توپ جدید مسابقات لیگ برتر فوتبال انتخاب شده و در قرعه کشی رونمایی شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
غلامرضا ابدالی، مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش درباره وضعیت جسمانی آذر و توران دو توله یوز ماده آسیایی اظهارداشت: این توله‌ها در مرکز نگهداری یوزپلنگ‌های شاهرود شرایط خوبی دارند. وی افزود: هم تغذیه هم وضعیت نگهداری از این دو توله خوب است و در حال حال حاضر هیچ خطری جان آن‌ها را تهدید نمی‌کند.
چند روز پیش یک یوزپلنگ ایرانی دیگر که ماده بود در فاصله ۱۰ کیلومتری روستای عباس‌آباد شهرستان میامی سمنان بر اثر برخورد با ماشین تلف شد.
معاون سازمان محیط زیست توضیحاتی درباره سرانجام طرح تکثیر یوزپلنگ ایرانی، آزمایشات نهایی «پیروز» و وضعیت جسمانی «ایران» ارائه داد.
بازی‌های آسیایی هانگژو آخرین فرصت برای اثبات حسن تفتیان است.
عطیه تک‌تهرانی، مدیر پژوهش انجمن یوزپلنگ ایرانی معتقد است، کم شدن تلفات یوز در اثر تصادفات در توقف یا روی زمین ماندن ایمن‌سازی جاده، بی‌تاثیر نبوده است: شاید یکی از دلایل، ناشی از کم‌کاری باشد چراکه تلفات یوز کم شده بود. آخرین تلفات ما قبل از مردادماه ۱۴۰۱ مربوط به سال ۹۷ بود که در آن سال، یارقلی در شمال میاندشت در اثر تصادف کشته شد. بعد از حادثه مردادماه سال گذشته، گروهی تشکیل داده و طرحی تهیه کردیم و به سازمان محیط‌زیست ارائه دادیم تا آن‌را به وزارت راه تحویل بدهند
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پروژه تکثیر یوز ایرانی موجب ایجاد همدلی و اتحاد در جامعه شد. این پروژه یک دستاورد علمی فوق العاده برای کشور بود.
معاون سازمان محیط زیست گفت: در حال حاضر حدود ۲۰ یوز پلنگ ایرانی در داخل کشور شناسایی شده‌اند.
در پی تلف شدن «پیروز» توله یوزپلنگ ایرانی جلسه ویژه فراکسیون محیط زیست مجلس برای مرگ یوز ایرانی امروز برگزار می‌شود.
در پی تلف شدن «پیروز» توله یوزپلنگ ایرانی جلسه ویژه فراکسیون محیط زیست مجلس برای مرگ یوز ایرانی امروز برگزار می‌شود.
سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش علت فوت یوز ایرانی در توران را اعلام کرد.
ابدالی با بیان اینکه کوشکی هنگام مرگ ۱۶ ساله بود، تصریح کرد: بر اساس معاینات صورت گرفته علت مرگ این یوزپلنگ آسیایی کهولت سن اعلام شده و ابتلا به بیماری خاصی گزارش نشده است.
سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش علت فوت یوز ایرانی در توران را اعلام کرد.
آخرین فیلم منتشر شده از "پیروز" نشان از رشد قابل توجه این توله یوزپلنگ ایرانی دارد.
فدراسیون فوتبال ایران از پوستر رسمی بازی امشب برابر امریکا رونمایی کرد.
معاون سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به ترجیح انتقال پیروز از تهران به منطقه توران در سمنان گفت: پیروز به لحاظ شادابی و جست و خیز مشکلی ندارد.
پیروز؛ توله یوز ایرانی ۱۰ اردیبهشت ماه به همراه دو برادر دیگر خود در سمنان به دنیا آمد، دو توله در روز‌های ابتدایی تولد تلف شدند، اما سومین یوز که پیروز نام گرفت اکنون حدود ۷ ماهگی خود را در پارک طبیعت پردیسان می‌گذارند و شرایط بسیار خوبی دارد و در سلامت کامل به سر می‌برد.
فیلمی جدید از «پیروز» توله یوز ایرانی را مشاهده می‌کنید؛ پیش ازین در فضای مجازی شایعه سرقت او مطرح شده بود.
معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: با توجه به بررسی‌های کارشناسی و بازخورد منفی از این اقدام در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، این سازمان نظر مخالف خود را با درج تصویر یوز ایرانی بر روی پاکت‌های سیگار اعلام می‌دارد.
معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست به خبر درج عکس یوز ایرانی بر روی پاکت سیگار واکنش نشان داد.
شاهرود- نگاهی به آخرین آمار اعلام تلفات یوزها از سوی مراجع رسمی دولتی نشان می‌دهد که در سه دهه اخیر ۵۱ یوز در کشور تلف شده است که تصادف، سگ‌های گله و انسان عوامل اصلی این آسیب هستند.
یوزآسیایی دست و پا‌هایی بلندتر از پلنگ داشته، خال‌های روی پوست آن سیاه و توپر و به لحاظ جثه سر و بدن از پلنگ کوچک‌تر است. این حیوان روزگاری از «شبه‌جزیره عربستان» تا «هند»، «بیابان‌های قزل‌قوم» و نواحی «خزری و قفقاز جنوبی»، زیستگاه بزرگ خود را داشت که متاسفانه طی قرن بیستم به شدت از این نواحی ناپدید و تنها به بیابان‌های دورافتاده ایران در کویر مرکزی مانند توران (استان سمنان)، نایبندان (استان خراسان جنوبی) و کویر درانجیر (استان یزد) محدود شد.
پورمیرزای جاده عباس‌آباد را یکی از مسیر‌های اصلی عبور یوز دانست که وزارت راه و شهرسازی باید اهمیت آن را درک کند و براساس قوانین و آیین‌نامه‌های موجود اقدامات مورد نیاز را انجام دهد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اعلام کرد: خبر تلف شدن این گونه ارزشمند جانوری و در معرض خطر انقراض، برای جامعه محیط زیست و علاقه‌مندان به حیات وحش بسیار تاسف بار بود و از آن بدتر آنکه گونه‌ای در این حادثه تلف شد که می‌توانست در سال‌های بعد، خود زادآور بوده و روزنه‌های امید بیشتری را در خصوص احیای اینگونه منحصربه فرد جانوری باز کند.
شاهرود- مدرس حیات وحش با بیان اینکه برای جلوگیری از انقراض یوزهای ایرانی، به سرعت باید وارد عمل شد، گفت: تلف شدن یوز جوان اثبات کم توجهی متولیان به حفاظت از این گونه نادر حیات وحش است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ