هیئتی از آژانس بین المللی انرژی اتمی شب گذشته (یک‌شنبه) در حالی به تهران سفر کرد که در هفته‌های اخیر، کشورهای غربی از همه‌ی اهرم‌های فشار خود در جنگ ترکیبی علیه ملت ایران استفاده کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ادای حق‌آبه ایران، نشانه‌ای از حسن نیت طرف افغانی برای گسترش روابط بعدی خواهد بود.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: در حال آماده سازی ایجاد سرکنسولگری و سفارتخانه در ایران و عربستان هستیم. همچنین یک هیئت تجاری عربستانی نیز به ایران سفر خواهد کرد.
کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: هیات های فنی از آژانس انرژی اتمی به ایران سفر کردند و گفتگوهای فنی انجام شده است و این گفت‌وگو ها در مسیر های توافق شده ادامه دارد.
سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی دیگر گفت: اگرچه فعلاً موضوع تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا متوقف شده است، اما روزنه‌های امید در مورد انجام این موضوع بسته نشده است و یکی از موضوعاتی که در کانال‌های ارتباطی بین ایران با آمریکا در مورد آن صحبت می‌شود موضوع زندانیان است.
در روزهای گذشته، گفت‌وگوهای سازنده و امیدوارکننده‌ای با هیات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ریاست «ماسیمو آپارو»، معاون پادمانی آژانس داشتیم؛ بنابراین، مهندس اسلامی، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران، رسما از آقای «رافائل گروسی»،‌ مدیرکل آژانس دعوت کرد تا به ایران سفر کند.
در روزهای گذشته گفت‌وگوهای سازنده و امیدوارکننده‌ای با هیات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ریاست «ماسیمو آپارو»، معاون پادمانی آژانس داشتیم. بر همین اساس مهندس اسلامی، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران به‌طور رسمی از آقای «رافائل گروسی»،‌ مدیرکل آژانس دعوت کرد تا به ایران سفر کند.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران گفت: در روزهای گذشته گفت‌وگوهای سازنده و امیدوارکننده‌ای با هیات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ریاست «ماسیمو آپارو»، معاون پادمانی آژانس داشتیم.
امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه گفت: امیدواریم آقای رافائل گروسی مدیرکل آژانس با نگاه فنی و به دور از هیجانات سیاسی نسبت به حل و فصل این موضوع با همکارانم در سازمان انرژی اتمی به جمع بندی و توافق برسد.
هیئتی از توپخانه ارتش مراکش روز گذشته به تل‌آویو سفر کرده است.
وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای از سفر یک هیئت بلندپایه از مقامات این کشور به قطر و عربستان سعودی برای بحث و بررسی موضوعات مهم امنیتی خبر داد.
هیئتی متشکل از 22 سفیر و نماینده اتحادیه اروپا در اراضی فلسطینی، برای اطلاع از اوضاع انسانی نوار غزه از این منطقه بازدید کرد.
هیئت اقلیم کردستان به ریاست مسرور بارزانی در سفر به بغداد با رؤسای قوای سه گانه و رئیس شورای عالی قضایی دیدار و رایزنی خواهد کرد.
رئیس هیئت مذاکره کننده جنبش انصارالله یمن تاکید کرد که سفر هیئت عمانی به صنعاء در راستای بررسی پیشنهادهای مطرح شده در نشست های قبلی صورت گرفت.
ماسیمو آپارو، معاون پادمانی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در طول این سفر علاوه بر مذاکرات با هیات ایرانی مرکب از معاون بین‌الملل، حقوقی و مجلس وزارت امور خارجه و مدیر کل خلع سلاح و امنیت بین‌الملل وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.
پس از آنکه سفر قبلی هیات آژانس به ایران به دنبال قطعنامه ضدایرانی اخیر شورای حکام کنسل شد و بعد از آن نیز مناسبات ایران و آژانس در مسیر وخیم‌‌‌تر شدن پیش رفت، روز گذشته محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی از سفر مسوولان آژانس در روزهای آینده به ایران خبر داد.
نشریه آنلاین «تایمز آو اسرائیل» از سفر یک هیئت بلندپایه از وزارت دفاع اوکراین به تل‌آویو خبر داد.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: موضوع سفر هیأت آژانس به تهران جزو موضوعاتی بود که در چارچوب توافق وجود داشت با توجه به قطعنامه سیاسی صادر شده در شورای حکام علیه ایران، اقدامات بعدی با توجه به شرایط جدید صورت می‌گیرد و لازم است موضوعات یک ارزیابی مجددی شود.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت که چنانچه پیش نویس قطعنامه مورد نظرآمریکا و سه کشور اروپایی تصویب شود معلوم نیست سفر هیات آژانس به ایران نتیجه ای به دنبال داشته و مفید باشد.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: چنانچه پیش نویس قطعنامه مورد نظرآمریکا و سه کشور اروپایی تصویب شود معلوم نیست سفر هیات آژانس به ایران نتیجه ای به دنبال داشته و مفید باشد.
سفیر کشورمان در سازمان ملل خاطر نشان ساخت، بی طرفی، استقلال و حرفه‌ای گرایی آژانس نباید مخدوش شود و این سازمان باید خارج از کنترل قدرت‌ها باقی بماند تا همه بتوانند از کمک‌های فنی و حمایتی آژانس برای توسعه برنامه‌های صلح آمیز هسته‌ای برخوردار باشند.
نماینده کشورمان نزد سازمان ملل گفت: هیئت فنی ایران برای پاسخ به سوالات آژانس به وین سفر کرده است.
وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که هیئت بلند پایه نظامی آمریکا امروز دوشنبه وارد آنکارا شده است.
دفتر ریاست جمهوری لبنان از سفر یک هیئت لبنانی به دمشق در روز چهارشنبه هفته جاری، برای گفتگو درباره توافق ترسیم مرزها با رژیم صهیونیستی خبر داد.
یک مقام یمنی اعلام کرد که سفر هیئتی از این کشور به عربستان سعودی موفقیت آمیز بوده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ