صادارت گاز روسیه به چین از این پس با پرداخت براساس واحد پول ملی دو کشور صورت می گیرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بانک مرکزی روسیه اعلام کرد که از ابتدای ماه آگوست تا پایان ماه ژانویه سال آینده روزانه معادل ۲۳.۸ میلیون دلار یوآن چین به بازار ارز این کشور تزریق خواهد کرد.
در دو ماه می و ژوئن که تقریبا مصادف با میانه اردیبهشت ماه تا تیر ماه سال 1402 هجری شمسی است، روسیه حاضر به صادرات نفت با 9 دلار پایین تر به چین شده است این در حالی است که ایران نفت خود را با ۱۲ الی ۱۵ دلار تخفیف به ازای هر بشکه به چین صادر کرده است.
اگر اجازه داده می‌شد مسئله برجام که در دولت آقای روحانی به مرحله مناسبی رسیده بود، ادامه پیدا می‌کرد، در طول ۲ سال اخیر شاهد این رفتار‌ها نبودیم که کشور‌های مختلف به امارات درباره جزایر سه گانه امتیاز بدهند. فرصت سوزی‌های متعددی که کردیم و زمان‌هایی به خاطر رفتار‌های یک گروه، با طیف فکری خاص از دست دادیم، ما را به شدت از امتیازاتمان عقب انداخته است. نکته مهم دیگر این است که ما به اندازه کافی اسناد داریم که ثابت کنیم این جزایر متعلق به ایران است و مشخص کنیم که بریتانیا در حق ما خیانت بزرگی کرد و در خصوص بحرین و امارات بدعهدی کرد.
سفیر روسیه در چین بر این باور است که مسکو و پکن قادرند تا توطئه‌های خطرناک غرب و ناتو را خنثی کنند.
پس از آنکه بسیاری کشورها از روسیه و چین گرفته تا مصر و پاکستان حذف دلار از مبادلات تجارت خارجی خود را کلید زدند حالا خبر رسیده پای فرانسه هم به این ماجرا باز شده است.
نخست‌وزیر روسیه در دیدار با همتای چینی خود تأکید کرد روابط دو کشور پیشرفت بی‌سابقه‌ای داشته و حجم تبادلات تجاری پکن-مسکو امسال از ۲۰۰ میلیارد دلار عبور خواهد کرد.
عربستان سعی دارد با کشورهایی مختلف از جمله کشورهای بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) رابطه برقرار کند تا داد و ستد نفت و غیره را به ارزهایی غیر از دلار یا در صورت امکان به طلا انجام دهد تا به این ترتیب اجازه ندهد که دلار ارز جهانی غالب باشد.
نمایندگان روسیه و چین اعلام کردند: آمریکا به جای در پیش گرفتن اقدامات عملی تنش‌زا در شبه جزیره کره، به افزایش فعالیت‌های نظامی در این منطقه روی آورده است.
چین و روسیه تحقیقات و مذاکرات در خصوص احداث خط لوله گاز «قدرت سیبری ۲» که به گفته معاون نخست‌ وزیر روسیه پروژه‌ جایگزین «نورد استریم» به شمار می آید، را تسریع می‌کنند.
در بیانیه مشترک صادره از سوی پکن و مسکو که پس از اتمام سفر دو روزه «شی جین پینگ» به مسکو صادر شد، آمده است: روسیه و چین از عادی سازی روابط میان عربستان و ایران استقبال می‌کنند.
وزیر خارجه چین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا روسیه و چین می‌توانند استفاده از دلار را در روابط تجاری دوجانبه‌شان قطع کنند، اظهار کرد: برای پاسخ دادن به این سوال باید بگویم که جواب ساده است؛ همان ارزی که راحت و قابل‌اعتماد‌تر است باید استفاده شود. در واقع ارز‌های بین‌المللی نباید به سلاحی برای اعمال تحریم‌های یکجانبه استفاده شوند.
فکری درمورد کشورهایی که در ایران سرمایه‌گذاری کرده‌اند توضیح داد که در طول یک سال گذشته روسیه با 7/ 2میلیارد دلار بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار در ایران بوده که در دو طرح نفتی در استان ایلام سرمایه‌گذاری کرده است. امارات، افغانستان، ترکیه و چین در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
سفیر چین در روسیه اعلام کرده است که کشورش آماده تعمیق همکاری ها با مسکو است.
مفهوم سیاست «نه شرقی – نه غربی» نیز اینست که با دولت‌ها اعم از شرقی و غربی تعامل داشته باشیم بدون آنکه زیر سلطه آن‌ها برویم و یا درصدد سلطه طلبی باشیم. ما برخلاف این دستورالعمل اعتدالی، چین و روسیه را محرم و اروپا و آمریکا را نامحرم دانستیم در حالی که همه‌ی آن‌ها از یک جنس هستند و در غیر قابل اعتماد بودن هیچ تفاوتی با همدیگر ندارند.
اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی از سوی نمایندگان روسیه و چین در شورای امنیت محکوم شد.
وزیر امور خارجه چین، تقویت همکاری میان کشورهای عضو پیمان های منطقه ای را موجب حفظ ثبات در جهان دانست.
معاون نخست‌وزیر روسیه با تأکید بر افزایش حجم تبادلات تجاری بین چین و روسیه تأکید کرد این دو کشور درتلاشند در تبادلات انرژی از ارزهای ملی یکدیگر استفاده کنند.
رئیس‌جمهور روسیه در پیامی به رئیس‌جمهور چین، او را «دوست عزیز» خطاب کرد و گفت دو کشور برای ایجاد نظمی عادلانه‌تر و دموکراتیک‌تر در عرصه جهانی همکاری دارند.
وزیر خارجه چین در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با همتای روس خود دیدار و درباره تحولات اوکراین رایزنی کرد.
روسیه و چین در راستای تقویت همکاری های مشترک، ۷۹ پروژه مشترک به ارزش ۱۶۰ میلیارد دلار را راه اندازی می کنند.
وزارت دفاع روسیه امروز با صدور بیانیه ای از برگزاری رزمایش نظامی مشترک این کشور با نیروی دریایی چین در دریای ژاپن خبر داد.
شقاقی با اشاره به اینکه در حال حاضر غلبه بر سلطه پولی دلار امر بسیار سخت و دشوار است، بیان داشت: با توجه به اینکه ما با چین روابط گسترده تجاری داریم، اگر چینی‌ها قبول کنند که پیمان دو جانبه یوآن- ریال جایگزین لار شود، این پیمان از استحکام بیشتری به نسبت پیمان پولی با روسیه دارد، زیرا اولا حجم مبادلات ایران و چین بسیار بالا است، زیرا چین شریک اول تجاری ایران است و کشورمان نیز جزء شرکای اصلی چینی‌ها محسوب می‌شوند، در صورتی که ما روس‌ها مبادله چندانی به نسبت چینی‌ها نداریم.
معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو، با تاکید بر بهره‌مندی از ظرفیت‌ دانش‌بنیان‌ها در طراحی و تولید محصولات جدید، ظرفیت تولید محصول پروژه K125 را سالانه ۱۰۰ هزار دستگاه عنوان کرد و گفت: محصول جدید کراس اوور ایران‌خودرو با تنوعی از موتور و گیربکس‌های جدید در مدل‌های مختلف روانه بازار خواهد شد.
مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی سال‌ها پیش در خصوص بدعهدی‌های روسیه و چین برای ایران گفت: در سفری که به چین داشتم، در حضور رئیس جمهور،قراردادی در مورد ساخت یک نیروگاه بستیم. ۶۰ میلیون دلار هم پیش پرداخت کردیم. ولی وقتی آمریکایی‌ها روابطشان با چین بهتر شد چین از همکاری با ایران در امور هسته‌ای منصرف شد. از همکاری غربی‌ها در نیروگاه بوشهر مایوس بودیم. تکنولوژی روسی هم نمی خواستیم. در قرارداد ما هست که باید تکنولوژی غربی را در ایران وارد کنند.البته روس‌ها در زمان‌بندی، تخلّف کردند و تاخیر انداختند و پول بیشتری هم گرفتند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ