مشکلات کشور در سایه مدیریت صحیح و با عقل و تدبیر حل می شود، حکومت اسلامی در حقیقت مبین و مفسر قرآن کریم است و اگر قرآن فرموده که ما امنیت، آزادی، استقلال و اقتصاد می آوریم، باید این موارد توسط حکومت اسلامی در عمل برای مردم صحیح پیاده شود که در این صورت، جلوی توهین به قرآن و قرآن سوزی ها نیز گرفته خواهد شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مسعود پزشکیان گفت: اگر موضوع حجاب را منطقی مدیریت نکنیم روز به روز این تنش‌ها افرایش پیدا کرده و به تقابل بین مردم می‌انجامد.
عباس عبدی نوشت: اگر خود آقایان نمی‌توانند به صورت ناشناخته به درون مردم بروند، چند نفر فرد جاافتاده را به خدمت بگیرند و آنان صبح تا شب در اتوبوس، مترو، بازار، محل‌های خرید، تجمع و… بگردند و به عنوان یک فرد عادی با مردم صحبت کنند و شنونده خوبی باشند و همه را ضبط کنند و در اختیار مقامات محترم قرار دهند.
اوضاع رسانه‌های اجتماعی چندان خوب نیست و همه‌چیز دربارۀ شیوۀ فعالیت آن‌ها ناگهان مورد بحث و تردید قرار گرفته است. منتقدان مدام از این می‌گویند که رسانه‌های اجتماعی حریم خصوصی کاربران را نقض می‌کنند و اطلاعاتشان را به شرکت‌های دیگر می‌فروشند. یا اینکه با ترفندهای الگوریتمی اخبار را دستکاری می‌کنند و بین مردم تفرقه می‌اندازند و دموکراسی را تضعیف می‌کنند. اگر این رفتارهای رسانه‌های اجتماعی نادرست هستند پس آن‌ها باید چه کنند؟ چه خبرهایی را باید منتشر کنند؟ الگوی کسب‌و‌کارشان باید چگونه باشد؟ اصلاً نقش اجتماعی‌شان باید چه باشد؟ پاسخ این پرسش‌ها را باید در مفهوم «حوزۀ عمومیِ» یورگن هابرماس، فیلسوف آلمانی، یافت؛ آنجا که می‌گوید تاریخ حوزۀ عمومیِ جهان غرب ریشه در یک سنت خاص دارد: کافه‌های قدیم اروپا.
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه حکمرانی در داخل کشور، در منطقه و در عرصه بین الملل در یک پیچ تاریخی قرار داریم، تأکید کرد: امروز در حالی باید به حکمرانی نو توجه کنیم که هندسه نظم جهانی در حال تغییر است و ما نیز در کانون این تغییرات قرار داریم؛ لذا اگر برای قرار گرفتن در یک موقعیت درست در نظم جهانی تلاش نکنیم، هم فرصت بزرگی را از دست داده ایم و هم به سمت یک تهدید بزرگ پیش رفته ایم.
مسعود ستایشی با اشاره به اجرای حکم دادگاه حبیب اسیود مشهور به چعب گفت: اگر این تروریست بین المللی توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) بازداشت نمی‌شد همچنان مشغول ادامه جنایت‌های خود بود. در پرونده او رد پای سرویس‌های امریکایی کاملا هویدا است.
متاسفانه تصوری که به اشتباه بین مردم رایج شده این است که دارو‌های گیاهی اگر فایده نداشته باشند، ضرر هم ندارد. در واقع طبیعی بودن دارو را دلیلی برای بی ضرر بودن آن می‌دانند که این تصور درست نیست. به عنوان مثال مصرف بیش از حد آویشن موجب سردرد، تهوع، استفراغ، حساسیت پوستی و... می‌شود. ضمناً نمی‌توان دارو‌های گیاهی را در تمام موارد جایگزین دارو‌های شیمیایی کرد.
مشکلات کشور در سایه مدیریت صحیح و با عقل و تدبیر حل می شود، حکومت اسلامی در حقیقت مبین و مفسر قرآن کریم است و اگر قرآن فرموده که ما امنیت، آزادی، استقلال و اقتصاد می آوریم، باید این موارد توسط حکومت اسلامی در عمل برای مردم به صورت صحیح پیاده شود که در این صورت جلوی توهین به قرآن و قرآن سوزی ها نیز گرفته خواهد شد.
معیار توافق مردم با آیت‌الله خمینی نه باور‌های قلبی و قبلی و نیات و ذهنیات اشان که وعده‌های اعلام شده در جریان انقلاب ۵۷ و سندی است به نام قانون اساسی در سال ۵۸ (که فصل حقوق ملت و اصول دموکراتیک آن در بازنگری ۶۸ هم از بین نرفت) و به فرض اگر هم حسب ادعای نواصول‌گرایان قلبا باور نداشته بازنمی‌توان به آن استناد کرد کما این‌که کسی نمی‌تواند بخشی از کتاب ولایت فقیه در نجف را مبنای نپرداختن مالیات کند و ادعای دیگران دربارۀ بهرۀ بانکی به استناد آرای برخی مراجع توجیه شانه خالی کردن از پرداخت آن نیست.
نقدی در خصوص سیاست‌های نوظهور در عرصه‌های مختلف و جایگاه ایران در این نظم نوین و ویژگی‌های آن عنوان کرد: ما در شرایط بین این تحول و گذار از شرایط تک قطبی هستیم، اگر ایستادگی مردم نبود این تک قطبی ادامه پیدا می‌کرد، قدرتی که سال‌های سال بر دنیا حکومت می‌کرد با تلاش ایران از قدرتش کاسته شد و ایران به دنیا این پیام را داد و جهانی را از حلقوم آمریکا بیرون کشید، ایران بشریت را از جهان تک قطبی و تحت سیطره آمریکا بودن نجات داد.
اگر نگاهی به ردیف‌های بودجه بی اندازید به راحتی متوجه خواهید شد که این بودجه به هیچ عنوان در راستای کاهش فقر و بهبود معیشت و افزایش قدرت خرید مردم نیست. زیرا بخش عمده هزینه‌ها در نقاطی است که نه تنها در راستای تولید و اشتغال نیست بلکه هیچ ارتباطی هم به معیشت مردم ندارد. این بودجه از دو طریق عملا یک مانع بزرگ در برابر پیشرفت کشور است.
نماینده ادوار مجلس گفت: دشمن تصور می‌کرد اگر عمود خیمه انقلاب را بزند استواری نظام از بین خواهد رفت و این امر به لحاظ سیاسی منشأ تغییراتی در جامعه می‌شود.
آنچه در مجلس تصویب شد، مربوط به توزیع کالا‌های اساسی به قیمت شهریورماه سال ۱۴۰۰ بود که همان مسیر درستی بود که باید دنبال می‌شد، اما در اجرای قانون، نقص وجود دارد، البته دولت در تلاش است تا سبد کالا را به همان شکل توزیع کند و مردم بتوانند بین یارانه نقدی و سبد کالا انتخاب کنند، اما اگر سبد کالا داده می‌شد، حتما مردم در حوزه معیشتی راضی‌تر بودند.
در زبان فارسی کسی که جیبش خالی است را گدا می گویند، کلمه گدا بار علمی ندارد، قرآن کریم از چنین شخصی با نام «فقیر» یاد می کند، فقیر یعنی کسی که ستون فقراتش شکسته است و قدرت قیام ندارد، ملتی که جیبش خالی باشد قدرت قیام نخواهد داشت لذا مسئولین باید برای حل مشکلات اقتصادی ملت تلاش کنند.
این مرجع تقلید گفت: روایتی از پیامبر گرامی اسلام هست که خدایا بین مردم و نان آن‌ها جدایی نیانداز، اگر بین مردم و نان مردم فاصله بیافتد دیگر خبری از دین نخواهد بود. اقتصاد یعنی نان مملکت، باید جلوی غارتها واختلاس های میلیاردی گرفته شود و مشکلات اقتصادی حل شود!
اگر تعقیب و مجازات افرادی که با سوءاستفاده از اعتراضات مردم که حق مسلم آن‌ها طبق اصل ۲۷ قانون اساسی است، مبادرت به اغتشاش کرده‌اند و تفکیک بین آن‌ها و اغتشاشگران ضروری است به طریق اولی تسریع در تعقیب و مجازات آمرین و مباشرین تعدی به جان و مال مردم در میان نیرو‌های انتظامی و غیرانتظامی ضروری است.
مجتبی محفوظی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در رابطه با عدم مشروعیت رسانه‌های داخلی بین مردم در رویارویی با حوادث و اتفاقات و پیگیری از طریق رسانه‌های خارجی گفت: پیامبر اسلام قبل از بعثت به محمدامین معروف بودند و صادق یکی از القابشان بود. شخصی که بعدها بین مردم فرمودند که بنده فرستاده خدا هستم درصد بسیار کمی به حرف ایشان باور کردند بنابراین اگر مردم واقعیتی را نپذیرفتند دلیل بر کذب خبر نیست مردم چه بپذیرند چه نپذیرند این واقعیت است.
آیت الله العظمی جوادی آملی خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام (ص) فرموده اند که خدایا به نان ما برکت بده و بین ما و آن جدایی نیفکن! زیرا اگر نان نباشد ما نمی توانیم نماز بخوانیم و روزه بگیریم. نان در این حدیث به معنای اقتصاد است. با اختلاس و نجومی، اقتصاد ساخته نمی شود و اگر اقتصاد سالم نباشد، خبری از دین نخواهد بود.
روزنامه خراسان نوشت: اگر این محدودیت‌ها طولانی مدت اعمال شوند و دسترسی به پهنای باند بین الملل به صورت طولانی مدت از دسترس عموم مردم خارج شود، جمع زیادی از مردم و فعالان فضای مجازی با زیان اقتصادی مواجه می‌شوند و نمی‌توان بدون در نظر گرفتن این مسئله به یک باره برای این محدودیت تصمیم گیری کرد.
فاضل لنکرانی اظهار داشت: حکومت ما اگر حکومت غیر دینی بود، کاری با آن نداشتند! الآن مشکل اصلی آنها همین است؛ منتهی برای از بین بردن دین میان زن‌ها، اولین عامل این است که حجاب را از بین ببرند، فساد و بی‌بند و باری را زیاد کنند، دشمن دنبال اینهاست. انسان نباید از این مسئله غفلت کند.
عبدی با اشاره به اینکه نفس افزایش مالیات دولت را پاسخگو نمی‌کند، بیان داشت: «اخذ مالیات از مردم این امید را ایجاد می‌کند که مردم احساس کنند، که دولت پول آن‌ها را می‌گیرد و باید جوابگوی خدمات داده شده باشد پس فشار می‌آورند تا دولت پاسخگو باشد، این به نظر بنده لحظه‌ای و آنی اتفاق نمی‌افتد و نیاز زمان است، تا دولت پاسخگو بشود، این درحالیست اگر دولتی که بر پایه درآمد‌های مالیاتی اداره می‌شود، پاسخگو نباشد بین مردم و دولت تنش به وجود می‌آید.»
عبدی با اشاره به اینکه نفس افزایش مالیات دولت را پاسخگو نمی‌کند، بیان داشت: «اخذ مالیات از مردم این امید را ایجاد می‌کند که مردم احساس کنند، که دولت پول آن‌ها را می‌گیرد و باید جوابگوی خدمات داده شده باشد پس فشار می‌آورند تا دولت پاسخگو باشد، این به نظر بنده لحظه‌ای و آنی اتفاق نمی‌افتد و نیاز زمان است، تا دولت پاسخگو بشود، این درحالیست اگر دولتی که بر پایه درآمد‌های مالیاتی اداره می‌شود، پاسخگو نباشد بین مردم و دولت تنش به وجود می‌آید.»
معاون رئیس جمهور گفت: اگر سرمایه اجتماعی و رابطه دولت و مردم به خاطر برخی کم کاری‌ها و تجمل گرایی عده‌ای از مسئولین قبلا دچار آسیب شده بود، امروز دولت با حضور در کنار مردم و برنامه ریزی برای رفع مشکلات کشور مصمم است با جلب رضایت عمومی هیچ فاصله‌ای بین دولت با مردم نباشد.
نشست علنی امروز (یکشنبه 22 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در حالی ساعت 10 و 22 دقیقه صبح آغاز شد که نمایندگان مردم در ساعات ابتدایی، جلسه را به صورت غیر علنی با حضور 3 عضو کابینه دولت سیزدهم برگزار کردند
آنها می گویند که اگر مردم با دولت و نظام همراه شوند همانطور که در جنگ همراه شدند، بزرگترین اقتصاد منطقه در ایران شکل می‌گیرد؛ به همین دلیل می خواهند جلوی کار را بگیرند و این کار را نیز از طریق فاصله انداختن بین دولت و مردم و ایجاد شکاف انجام می‌دهند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ