیشرفت هسته‌ای ایران باشد؛ بنابراین دو طرف با دو انگیزه متفاوت سر میز مذاکره نشسته اند، اما برای پیشگیری از افتادن در دام فضاسازی‌های رسانه ای، اولا مذاکرات را محرمانه پیش می‌برند و ثانیا خبری از هیچ متن مکتوبی نیست و به شکل نانوشته و تعهد در برابر تعهد پیش می‌رود»
مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات لغو تحریم با بیان اینکه ایران همچنان از احیای برجام استقبال می‌کند، گفت بایدن از امضای توافقنامه احیای برجام به دلایل انتخاباتی هراس دارد.
وزیر امورخارجه گفت: عمان همواره علاقمند است که گفتگوها برای لغو تحریم‌ها به سرانجام برسد که ایده‌هایی در اینباره مطرح شد و ما آنها را دریافت کردیم.
وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: عمان همواره در گفتگوهای لغو تحریم‌ها نقش سازنده ایفا می‌کند و در این رابطه مشورت‌های لازم را انجام دادیم.
عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تاکید کرد که در صورت شکست مذاکرات، نبرد سرنوشت سازی برای پایان دادن به حملات نظامی و لغو محاصره آغاز خواهد شد.
وزیران خارجه ایران و عمان در تماس تلفنی درباره آخرین وضعیت گفتگو برای لغو تحریم‌ها بحث و تبادل نظر کردند.
نماینده چین در سازمان ملل، عهدشکنی آمریکا در قبال توافق هسته ای ایران را عامل بن بست فعلی در مذاکرات هسته ای وین دانست.
موافقت با معافیت شهروندان کویت از دریافت ویزای شنگن، مشروط به توقف مجازات اعدام پیش از آغاز معافیت از طریق مذاکرات دوجانبه بین دو طرف است.
یک منبع دیپلماتیک سوری اخبار منتشر شده درباره لغو دیدار هیئت های سوری و لبنانی در دمشق برای بررسی ترسیم مرزهای دریایی میان دو کشور را تکذیب کرد.
دکتر امیرعبداللهیان همچنین با تاکید بر جدیت جمهوری اسلامی ایران از زمان ورود به مذاکرات لغو تحریم‌ها برای حصول به توافقی خوب، قوی و پایدار از تلاش‌های عمان در این مسیر قدردانی کرد.
وزیر امور خارجه ایران، درباره آخرین وضعیت مذاکرات احیای برجام، گفت: فکر می‌کنم اقداماتی که برای لغو تحریم‌ها از مسیر مذاکرات و تبادل پیام در حال انجام است، در مجموع در مسیر درست خودش قرار دارد.
مشاور تیم ایران در مذاکرات لغو تحریم ها با اشاره به اینکه تهران از نشست شورای حکام و نتایج آن نگران نیست، تأکید کرد که با وجود فشارهای دولت آمریکا همچنان به دستیابی به توافق نزدیک هستیم.
«محمد مرندی» کارشناس مسائل سیاسی و مشاور تیم ایران در مذاکرات لغو تحریم‌ها گفت: برای حصول توافق، بایدن باید درباره حل و فصل مسائل و موضوعات باقی مانده مرتبط با مذاکرات تصمیم گیری کند.
مشاور تیم ایران در مذاکرات لغو تحریم ها با اشاره به اینکه تهران از نشست شورای حکام و نتایج آن نگران نیست، تأکید کرد که با وجود فشارهای دولت آمریکا همچنان به دستیابی به توافق نزدیک هستیم.
وزیر امور خارجه آمریکا ادعاهای خود را درباره برنامه هسته ای ایران و مذاکرات لغو تحریم ها تکرار کرد و گفت: پاسخ ایران به پیشنهادات اروپا دستیابی به توافق در آینده نزدیک را نامحتمل می سازد.
مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: مذاکره برای لغو تحریم‌ها آب در هاون کوبیدن است و با جرات می‌توان گفت که این مذاکرات راه به جائی نمی‌برد و می‌بینید که تاکنون از «ناکجا آباد»! بیرون نرفته است.
وزیر خارجه درباره مذاکرات وین بیان کرد: درباره مذاکره ایران برای لغو تحریم‌ها ما اخیرا آخرین متن طرف آمریکایی را دریافت کردیم و همکاران من به دقت در حال بررسی متن هستند. ما همچنان در موضوع تضمین نیازمند متنی نیرومندتر هستیم؛ لذا داریم فکر می‌کنیم چگونه می‌توان به یک متن نیرومند در موضوع تضمین دست یافت.
خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک رسانه عبری اعلام کرد که به دنبال پیشرفت در مذاکرات رفع تحریم های ضدایرانی، دیدار مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی با «آنتونی بلینکن» درباره ایران لغو شده است.
امیرعبداللهیان به نقش سازنده عمان در جریان مذاکرات برای لغو تحریم‌ها علیه ایران اشاره و از تلاش‌های این کشور برای نزدیک کردن دیدگاه‌های طرف‌های مختلف مذاکرات قدردانی کرد.
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری گفت: مطلع هستید که تیم مذاکره کننده برای رسیدن به توافقی پایدار و خوب شرکت کردند تا تحریم‌های ظالمانه علیه ایران لغو شود.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ملاک مجلس در مواجهه با گزارش دولت و مذاکرات هسته‌ای، لغو کامل تحریم‌ها است و دولت باید گزارش تحریم‌های لغو شده را به مجلس ارائه کند.
اولیانوف که در گفتگو‌های طرفین در وین حضور داشته و درباره روند مذاکرات اطلاع رسانی می‌کند، در توییتی احتمال داد که تحریم‌ها علیه ایران لغو شوند.
نماینده ویژه آمریکا در امور تغییرات اقلیم، معتقد است لغو مذاکرات دو جانبه در موضوع تغییرات آب و هوایی از سوی چین به زیان دیگر کشورهای جهان تمام می شود.
وی درباره انحلال جشنواره جهانی فیلم فجر توضیح داد: با شناختی که از مسئولان امروز و در جریان همکاری در برگزاری جشنواره‌های سینمایی وجود دارد، به شخصه تمایلی ندارم که باور کنم موضوع انحلال در کار باشد. احیاناً تعدادی از کسانی که در جریان مذاکرات بین‌المللی نبوده‌اند و در بخش‌های دیگر جشنواره جهانی مشغول به کار بوده‌اند، اطلاعاتی نادرست را به هیات مسئول ارائه کرده‌اند که البته این قضیه با توجه به سوابق، مسبوق به سابقه هم هست. در این میان، کسانی در حاشیه گود نشسته‌اند و می‌خواهند بحثی تخصصی را به کری خوانی‌ها و رجزخوانی‌های قرمز و آبی تبدیل کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ