عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اعتراض به‌جا است و قانون اساسی اعتراض به حاکمیت را مشروع می‌داند و کسی مانع نمی‌شود، اما وقتی تبدیل به اغتشاش شود و تجزیه‌طلبها میدان‌دار باشند باید به مردم گفت که اگر بخواهید از تمامیت ارضی کشور دفاع کنید اکنون وقت دفاع است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نماینده ایذه در مجلس گفت: مردم شهیدپرور ایذه از اتفاقات اخیر که عده‌ای آشوبگر عامل آن هستند، ابراز بیزاری کرده و از مسئولان امنیتی می‌خواهند که با عوامل اغتشاشات برخورد جدی کنند.
مشکلات کشور در سایه مدیریت صحیح و با عقل و تدبیر حل می شود، حکومت اسلامی در حقیقت مبین و مفسر قرآن کریم است و اگر قرآن فرموده که ما امنیت، آزادی، استقلال و اقتصاد می آوریم، باید این موارد توسط حکومت اسلامی در عمل برای مردم صحیح پیاده شود که در این صورت، جلوی توهین به قرآن و قرآن سوزی ها نیز گرفته خواهد شد.
مشکلات کشور در سایه مدیریت صحیح و با عقل و تدبیر حل می شود، حکومت اسلامی در حقیقت مبین و مفسر قرآن کریم است و اگر قرآن فرموده که ما امنیت، آزادی، استقلال و اقتصاد می آوریم، باید این موارد توسط حکومت اسلامی در عمل برای مردم به صورت صحیح پیاده شود که در این صورت جلوی توهین به قرآن و قرآن سوزی ها نیز گرفته خواهد شد.
معاون امور بین الملل قوه قضائیه با بیان اینکه تجمعات مسالمت‌آمیز در ایران حق مردم است، گفت: ایجاد اغتشاش و خشونت و قتل مردم و مدافعان امنیت را نمی‌توان تجمع مسالمت‌آمیز نامید.
گزارشی از فعالیت‌های گروهک های کومله؛ از اعتراض های عادی تا تغییر فاز و تشویق مردم به اغتشاشات و آسیب به اموال دولتی را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
تولیت آستان قدس رضوی با تبیین اهداف دشمنان در طراحی و حمایت از اغتشاشگران، اظهار کرد: نقشه و طرح عاملان این فتنه این بود که با ایجاد اغتشاشات در کشور، هسته‌های اغتشاش را فعال و مردم ناراضی را برای پیوستن به این هسته‌ها تشویق و تحریک کنند تا مردم در مقابل حکومت قرار گیرند تا بر فرض خودشان نظام و انقلاب آسیب ببیند که خوشبختانه مردم با بصیرت کشورمان با آن‌ها همراهی نکردند، اما در مرحله دوم به سراغ پروژه جنگ داخلی رفتند تا با استمرار آن بخشی از کشور را تجزیه کنند و از قدرت حکومت بکاهند.
نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی راه‌حلِ مشکلات امروز را شنیدن اعتراضات و جلوگیری از تبدیل اعتراض به اغتشاش و برخورد عادلانه و صادقانه با مردم عنوان کرد.
باید توجه داشت که در جامعه سیاست‌زده وقتی که هرگونه اعتراض به اغتشاش تعبیر می‌شود؛ دایره خودی‌ها و حلقه غیر خودی‌ها هر روز در حال گسترش فزآینده است؛ خشونت دو سویه میان نهاد‌های رسمی و جامعه روندی افزایشی دارد؛ بازیگری جدی به عنوان میانجی (واسط) میان حکومت و مردم وجود ندارد؛ جامعه مطالبات فراوان دارد و منفذی برای تحقق آن وجود ندارد؛ صداوسیمای ملی بر ادامه خطا‌های استراتژیک خود اصرار دارد و زمانی که امید به بهبود وضعیت موجود به شدت کاهش پیدا کرده است، این که فریاد به جایی دیگر برود، عادیست.
مردم امروز از مسئولان، امنیت می خواهند و برای امنیت در جنگ ترکیبی نیازمند اقتدار هوشمند در میدان و بازنمایی کامل واقعیت، در افکارعمومی هستیم تا هم بهانه ای به دشمن برای داعش سازی داده نشود و هم کسی جرات رفتار داعشی نداشته باشد و معترضین نیز از اسارت فکری رسانه های داعش ساز آزاد شوند.
رئیس مجلس ضمن محکوم کردن جنایت دشمن در شیراز، به اعتراضات اخیر در کشور پرداخت و تاکید کرد: ما اعتراض را، نه تنها درست و عامل پیشرفت کشور می‌دانیم بلکه معتقدیم این تحرکات اجتماعی به شرط مرزبندی با خشونت‌طلبان، جنایتکاران و تجزیه‌طلبان باعث تغییر سیاست‌ها و تصمیم‌گیری‌ها خواهد شد
رئیس مجلس ضمن محکوم کردن جنایت دشمن در شیراز، به اعتراضات اخیر در کشور پرداخت و تاکید کرد: ما اعتراض را، نه تنها درست و عامل پیشرفت کشور می‌دانیم بلکه معتقدیم این تحرکات اجتماعی به شرط مرزبندی با خشونت‌طلبان، جنایتکاران و تجزیه‌طلبان باعث تغییر سیاست‌ها و تصمیم‌گیری‌ها خواهد شد
خاتمی ضمن بیان اینکه همراهی نکردن مردم، دشمن را در اغتشاشات ناکام گذاشت گفت: به عنوان حوزوی باید بگوییم حوزه انقلابی بوده، انقلاب را آفریده و انقلابی خواهد ماند. نسلی که در این مدرسه و امثال این مدرسه پروریده می‌شوند، باید خود را پاسدار انقلاب بدانند و این است که اسلام را حفظ می‌کند.
نماینده مردم شهرکرد در مجلس گفت: در فتنه اخیر عده‌ای اسم زن را رمز آشوب و اغتشاش کردند و نظام را متهم ساختند، درحالیکه با ظهور جمهوری اسلامی زن نجیب ایرانی از دیکتاتوری پهلوی نجات یافت.
نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی گفت: هوشیاری مردم و فداکاری نیروهای امنیت خط بطلانی بر اغتشاش گری و آشوب طلبی بود.
نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس گفت: آنچه پیش آمد قلوب مردم را جریحه دار کرد اما ملت ایران بار دیگر مرز بین اعتراض و اغتشاش را تشخیص دادند.
اژه‌ای رئیس قوه قضائیه گفت: اگر اعتراض با آشوب، اغتشاش و غارت اموال عمومی و مردم همراه شد، اگر اعتراض با فحاشی، آتش زدن اموال مردم، ایجاد ناامنی و کشتار مردم همراه شد، دیگر اعتراض نیست.
رئیس قوه قضائیه گفت: اگر اعتراض با آشوب، اغتشاش و غارت اموال عمومی و مردم همراه شد، اگر اعتراض با فحاشی، آتش زدن اموال مردم، ایجاد ناامنی و کشتار مردم همراه شد، دیگر اعتراض نیست.
مشکل اساسی اینست که عده‌ای خاص، سال‌ها و بلکه دهه‌هاست که هر وقت اراده کنند، در هر مکانی که بخواهند و هرگونه که مایل باشند، راه‌پیمائی می‌کنند، تجمع می‌کنند، شعار می‌دهند و هر کاری که مایل باشند انجام می‌دهند بدون آنکه مجوزی داشته باشند و البته بدون آنکه پیگرد قانونی شوند.
عده‌ای خاص، سال‌ها و بلکه دهه‌هاست که هر وقت اراده کنند، در هر مکانی که بخواهند و هرگونه که مایل باشند، راه‌پیمائی می‌کنند، تجمع می‌کنند، شعار می‌دهند و هر کاری که مایل باشند انجام می‌دهند بدون آنکه مجوزی داشته باشند.
دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: باید اعتراضات مردم را به رسمیت بشناسیم و با اغتشاش برخورد کنیم. ما با هرگونه اغتشاش مخالفیم و به عبارت دیگر می‌گوییم اعتراض آری و اغتشاش هرگز.
دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: باید با مردم کنار بیاییم و زبان عذرخواهی و اعتذار از مردم داشته باشیم. شاید در همین حادثه خانم مهسا امینی با عذرخواهی وزیر کشور بسیاری از مسائل حل می‌شد. باید زبان عذرخواهی را یاد بگیریم. جلب حمایت مردم و جذب همکاری و رضایت و پشتیبانی آنان، بزرگترین عامل تقویت نظام و پایداری آن است.
یک تحلیلگر مسائل اجتماعی معتقد است که یکی از معضلات فعلی که باعث بروز بحران اجتماعی و در نتیجه آشوب و اغتشاش شده است، فراموش کردن خدمات بی‌شائبه پلیس است.
رشت- جانشین فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به اینکه برخورد با اغتشاش گران مطالبه مردمی است، گفت: پلیس با مخلان امنیت شهروندان برخورد می کند.
فرمانده یگان های ویژه با بیان اینکه افرادی که اغتشاش می‌کنند اعتراض مردم را به حاشیه می‌برند، گفت: یگان ویژه امنیت اعتراضات قانونی خیابانی را برقرار می‌کند

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ