نماینده مردم شبستر در مجلس گفت: باید تلاش کنیم دلار از گردونه معاملات حذف شود. ما نباید سرنوشت کشور را به چیزی گره بزنیم که سررشته آن دست دشمنان ماست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ابراهیم رئیسی گفت: بانک‌ها سه دسته اند، یک بانک سالم و خوب دوم بانک‌هایی هستند که دارای مشکل هستند، ولی امکان اصلاح و احیا دارند سوم بانک‌های مشکل دار است که امکان اصلاح ندارند و این‌ها از گردونه نظام پولی بانکی حذف خواهند شد. با موسسه پولی و بانکی که به مقررات تن نمیدهد نمی‌توان مسیر را ادامه داد و باید این وضعیت متحول شد و این در برنامه کاری دولت تعریف شده است.
وزیر امور خزانه‌داری آمریکا در میان اعضای کنگره اعتراف کرد که واشنگتن باید منتظر کاهش استفاده از دلار در دنیا باشد.
فرزین گفت: موضوع نرخ ارز، همه را نگران کرده، البته در هفته‌های اخیر کاهش یافته است. نوسان نرخ ارز به سایر بازار‌ها علامت می‌دهد و باعث بی‌ثباتی می‌شود.
رئیس کل گمرک ایران در دیدار با مسئول گمرکی اتحادیه اقتصادی اوراسیا گفت: تجارت با کشورهای اوراسیا را باید به ۱۰ میلیارد دلار برسانیم.
امام جمعه موقت تهران گفت: وابستگی اقتصاد به دلار و نفت باید با برنامه‌ریزی، بودجه‌ریزی، تقنین قوانین و اجرای درست دولت قطع شود.
خطبه‌های حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در نماز جمعه آغاز شد.
نقدعلی افزود: مطالبه مقام معظم رهبری جهت شکستن آقایی دلار با مبنا قرار دادن دلار در قیمت گذاری کالا‌های پایه‌ای و انرژی محقق نمی‌شود، چطور انتظار داریم مبنای قیمت گذاری خودمان دلار باشد و مردم برای عدم سقوط سرمایه شان به خرید سکه، طلا و دلار هجوم نیاورند؟ البته آقایانی که با کم کاری در عرصه اقتصادی، انرژی، آب، خودرو و... چالش‌های امروز را به ارمغان آوردند فراموش نکنند افزایش ۹۰۰ درصدی دلار در زمان آن‌ها رخ داد، هرچند امروز نیز از وضعیت تورمی راضی نیستیم، اما توصیه می‌کنیم یک بار دیگر کارنامه اقتصادی خودشان را مرور کنند.
عضو شورای ائتلاف جبهه نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه اقتصاد کشور را باید از وابستگی به دلار نجات داد، گفت: صدمه دیدن معیشت مردم، سبک زندگی اسلامی ایرانی را نیز مخدوش می‌کند.
رئیس‌جمهور فرانسه هنگام بازگشت از چین در گفت‌وگویی تأکید کرد وابستگی اروپا به آمریکا در زمینه تسلیحات و انرژی زیاد است و باید کاهش یابد.
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای تحریمی باید با انعقاد پیمان‌های پولی، دلار را از معاملات خود حذف کنند.
امام جمعه مشهد گفت: در مسئله حجاب همه شما برادران و خواهران باید بایستید و با جریان کشف حجاب مقابله کنید. در عرصه جنگ ارزی هم فراتر از در نظر گرفتن سود شخصی، نباید به امید گران شدن، ارز ذخیره کرد و باد به آتش دشمن رساند.
بانک رافدین عراق اعلام کرد: این بانک به مسافران محترم اعلام می کند که از روز یکشنبه برابر با ۵ مارس ۲۰۲۳ فرایند واریز دینار عراقی در باجه بانک در فرودگاه بین المللی بغداد متوقف می شود.
عضو هیات نمایندگان اتاق تهران گفت: تثبیت چندین ساله نرخ ارز و چند نرخی بودن آن دو عامل کلان بی ثباتی بازار ارز است.
حاتمی یزد گفت: برای کنترل قیمت دلار دولت باید هزینه های خود ر مدیریت کند زیرا هم اکنون بیش از آنکه درامد داشته باشد هزینه دارد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: نرخ ارز آزاد باید کاهش یابد، چرا که اگر فاصله بین نرخ ارز نیمایی و آزاد کم شود، مفاسد و رانت کاهش می‌یابد.
نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید بند ناف اقتصاد خود را از دلار جدا کنیم، چرا که تا زمانی که دلار خط کش و معیار اقتصاد ما باشد، اقتصادمان پا نمی‌گیرد.
زیر مجموعه اپل در ژاپن باید برای فروش عمده آیفون و سایر دستگاه های اپل به گردشگران خارجی ۱۳ میلیارد ین (۹۸ میلیون دلار) مالیات اضافی به دولت این کشور پرداخت کند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید میزان ارز در کشور را افزایش دهیم تا میزان وابستگی ما به دلار آمریکا کم شود.
نماینده مردم اراک در مجلس گفت: در اولین فرصت تیم اقتصادی دولت به ویژه مسئولان بانک مرکزی به مجلس می‌آیند تا پاسخگوی علت افزایش نرخ ارز باشند.
نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: رئیس بانک مرکزی باید در مجلس حضور یابد و توضیح دهد که چرا با وجود داشتن درآمد ارزی، قیمت دلار در حال افزایش است.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در مجمع وزارتی «سازمان امنیت و همکاری اروپا» در لهستان گفت: ۳۰۰ میلیارد دلار از منابع مالی بانک مرکزی روسیه باید در بازسازی اوکراین استفاده شود.
حمد بن جاسم نخست وزیر سابق قطر گفت که آنهایی که منتقد افزایش قیمت انرژی هستند، فراموش کرده اند که خود مالیات های هنگفتی را بر مشتقات انرژی در کشورشان وضع می کنند.
رئیس‌جمهور روسیه با اعلام اینکه جنگ اقتصادی علیه روسیه با شکست مواجه شد، تصریح کرد انتظار می‌رود تورم در این کشور تا پایان سال جاری به ۱۲ درصد برسد.
مدیرعامل این استارت‌آپ: ما زیست توده چوبی را به بستری تبدیل می‌کنیم که روی آن قارچ رشد می‌کند. این زیست توده می‌تواند هر چیزی همانند خاک اره، بقایای چوب باقی مانده از شرکت‌های فرآوری چوب یا زیر بوته‌های جنگلی باشد. در هر صورت، برای محصول نهایی ما، نیازی به قطع درخت نیست. این قارچ‌ها روی آن بستر‌ها پیوند زده می‌شوند، رشد می‌کنند و در نهایت به محصولی مبتنی بر قارچ تبدیل می‌شوند که تقریبا محتوای پروتئینی مشابه گوشت دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ