دیدار دوجانبه روسای جمهور ایران و سلطان عمان برگزار شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
امیرعبداللهیان و ولادیمیر اورلیچ رئیس پارلمان جمهوری صربستان عصر امروز در حوزه همکاری‌های دوجانبه خصوصا در بخش دیپلماسی پارلمانی در محل وزارت خارجه جمهوری اسلامی دیدار و گفتگو کردند.
با پایان‌یافتن دیدار رئیس جمهور ترکیه از عربستان، دو کشور ضمن صدور بیانیه مشترک بر اهمیت تقویت همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های گوناگون تأکید کردند.
وزیر خارجه سوریه در دیدار با رئیس پارلمان عراق، روابط دوجانبه و تلاش برای تقویت همکاری دوجانبه و هماهنگی مشترک برای تحقق ثبات در سوریه را بررسی کرد.
در جریان این سفر همچنین ۴ سند همکاری در حوزه‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری و انرژی میان دو کشور به امضا خواهد رسید.
رئیس دیوان عالی کشور در دیدار با رئیس دیوان عالی روسیه، متن پیش‌نویس پیشنهادی تفاهم‌نامه دوجانبه دیوان عالی دو کشور را به همتای روس خود تقدیم کرد که با استقبال طرف روس همراه شد.
نخست وزیر ایتالیا و رئیس امارات پس از دیدار در دبی و رایزنی درباره همکاری های دوجانبه به ویژه در بخش انرژی، از ارتقای سطح روابط دوجانبه به شرکت راهبردی خبر دادند.
در دیدار رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا با فرمانده نیروی مبارزه با مواد مخدر پاکستان (ANF) هر دو مقامات بر افزایش همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند.
وزیر خارجه کشورمان در ادامه دیدار رسمی خود در سفر به بغداد با رئیس جمهور عراق دیدار و گفتگو کرد.
رئیس جمهوری ایران در این سفر که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت، با مقامات ارشد چین از جمله رئیس جمهوری، نخست وزیر و رئیس کنگره خلق چین دیدار و درباره موضوعات راهبردی، روابط دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و بین المللی گفتگو کرد.
دیدار با رئیس جمهور چین و امضای اسناد مهم همکاری‌های دوجانبه در حضور روسای جمهور دو کشور و همچنین دیدار نخست‌وزیر و رئیس کنگره ملی خلق چین با دکتر رئیسی از جمله برنامه‌های نخستین روز سفر رئیس جمهور در این سفر سه روزه است.
شاه اردن و رئیس امارات متحده عربی در دیدار با یکدیگر پیرامون روابط دوجانبه و موضوعات دارای اهمیت مشترک رایزنی کردند.
عبداللطیف رشید رئیس جمهور عراق و رئیس ائتلاف فتح در دیداری دوجانبه ضمن بررسی تحولات این کشور، بر حمایت از برنامه های دولت برای مبارزه با تروریسم تأکید کردند.
رئیس جمهور ترکیه در دیدار با هیئت روسی بر توسعه مناسبات دو جانبه با روسیه تاکید کرد.
وزیر نیرو در جریان سفر خود به عشق‌آباد، در راستای تقویت روابط دوجانبه در حوزه‌های آب و انرژی با رئیس جمهور کشور ترکمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد.
«ریشی سوناک» و «محمد بن زاید» در حاشیه بیست و هفتمین نشست آب و هوایی در شرم الشیخ مصر با هم دیدار و درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای از جمله مذاکرات احیای توافق هسته ای گفتگو کردند.
وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار نایب رئیس گروه دوستی – پارلمانی سوریه و ایران بر نقش مجالس دو کشور برای توسعه مناسبات دوجانبه تاکید کرد.
وزیر امور خارجه با رئیس مجلس ملی ارمنستان دیدار و درباره موضوعات دو جانبه، منطقه‌ای و بین المللی گفتگو کرد.
وزیر امور خارجه با رئیس مجلس ملی ارمنستان دیدار و درباره موضوعات دو جانبه، منطقه‌ای و بین المللی گفتگو کرد.
فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه با رئیس جمهور سوریه در دمشق دیدار و درباره روابط دوجانبه و مسائل مشترک مورد توجه دو طرف رایزنی کرد.
رئیس جمهور کشورمان و امیر قطر در حاشیه ششمین اجلاس سران کشورهای عضو کنفرانس «سیکا» با هم دیدار و گفتگو کردند.
رئیس جمهور کشورمان پس از سفری سه روزه به ازبکستان، به منظور دیدار رسمی دوجانبه و شرکت در بیست و دومین نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، دقایقی پیش سمرقند را به مقصد تهران ترک کرد.
سید ابراهیم رئیسی و ولادیمیر پوتین در حاشیه نشست سران سازمان همکاری شانگهای در سمرقند با هم دیدار کردند. رئیسی که به دعوت رسمی همتای ازبکستانی خود، در صدر هیاتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی کشورمان، برای دیدار رسمی دوجانبه و نیز حضور در بیست و دومین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای، به سمرقند سفر کرده بود، روز چهارشنبه مورد استقبال شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان قرار گرفت.
حسن کاظمی قمی نوشت: گفتگو‌های سازنده‌ای در راستای کنترل بیماری فلج اطفال در افغانستان، آموزش و همکاری‌های دو جانبه در زمینه‌های علمی و بهداشتی میان دو کشور صورت گرفت
جلسه دوجانبه رئیس هیئت مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران و معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ