روابط تجاری روسیه و تاجیکستان علیرغم پیش بینی های غرب تقویت می شود و همزمان سفیر روسیه اعلام کرده که دلار از ۷۰ درصد مبادلات دو کشور حذف شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
به گفته یک مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی؛ این تغییر گروه کالایی که در مکاتبات وزارت صمت صورت گرفته، مربوط به گوشت منجمدی است که در حوزه صنعت و غیر از مصارف خانوار مصرف می‌شود.
ناظران اقتصادی و رسانه‌ها در پاکستان، برنامه پاکستان برای انجام مبادلات تهاتری با ایران را خبر خوش و آغاز روند حذف دلار از مبادلات تجاری با ایران توصیف کردند.
ناظران اقتصادی و مطبوعات پاکستان با استقبال از تصمیم دولت این کشور برای اجرای سازوکار تهاتر در تجارت با جمهوری اسلامی ایران، گفتند که حذف دلار در همکاری‌های بازرگانی تهران و اسلام‌آباد کلید خورد.
رحمان امیرآبادی گفت: مشخص کردن زمان لازم برای تغییر از دلار به ارزهای دیگر به طور دقیق بسیار سخت است،این تغییرات نیازمند شرایط اقتصادی سیاسی و جهانی خاصی هستند.
عبدالناصر همتی نوشت: کنترل تورم، درگرو اعمال جدی سیاست‌های انقباضی پولی است که تقاضای کل در اقتصاد را کاهش دهد. تا زمانی که کسری بودجه دولت (مازاد تقاضا از سوی دولت) ادامه دارد، کنترل تورم بسیار سخت خواهد بود، و البته هزینه آن، در صورت موفقیت، کاهش تقاضای بخش خصوصی خواهد بود.
سازمان همکاری شانگهای اعلام کرده است که در حال تدوین نقشه راه برای دلارزدایی هستیم.
براساس توافق دو کشور، بعد از این تسویه حساب واردات آرژانتین از چین به یوان پرداخت خواهد شد.
معاون نخست‌وزیر روسیه طی مصاحبه‌ای با شبکه یک تلویزیون این کشور، گفت: روسیه می‌خواهد در فروش نفت و گاز خود از ارزهای ملی استفاده کند و دلار و یورو را به طور کامل کنار بگذارد.
در ادامه روند تلاش کشورها برای رهایی از سلطه دلار، رئیس‌جمهور برزیل نیز از کشورهای عضو گروه بریکس خواست به منظور دفاع از ارزهای ملی خود، دلار را از مبادلات و تجارت بین‌المللی‌شان حذف کنند.
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای تحریمی باید با انعقاد پیمان‌های پولی، دلار را از معاملات خود حذف کنند.
یک تحلیلگر اقتصادی گفت: حذف دلار از اقتصاد می تواند باعث رشد صادرات غیر نفتی در کشور شود.
برخی رسانه‌ها از توافق علی شمخانى دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه براى حذف دلار از روابط تجارى روسیه و ایران خبر داده‌اند اما هنوز هیچ منبع رسمی آن را تایید یا رد نکرده است.
بنا به توافق صورت گرفته میان چین و برزیل، این دوکشور در تبادلات تجاری خود به جای دلار از واحدهای پول داخلی خود استفاده می‌کنند.
بنا به توافق صورت گرفته میان چین و برزیل، این دوکشور در تبادلات تجاری خود به جای دلار از واحدهای پول داخلی خود استفاده می‌کنند.
اتحادیه آسه آن قصد دارد برای در امان ماندن از تنش‌های ژئوپلتیک دلار، یورو، ین، و پوند انگلیس را از مبادلات تجاری خود حذف کند.
جمعی از نمایندگان مجلس در تذکری به وزیر اقتصاد بر لزوم تسریع در برنامه‌ریزی و اجرای سیاست‌های مرتبط با حذف دلار از مبادلات ارزی کشور تاکید کردند.
گزارشات حاکی از آن است که روند توسعه استفاده از یوآن چین در معاملات نفتی به خصوص بین ریاض و پکن آغاز شده و به زودی شاهد گسترش آن خواهیم بود.
نماینده مردم شبستر در مجلس گفت: باید تلاش کنیم دلار از گردونه معاملات حذف شود. ما نباید سرنوشت کشور را به چیزی گره بزنیم که سررشته آن دست دشمنان ماست.
وزیر خارجه روسیه از هدف گذاری این کشور برای حذف ارز دلار از مبادلات تجاری میان کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا گفت.
در اقدامی تازه برای کنارگذاشتن دلار در تبادلات تجاری بین‌المللی، رئیس‌جمهور چین در سفر اخیرش به کشورهای عربی تأکید کرده پکن در پرداخت معاملات نفتی از ارز ملی خود (یوان) استفاده خواهد کرد.
رئیس جمهور روسیه در نشستی اعلام کرد که فرایند حذف دلار از اقتصاد جهانی اجتناب ناپذیر است.
صادارت گاز روسیه به چین از این پس با پرداخت براساس واحد پول ملی دو کشور صورت می گیرد.
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت به دنبال آن است که تا جای ممکن دلار را از چرخه روابط اقتصادی و مبادلات تجاری خود با یکسری از کشورها خارج کند.
مدیرعامل شرکت توسعه گاز ایران افتتاح پروژه خط لوله انتقال گاز ۸ اینچ سیمان لارستان را موجب خلق منافع عظیم اقتصادی خواند و از صرفه‌جویی ماهانه یک میلیون دلاری در این مجتمع بزرگ صنعتی خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ