سمنان- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه یک قلاده یوزپلنگ جوان به خودروهای عبوری در محدوده میامی-عباس آباد برخورد کرد، گفت: جنسیت این یوز یک ساله «ماده» بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شاهرود_ دوستدار حیات وحش حاضر در منطقه توران شاهرود بابیان اینکه یوز آسیب دیده تحت نظر تیم پزشکی است، گفت: معاینه های اولیه نشانی از تصادف ندارد بلکه بیانگر بیماری در این نر جوان است.
توپ جدید مسابقات لیگ برتر فوتبال انتخاب شده و در قرعه کشی رونمایی شد.
سمنان- مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان سمنان گفت: یک قلاده یوز ماده در ۵۰ متری حادثه تلف شدن یوز نر در منطقه میاندشت میامی رویت شد.
میامی- همزمان با صبح ششم تیرماه ۱۴۰۲ یک قلاده یوز پلنگ آسیایی دیگر هم دقیقاً در همان محور میاندشت میامی بر اثر تصادف تلف شد.
رییس سازمان محیط زیست گفت: هفته قبل در منطقه توران یک یوز با چهار توله مشاهده شد که این خبر خوبی است.
شاهرود- رئیس پارک ملی توران شاهرود از تصویر برداری پنج قلاده یوز در توران خبر داد و گفت: تلخاب یوزپلنگ ماده با چهار توله خود در زیست کره توران شاهرود دیده شده است.
شاهرود- رئیس پارک ملی توران شاهرود از تصویر برداری پنج یوز در توران خبر داد و گفت: تلخاب یوزپلنگ ماده با چهار توله خود امروز در زیست کره توران دیده شده است.
معاون سازمان محیط زیست توضیحاتی درباره سرانجام طرح تکثیر یوزپلنگ ایرانی، آزمایشات نهایی «پیروز» و وضعیت جسمانی «ایران» ارائه داد.
مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت:بارداری یوز ماده مرکز تکثیر یوز آسیایی در پارک ملی توران منفی اعلام شد.
عطیه تک‌تهرانی، مدیر پژوهش انجمن یوزپلنگ ایرانی معتقد است، کم شدن تلفات یوز در اثر تصادفات در توقف یا روی زمین ماندن ایمن‌سازی جاده، بی‌تاثیر نبوده است: شاید یکی از دلایل، ناشی از کم‌کاری باشد چراکه تلفات یوز کم شده بود. آخرین تلفات ما قبل از مردادماه ۱۴۰۱ مربوط به سال ۹۷ بود که در آن سال، یارقلی در شمال میاندشت در اثر تصادف کشته شد. بعد از حادثه مردادماه سال گذشته، گروهی تشکیل داده و طرحی تهیه کردیم و به سازمان محیط‌زیست ارائه دادیم تا آن‌را به وزارت راه تحویل بدهند
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پروژه تکثیر یوز ایرانی موجب ایجاد همدلی و اتحاد در جامعه شد. این پروژه یک دستاورد علمی فوق العاده برای کشور بود.
پس از فرآیند رشد و نمو جنین در رحم یوزپلنگ مادر و ایجاد شرایط طبیعی در اردیبهشت‌ماه شاهد به دنیا آمدن توله این یوزپلنگ خواهیم بود.
معاون سازمان محیط زیست گفت: در حال حاضر حدود ۲۰ یوز پلنگ ایرانی در داخل کشور شناسایی شده‌اند.
«پیروز» توله یوز پلنگ محبوب ایرانی‌ها جان خود را از دست داد.
«پیروز» توله یوز پلنگ محبوب ایرانی‌ها جان خود را از دست داد.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان گفت: نورافکنی و تردد در موقعیت حضور این توله یوزها، از امشب تا صبح ادامه دارد تا حادثه ناگواری برای یوز‌ها پیش نیاید و این گربه‌سانان در خطر انقراض از محور حادثه‌خیز گذر کنند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به راه اندازی قرارگاه صنایع فرهنگی گفت:پروژه یوز باید به نماد اقتدار تبدیل شود.
سمنان- سرپرست اداره کل محیط زیست استان سمنان از رویئت یوز ماده موسوم به تلما به همراه چهار توله در زیست کره توران شاهرود خبر داد.
حسن اکبری گفت: متعاقب دوربین گذاری‌های تله‌ای برای بررسی مسیر تردد گونه یوزپلنگ آسیایی در حوزه استحفاظی عباس آباد، یک یوز ماده جوان به نام تِلما با چهار توله در این منطقه مشاهده و ثبت شد.
چند روز بعد از مرگ یک یوز ماده در جاده میامی، محیط‌بانان پارک ملی توران یک ماده یوز و چهار توله تازه متولدشده‌اش را رؤیت کردند. رئیس و محیط‌بانان پارک ملی توران روز بیستم مردادماه امسال وقتی در حال گشت‌زنی در سمت شمال جاده ترانزیت تهران به مشهد بودند، این خانواده پنج قلاده یوز‌ها را مشاهده کردند.
در سال‌های گذشته دست‌کم ۹ قلاده از این گونه را تنها در پی تصادف با خودرو‌های عبوری در محدوده کنارگذر میاندشت – عباس‌آباد که مهم‌ترین زیستگاه این گونه (منطقه حفاظت شده توران) است از دست داده‌ایم و شوربختانه‌تر اینکه ۸ قلاده از این ۹ قلاده یوز تلف شده، ماده بودند!
یوزآسیایی دست و پا‌هایی بلندتر از پلنگ داشته، خال‌های روی پوست آن سیاه و توپر و به لحاظ جثه سر و بدن از پلنگ کوچک‌تر است. این حیوان روزگاری از «شبه‌جزیره عربستان» تا «هند»، «بیابان‌های قزل‌قوم» و نواحی «خزری و قفقاز جنوبی»، زیستگاه بزرگ خود را داشت که متاسفانه طی قرن بیستم به شدت از این نواحی ناپدید و تنها به بیابان‌های دورافتاده ایران در کویر مرکزی مانند توران (استان سمنان)، نایبندان (استان خراسان جنوبی) و کویر درانجیر (استان یزد) محدود شد.
شاهرود- بعد از برخورد یوز ماده با خودروی عبوری حد فاصل سه راهی زیدر تا کاروانسرای میاندشت، یگان محیط زیست در منطقه مستقر شد که توانستند یوز ماده همراه چهار توله را شناسایی کنند.
معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: رئیس و محیط‌بانان پارک ملی توران عصر پنجشنبه (۲۰ مرداد) در سمت شمال جاده ترانزیت تهران به مشهد موفق به مشاهده یک قلاده یوزپلنگ ماده و چهار توله امسالی شدند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ