پایگاه خبری النشره در گزارشی اعلام کرد که بعد از برگزاری نشست بغداد در ماه آگوست گذشته، امان پایتخت اردن قرار است در بیستم ماه جاری میلادی (دسامبر) میزبان نشستی منطقه‌ای در خصوص عراق باشد. در این نشست قرار است ایران و ترکیه و تعدادی از کشور‌های عربی از جمله عربستان مشارکت داشته باشند. برخی منابع لبنانی با اشاره به اینکه قرار است در این نشست موضوع انتخاب رئیس جمهور لبنان بررسی شود مدعی شدند که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در حاشیه این نشست باهم دیدار خواهند کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
«محمدبن سلمان»، ولیعهد عربستان و «جرب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه در جده دیدار و گفتگو کردند.
بدر العساکر، از مشاوران ولیعهد عربستان سعودی و از اعضای هیئت مدیره بنیاد شاهزاده محمد بن‌سلمان، با انتشار تصویری در حساب کاربری خود در توییتر از دیدار ولیعهد عربستان سعودی و عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر، خبر داد. بر اساس اطلاعات منتشر شده، این دو مقام ارشد کشور‌های عربستان سعودی و مصر روز جمعه، ۲۳ ژوئن ۲۰۲۳، در اجلاس زیست‌محیطی پاریس با یکدیگر دیدار داشتند، هرچند تا این لحظه جزئیاتی از محتوای گفتگوی آن‌ها منتشر نشده است.
وزیر امور خارجه کشورمان در جریان دیدار با رئیس دولت امارات مراتب دعوت رئیس جمهور کشورمان از رئیس دولت امارات جهت سفر به ایران را به وی ابلاغ کرد.
در بیانیه صادره از سوی کاخ الیزه آمده است: این سفر روز جمعه انجام شده و محمد بن سلمان در سفر به پاریس با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه دیدار و گفتگو خواهد داشت.
خبرگزاری دولت سعودی (واس)‌ نوشت که نیکلاس مادورو نيز از این سفر و دیدار با ولیعهد ابراز خوشحالی کرد.
بن فرحان قرار است در این سفر با سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و دیگر مسئولان ایران دیدار و درخصوص آخرین تحولات در روابط دو کشور رایزنی کند.
برت مک گورک، مشاور شورای امنیت ملی بایدن 8 می به عمان سفر داشت تا با رهبران مسقط در باب این که رهبران ایران آماده هستند تا در این مسیر گامی بردارند و محدودیت های اعمالی علیه برنامه هسته ای را پذیرا باشند، رایزنی داشته باشد. بعد از آن سلطان هیثم بن طارق، پادشاه عمان در سفری دو روزه به ایران با ابراهیم رئیسی و رهبری ایران دیدار داشت.
دیدار دوجانبه روسای جمهور ایران و سلطان عمان برگزار شد.
رئیس جمهور فرانسه با رئیس امارات دیدار و گفتگو کرد و دو طرف درباره کنفرانس تغییرات اقلیمی که قرار است در دبی برگزار شود، گفتگو کردند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، محمود عباس و محمد بن سلمان در این دیدار در مورد آخرین تحولات فلسطین و اوضاع منطقه و تقویت روابط دوجانبه رایزنی خواهند کرد.
در این دیدار «خالد بن سلمان» وزیر دفاع، «مساعد بن محمد العیبان» وزیر مشاور و مشاور امنیت ملی، «خالد بن علی الحمیدان» رئیس سازمان اطلاعات کل عربستان سعودی و «عبدالعزیز بن خالد الشمری» سفیر ریاض در بغداد حضور داشتند.
این عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: بعد از دیدار آقای شمخانی با رئیس دولت امارات روابط سیاسی و دیدار بین روسای جمهور و وزرای خارجه را در آینده شاهد خواهیم بود. در همین راستا قرار است به زودی محمد بن زاید رئیس دولت امارات با رئیس جمهور ایران دیدار کند که این دیدار در ایران یا در امارات صورت می‌گیرد.
رئیس جمهور اوکراین با وزیر خارجه عربستان در کی یف دیدار کرد.
«الکساندر لوکاشنکو» که به امارات سفر کرده است، با «محمد بن زاید» در ابوظبی دیدار کرد.
ممکن است نتانیاهو در سفر رسمی خود به امارات و سپس دیدار با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر،در خط مقدم باشد،اما در واقع این بن گویر است که دستور کار را به نتانیاهو دیکته می کند.
ما‌ها واجیرالونگکورن پادشاه تایلند با رهبران جهان که در نشست رهبران اقتصادی آسیا و اقیانوسیه (APEC) در بانکوک شرکت می‌کنند ملاقات کرد. امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانس، شی جین پینگ رئیس جمهور چین، کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا، جاسیندا آردن نخست وزیر نیوزیلند، جوکو ویدودو رئیس جمهور اندونزی و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان ازجمله شخصیت‌هایی هستند که با پادشاه تایلند دیدار کردند.
منابع کره ای از سفر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به کره جنوبی و دیدار رئیس جمهوری این کشور با ولیعهد عربستان خبر دادند.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه که برای شرکت در نشست سران گروه ۲۰ به شهر بالی اندونزی سفر کرده، در حاشیه این نشست با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی دیدار کرد.
«ریشی سوناک» و «محمد بن زاید» در حاشیه بیست و هفتمین نشست آب و هوایی در شرم الشیخ مصر با هم دیدار و درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای از جمله مذاکرات احیای توافق هسته ای گفتگو کردند.
رئیس رژیم صهیونیستی که برای شرکت در اجلاس تغییرات آب و هوایی در شرم الشیخ به مصر سفر کرده، با رئیس امارات دیدار کرد.
دولت امارات درباره سفر محمد بن زاید آل نهیان رئیس این کشور به مسکو و دیدار با همتای روس خود بیانیه ای رسمی منتشر کرد.
رئیس شورای عالی ریاستی وابسته به دولت سرسپرده یمن به عربستان سعودی، با خالد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان دیدار و درباره تحولات و تلاش ها در زمینه تحقق امنیت در یمن رایزنی کرد.
منابع خبری عربستان از دیدار و گفتگوی مشاور و فرستاده ویژه «ولودیمیر زلنسکی» با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی خبر دادند.
ولیعهد سعودی در دیدار رئیس جمهور ازبکستان با او موضوعات مهمی را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ