اقدام خصمانه اخیر پارلمان اروپا در ارائه پیشنهاد قرارگیری سپاه پاسداران در لیست موسوم به سازمان‌های تروریستی می‌تواند دارای تبعات ضد امنیتی جدی برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا باشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت که تلاش ترکیه برای پیوستن به اتحادیه اروپا با پیوستن سوئد به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) ارتباطی ندارد.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه هشدار داد که این کشور به الحاق اوکراین به ناتو پاسخ قاطع خواهد داد.
سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد که حصول اطمینان از امنیت اروپا از طریق گسترش ناتو امکان‌پذیر نیست.
آمازون و گوگل و دیگر تهیه کنندگان سرویس ابری غیر اروپایی که خواهان برچسب امنیت سایبری اتحادیه اروپا هستند تا داده های حساس را کنترل کنند، فقط باید با یک شرکت اروپایی همکاری کنند.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از طرح روسیه برای استقرار تسلیحات اتمی تاکتیکی در بلاروس انتقاد کرد.
رئیس جمهور جمهوری آذربایجان مدعی شد که پروژه های مشترک آنکارا و باکو به ایجاد فضای با ثبات و امن در منطقه اوراسیا کمک می کنند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ما در نامه‌ای از وزیر خارجه خواستیم که وفق قوانین موجود، اقدام لازم و سریع برای تحریم متقابل و متناظر شخصیت ها و نهادهای اروپایی را در دستور کار قرار دهد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس گفت: سپاه و بسیج علاوه بر آنکه جزئی از قانون اساسی کشور هستند، بخش زیادی از بدنه مردمی را پوشش می‌دهند، لذا قطعنامه پارلمان اروپا ضدمردمی است.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس گفت: سپاه و بسیج علاوه بر آنکه جزئی از قانون اساسی کشور هستند، بخش زیادی از بدنه مردمی را پوشش می‌دهند، لذا قطعنامه پارلمان اروپا ضدمردمی است.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه فوق‌العاده این کمیسیون برای مقابله با اقدام پارلمان اروپا گفت: احتمالا طرحی دوفوریتی آماده بررسی در مجلس می‌کنیم.
ورامین- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه فوق العاده با حضور مسئولان مرتبط برای مقابله با اقدام پارلمان اروپا در تروریست خواندن سپاه خبر داد.
زهرا شیخی نماینده اصفهان در مجلس در واکنش به تروریستی خواندن سپاه توسط پارلمان اروپا گفت: امنیت تنگه هرمز را سپاه مقتدر ایران تامین می‌کند.
ما هرگز از چنین تهدیداتی و حتی عمل نسبت به آن نگران نیستیم، چرا که هر چقدر دشمنان به ما فرصت عمل دهند، ما قوی‌تر عمل می‌کنیم. سپاه اساساً در عمل قوی است، کسانی که این امکان را فراهم می‌کنند قدرت سپاه به حرکت درآید، به نفع سپاه کار کرده اند، ولی ما به اروپایی‌ها توصیه می‌کنیم که تکرار اشتباهات گذشته خود را مرتکب نشوند.
وزیر خارجه اوکراین تاکید کرد اگر اروپا به دنبال تضمین امنیت خود است باید به ارسال سلاح به این کشور ادامه دهد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اقدام پارلمان اروپا مبنی بر قطع ارتباطات میان این نهاد اروپایی و ایران، گفت: این اقدام را فرار به جلو می‌دانیم و اثربخش نیست.
صدر اعظم سابق آلمان اعلام کرد تامین امنیت اتحادیه اروپا در آینده بدون روسیه امکان پذیر نیست.
بر اساس یک سند تازه تنظیم شده در کمیسیون اروپا، دستگاه‌های هوشمند متصل به اینترنت مانند یخچال‌ها و تلویزیون‌ها باید قوانین سخت‌گیرانه امنیت سایبری اتحادیه اروپا را رعایت کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:ایران به دلیل موقعیت سیاسی خود می تواند وساطت و میانجیگری جنگ اوکراین را انجام دهد، چون اگر روسیه جنگ را به قلب اروپا بکشاند قطعا همه معادلات اروپایی به هم می خورد و آمریکایی ها هم بیشترین آسیب را از این جنگ خواهند دید.
وزیر کشور گفت: ما مشکل امنیتی نداریم، البته گاهی یک مساله را در کشور ما بزرگ جلوه می‌دهند، این مسائل به طور طبیعی در کشور‌های دیگر هم وجود دارد و فراوان است، آن‌ها مسائل و مشکلات خود را بزرگ نمی‌کنند، ولی در کشور ما یک مساله کوچک خیلی بزرگ می‌شود.
وزیر کشور آنچه را که در قالب ایران‌هراسی با هدف جلوگیری از آمدن گردشگر به ایران بیان می‌شود، حرف‌های بی‌منطق و ناصحیح دانست و گفت: امنیت ما نسبت به اروپا چه بسا بهتر است، گردشگران در سفر به ایران نگران نباشند.
شورای امنیت ملی آمریکا همچنین گمانه‌زنی‌ها و پیشنهاد‌های اسرائیل مبنی بر ارائه امتیازات بیش از حد از سوی ایالات متحده را رد کرد. «آدرین واتسون» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: گزارش‌ها مبنی بر اینکه ما امتیازات جدیدی را برای ایران به عنوان بخشی از ورود مجدد به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ پذیرفته‌ایم یا در حال بررسی آن هستیم، کاملاً نادرست است.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد‌های جدیدی از طرف اروپا به جمهوری اسلامی رسیده و پیشنهاد‌های ما نیز به طرف اروپایی ارائه شده است.
اخبار رسیده حاکی است با وجود انتشار برخی خبر‌های جعلی از سوی رسانه‌های خارجی و همچنین گمانه‌زنی‌های بی‌پایه که در داخل توسط افراد و رسانه‌های غیر مسئول طرح می‌شود، هنوز روند کارشناسی ادامه داشته و هیچ تصمیم سلبی یا ایجابی درباره ایده‌های طرح شده از سوی هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپایی اتخاذ نشده است.
آخرین فرصت دریافت کارت کنکور کارشناسی ارشد

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ