فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: فشار حداکثری علیه اقتصاد و معیشت یکی از مهم‌‎ترین برنامه‌های دشمن برای بی‌ثبات کردن ایران بوده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بارسلونا برای خرید ژوآئو کانسلو فشار را افزایش داده است. آن‌ها به دنبال یک نتیجه سریع هستند.
تمرینات بدنسازی تراکتور با فشار حداکثری برگزار می‌شود.
در نامه شماری از دیپلمات‌های پیشین آمریکایی به بایدن مطرح شده است که راهبرد فعلی بایدن مبنی بر کاهش تحریم‌ها در قبال رفتار خوب، خطرناک است چراکه «به جای متکی بودن بر اهرم فشار آمریکا، بیشتر متکی بر اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران است.»
رویکرد تاکنون مبتنی بر دیپلماسی غیر‌رسمی و غیرمستقیم بوده است. اما احتمال دارد در هر دو سطح رسمی و غیر‌رسمی پیام‌هایی به طرف ایرانی مخابره شده باشد که اگر بخواهید از خطوط قرمز عبور کنید ایالات متحده پاسخ متوازن خواهد داد؛ بنابراین پرده دوم از کمپین فشار حداکثری می‌تواند این باشد که به تهران بگوید به سمت اقدامات فراتر، از جمله غنی‌سازی ۶۰ و بالای ۶۰‌درصد نرود، چرا که اقدامات بعدی آمریکا ممکن است خیلی هزینه‌زا باشد.
در فضای تعلیق مذاکرات احیای برجام، نشانه‌هایی از مطرح شدن دوباره اسنپ‌بک یا مکانیزم ماشه برای بازگرداندن دوباره قطعنامه‌های شورای امنیت دیده می‌شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به دشمنان ملت ایران، گفت: 44 سال شما هر گزینه‌ای را که دارید در سخت‌ترین شکلش علیه یک ملت یران به کار بردید. از همان روزهای اول انقلاب ناامنی و ترور؛ چقدرش را استفاده کرده‌اید. 17 هزار نفر از مردم ایران را به شهادت رساندید.
غربی‌ها و برخی از همسایه‌های ما به این نتیجه رسیده‌اند که میزان غنی‌سازی اورانیوم در ایران، در حال رسیدن به مرحله آستانه است. این مرحله از دید آن‌ها یک موقعیت خطرناک محسوب می‌شود. در این برهه زمانی روی کار آمدن نتایناهو هم یک زنگ خطر برای ایران بشمار می‌آید. زیرا مشخصا اروپایی‌ها در حال نزدیک شدن به اسرائیل هستند
فعال شدن بی‌سابقه اپوزیسیون در خارج از کشور و برگزاری دو تجمع بزرگ و البته حمایت از فشار‌های اتحادیه اروپا به ایران و ایجاد کمپین‌هایی همچون درخواست از وزرای خارجه اروپایی برای فراخواندن سفرایشان از ایران و اخراج سفرای ایران از جمله مواردی است که اعتراضات سال ۱۴۰۱ را از مورد‌های مشابه پیش از خودش متمایز می‌کند.
نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت: گزینه‌های اصلی روی میز دشمن ترور، جنگ نظامی، فشار اقتصادی، و به تعبیر خودشان فشار حداکثری بود که همه اینها را تاکنون استفاده کرده است.
اقدام خصمانه اخیر پارلمان اروپا در ارائه پیشنهاد قرارگیری سپاه پاسداران در لیست موسوم به سازمان‌های تروریستی می‌تواند دارای تبعات ضد امنیتی جدی برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا باشد.
اوجی وزیر نفت گفت: با تغییر در خطوط انتقال گاز و استفاده حداکثری از ظرفیت تولید در جنوب تا این لحظه توانسته‌ایم استمرار در گازرسانی کشور را حفظ کنیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر فشار حداکثری سیاسی و اقتصادی آمریکا علیه ایران بیان کرد: چیزی جز شکست حداکثری نصیب همه روسای جمهور آمریکا نشده است.
روزنامه دولت نوشت: به نظر می‌رسد با توجه به شکست مجدد فشار حداکثری بر ایران، مجدداً غربی‌ها اهرم‌های اقتصادی را برای الزام ایران به کار برند و موفقیت یا عدم موفقیت آن‌ها به میزان آمادگی اقتصادی کشور بستگی دارد.
حجت‌الاسلام عباس رضوانی‌نسب فشار حداکثری را از جمله اهداف دشمنان نظام در جریان اغتشاشات اخیر برشمرد و افزود: دشمن در طول بیش از چهار دهه گذشته با تمام توان در حال ضربه زدن به نظام اسلامی است و در آخرین مرحله جریان آشوب‌ها را راه انداختند و تصور کردند با فشار حداکثری آشوب داخلی را مکمل این فشار کنند.
هیئتی از آژانس بین المللی انرژی اتمی شب گذشته (یک‌شنبه) در حالی به تهران سفر کرد که در هفته‌های اخیر، کشورهای غربی از همه‌ی اهرم‌های فشار خود در جنگ ترکیبی علیه ملت ایران استفاده کردند.
اقدامات خصمانه‌ی اخیر «رژیم برلین» در راستای ایفای نقش در پازل فشار حداکثری غرب علیه کشورمان، یادآور روزهایی است که با تسلیح صدام به سلاح‌های شیمیایی، علیه ملت ایران مرتکب جنایت شدند.
دانشمند گفت: در حال حاضر رتبه شفافیت اقتصادی ایران در بین ۱۸۰ کشور ۱۴۸ است، همچنین وضعیت بهبود فضای کسب و کار نیز ایران دارای رتبه نازلی است، بر اساس آمار‌های موجود در سال ۱۰ میلیارد دلار سرمایه از کشور خارج می‌شود، این درحالیست که دولت برای جذب حداکثر سالانه دو میلیارد دلار سرمایه خارجی انواع و اقسام برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌ها صورت می‌گیرد، در صورتی که اگر واقعا اوضاع کشور ثبات داشته باشد، از فرار سرمایه جلوگیری خواهد شد، از سویی به نظر می‌رسد، خروج سرمایه در حال حاضر سالانه بیشتر از ۱۰ میلیارد دلار در سال است.
حسین امیرعبداللهیان، وزیر کشورمان در نشست خبری با وزیر خارجه عمان گفت: از تلاش‌های سازنده سلطنت عمان در کمک به رفع تحریم ناعادلانه تشکر می‌کنیم.
وزیر کشور گفت: دشمن پس از ناکامی در استراتژی فشار حداکثری، رویکرد جنگ ترکیبی را در پیش گرفته است که ابزار اصلی آن، روایت‌های دروغین است.
رئیسی گفت: ملت ایران هم گزینه نظامی آمریکا را نامعتبر کرده است و هم، آنطور که خودشان اعتراف کرده‌اند، سیاست تحریم و فشار حداکثری را شکستی خفت‌بار داده است. اینک در پی ناکامی امریکا در نظامی‌گری و تحریم، واشنگتن و متحدینش به سیاست بی‌ثبات‌سازی متوسل شده‌اند که قطعا شکست آن‌ها را در پی دارد.
امروز دشمن اذعان دارد که "فشار حداکثری شکست خورده است و ایران برتری هوایی ما را بعد از 80 سال به دست گرفته است و به یک قدرت بلامنازع تبدیل شده است."، و به‌گفته بعضی از سران کشورهای عربی مبدأ تاریخ باید قبل و بعد از سرنگونی هواپیمای جاسوسی گلوبال هاوک تعیین شود.
آخرین دور از گفت‌وگوهای غیرمستقیم میان آمریکا و ایران برای حل‌وفصل آخرین مسائل حل نشده در زمینه احیای توافق هسته‌ای، اخیراً با تسهیل‌گری اتحادیه اروپا در دوحه انجام شد. این مذاکرات نتیجه راه‌گشایی به دنبال نداشت.
موارد اتهامی آنها ۲۰ سال است که به ایران نسبت داده می‌شود، اگر ایران برجام را پذیرفت به این دلیل بود که این اتهام‌ها رفع شود و اعتمادسازی صورت گیرد. البته تفاهمی صورت گرفت که طرف مقابل به آن عمل نکرد و ایران هم‌پذیرفته محدودیتی در بیشتر برنامه هسته ای خود داشته باشد، اما اکنون با این قطعنامه به اول خط برگشته‌ایم و دوباره همان داستان‌هاست.
به تعطیلی کشاندن یک مجموعه فرهنگی و هنری که همین هفته گذشته برگه استحکام تازه‌اش صادر شده و تاییدیه دیگر مجموعه‌های مرتبط از جمله آتش نشانی را نیز در اختیار دارد، آن هم در دوران کرونا که فشار اقتصادی فشار حداکثری به ما وارد کرده، امری قابل دفاع نیست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ