بنا به توافق صورت گرفته میان چین و برزیل، این دوکشور در تبادلات تجاری خود به جای دلار از واحدهای پول داخلی خود استفاده می‌کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
برگزاری کنفرانس ایران و بریکس در تهران با حضور سفرای پنج کشور عضو بریکس از جمله هند، چین، برزیل، روسیه و آفریقای جنوبی نشان دهنده اشتیاق اعضای اصلی این گروه برای پیوستن ایران به بریکس است.
جام جهانی زنان، عرصۀ کامیابیِ کشور‌های پیشرفته بوده است: آمریکا، آلمان، نروژ، ژاپن، سوئد، هلند، برزیل، چین. در بین این هشت کشور، چین و برزیل تا حدی عقب‌تر از شش کشور دیگرند، ولی با این حال، چین دومین اقتصاد برتر جهان است و برزیل نیز در بین کشور‌های تازه توسعه یافته، جایگاه درخوری دارد.
اگر اجازه داده می‌شد مسئله برجام که در دولت آقای روحانی به مرحله مناسبی رسیده بود، ادامه پیدا می‌کرد، در طول ۲ سال اخیر شاهد این رفتار‌ها نبودیم که کشور‌های مختلف به امارات درباره جزایر سه گانه امتیاز بدهند. فرصت سوزی‌های متعددی که کردیم و زمان‌هایی به خاطر رفتار‌های یک گروه، با طیف فکری خاص از دست دادیم، ما را به شدت از امتیازاتمان عقب انداخته است. نکته مهم دیگر این است که ما به اندازه کافی اسناد داریم که ثابت کنیم این جزایر متعلق به ایران است و مشخص کنیم که بریتانیا در حق ما خیانت بزرگی کرد و در خصوص بحرین و امارات بدعهدی کرد.
پنجمین روز هفته دوم لیگ ملت‌ها با 6 دیدار پیگیری و تیم‌های آمریکا، ژاپن، برزیل، هلند، چین و فرانسه مقابل حریفان به برتری رسیدند.
اعضای تیم ملی والیبال ایران پس از بازی‌های آسیایی هانگژو با پرواز بیزنس راهی برزیل می‌شوند تا در رقابت‌های انتخابی المپیک شرکت کنند.
وزیر بازرگانی چین اعلام کرد این کشور و کره جنوبی توافق کرده اند گفتگو و همکاری درباره زنجیره ذخایر صنعت نیمه رسانا را در میانه نگرانی جهانی درباره ذخایرتراشه، تحریم ها وامنیت ملی تقویت کنند.
شرایط کنونی منطقه کاملا متفاوت است، روابط جدیدی در دنیا در حال شکل‌گیری است، مثلاً سازمان همکاری شانگ‌های که ما در آن عضو هستیم و سازمان بریکس (چین، روسیه، هند، برزیل و جنوب آفریقا) و امکانات آن‌ها، همگی نشانه ظهور یک نظم جهانی جدید و متفاوت است، از سوی دیگر توانایی‌های آمریکا و غرب مدام در حال کاهش است، نقش آن‌ها در کل جهان کمرنگ، تضعیف و در حال عقب‌نشینی شده است
عربستان سعی دارد با کشورهایی مختلف از جمله کشورهای بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) رابطه برقرار کند تا داد و ستد نفت و غیره را به ارزهایی غیر از دلار یا در صورت امکان به طلا انجام دهد تا به این ترتیب اجازه ندهد که دلار ارز جهانی غالب باشد.
رئیس هفدهمین دوره از مسابقات ربوکاپ آزاد ایران گفت: ۶ کشور خارجی از مصر، چین، افغانستان، برزیل، روسیه و آلمان در این دوره از مسابقات حضور دارند.
سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید به اظهارات رئیس جمهور برزیل مبنی بر عدم تمایل غرب برای پایان دادن به جنگ اوکراین، واکنشی عصبی و شتابزده نشان داد!
نمایندگان روسیه و چین اعلام کردند: آمریکا به جای در پیش گرفتن اقدامات عملی تنش‌زا در شبه جزیره کره، به افزایش فعالیت‌های نظامی در این منطقه روی آورده است.
رئیس‌جمهور برزیل در مسیر بازگشت از چین، ضمن سفر به امارات با رئیس و مقامات ارشد این کشور دیدار و گفتگو کرد.
رئیس جمهور برزیل، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا از علاقه کشورش برای استفاده از خدمات فناوری ارتباطات و صنعت نیمه هادی چین دفاع کرد.
مارگارت میرس، مدیر برنامه آسیا و امریکای لاتین در اندیشکده Inter-American Dialogue می‌گوید: «در امریکای لاتین، ما شاهد این هستیم که چین به عنوان یک آلترناتیو جدی برای ایالات متحده مطرح شده و به خصوص از نظر سرمایه‌گذاری و کمک‌های مالی اقدامات مهمی را انجام داده است.» او معتقد است اقدامات چین باعث شده است تاثیر سیاست‌های امریکا برای تغییر برخی سیاست‌ها در منطقه کم اثر شود.
حتی عدم مشروعیت ملی و فقدان رسمیت بین‌المللی طالبان و مساله چالش برانگیز محرومیت کار و آموزش زنان از سوی طالبان، باعث تامل و توقف چینی‌ها در دسترسی به منابع طبیعی افغانستان نشد.
بنا به توافق صورت گرفته میان چین و برزیل، این دوکشور در تبادلات تجاری خود به جای دلار از واحدهای پول داخلی خود استفاده می‌کنند.
به گفته یک مشاور ارشد دولت برزیل، این کشور تصمیم دارد در بخش تولید نیمه رسانای چین سرمایه گذاری کند و از فناوری های آن استفاده کند.
چین و روسیه تحقیقات و مذاکرات در خصوص احداث خط لوله گاز «قدرت سیبری ۲» که به گفته معاون نخست‌ وزیر روسیه پروژه‌ جایگزین «نورد استریم» به شمار می آید، را تسریع می‌کنند.
در فهرست جهانی THE درباره رتبه‌بندی ۲۵۰ دانشگاه بابت میزان اشتغال فارغ‌التحصیلان، هیچ نامی از دانشگاه‌های ایران نیست در حالی که در این فهرست، غیر از دانشگاه‌های اروپای غربی، دانشگاه‌های لبنان، ترکیه، قطر، عربستان، امارات، تایوان، تایلند، مصر، کره جنوبی، مکزیک، برزیل، آرژانتین، شیلی، مراکش، ماکائو (شبه جزیره‌ای در دریای چین و مستعمره پیشین پرتغال) و تایلند هم قرار گرفته‌اند.
مرحله مقدماتی مسابقات والیبال لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ با حضور ۱۶ تیم کانادا، آمریکا، آرژانتین، ایتالیا، کوبا، آلمان، هلند، برزیل، ژاپن، فرانسه، چین، ایران، لهستان، صربستان، بلغارستان و اسلوونی در گروه مردان پیگیری خواهد شد.
مهرداد بذرپاش رئیس دیوان محاسبات که برای شرکت در مجمع عمومی اینتوسای عازم برزیل شده است با روسای دیوان محاسبات ۲۷ کشور دیدار و گفتگو کرد. پرتغال، جامائیکا، مالزی، چین، یونان، سنگال، گواتمالا، قرقیزستان، ارمنستان، هند، اسلواکی، فرانسه، تایلند، ایرلند، قزاقستان، لهستان، بنگلادش، نپال، ویتنام، مغولستان، روسیه، اندونزی، نیجریه، بوسنی و هرزگوین، جیبوتی و تانزانیا کشور‌هایی هستند که در سه روز گذشته با رئیس دیوان محاسبات ایران دیدار، رایزنی و مذاکره کرده اند.
همزمان با نزدیک شدن هند به ایالات متحده و متحدان سنتی امریکا روابط آن کشور با چین و گروه‌های مورد حمایت روسیه متوقف شده است. بحران مرزی محدودیت‌های نهاد‌ها و سازمان‌هایی مانند بریکس (شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی)، سازوکار مثلث روسیه – هند - چین موسوم به ریک و سازمان همکاری شانگهای را آشکار ساخته است.
گروه بریکس متشکل از کشورهای روسیه، چین، هند، برزیل و آفریقای جنوبی بر ضرورت احترام به حاکمیت کشورها، حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات و اصلاح ساختار سازمان ملل تاکید کرد.
اسکار، ملی‌پوش سابق برزیلی، که قرار بود با جدایی از باشگاه شانگهای پورت اف‌سی به فلامینگو برود، نتوانست رضایت باشگاه چینی را به دست بیاورد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ