داده های جدید از ماموریت DART ناسا جهت برخورد یک فضاپیما با سیارکی برای تغییر مسیر آن حاکی از آن است که حداقل یک میلیون کیلوگرم خرده سنگ در نتیجه این رویداد ایجاد شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ماموریت ناسا یک سیاهچاله بسیار پرجرم را مشاهده کرده‌است که جریانی بسیار پرانرژی را مستقیماً به سمت زمین می‌فرستد. با این حال، هنوز وحشت نکنید. هر چقدر هم که این رویداد کیهانی وحشتناک است، در فاصله بسیار امنی در فاصله حدود ۴۰۰ میلیون سال نوری از ما قرار دارد.
چهار خدمه این پرواز نماینده چهار آژانس فضایی مختلف هستند. یاسمین مقبلی از ناسا فرمانده ماموریت، آندریاس موگنسن از آژانس فضایی اروپا خلبان آن و ساتوشی فوروکاوا از سازمان فضایی ژاپن به همراه کنستانتین بوریسوف از آژانس فضایی روسیه متخصصان پرواز در این ماموریت خواهند بود.
به رغم هزینه کردن بیش از ۱۰۰ میلیون دلار برای تلاش‌های ضد آلودگی در دهه ۱۹۶۰، پروتکل پس از بازگشت ماموریت آپولو مملو از خطا‌هایی بود که از دید عموم پنهان ماندند. برای مثال، محفظه فلزی براقی که آرمسترانگ و خدمه از آن به بیرون نگاه می‌کردند، بیشتر جنبه نمایشی داشت.
شرکت اسپیس ایکس بیست و هشتمین ماموریت ارسال محموله به ایستگاه فضایی بین المللی برای ناسا را انجام داد. این ماموریت به دلیل وضعیت آب و هوا ۲ روز به تاخیر افتاده بود.
ناسا اعلام کرد که قصد ندارد فضاپیما را به طور کامل تعطیل کند، اما مقداری بودجه فراهم خواهد کرد تا فضاپیما بتواند به مطالعه آب و هوا و سایر پدیده‌های فضایی ادامه دهد، اما ماموریت اصلی آن یعنی مطالعه ترکیب سیارات متوقف خواهد شد.
به گفته ناسا، آکسیوم اسپیس، شرکتی است که برای ساخت لباس‌های ماموریت آرتمیس ۳ به کره ماه، بر اساس سال‌ها تحقیق و تخصص ناسا انتخاب شد. انتظار می‌رود آرتمیس ۳ پس از دو ماموریت آزمایشی آرتمیس، فضانوردانی از جمله اولین زن را روی ماه فرود آورد.
یک ماموریت ۳۰ ساله ناسا و سازمان فضایی ژاپن برای مطالعه مگنتوسفر زمین، با پایان  یافتن فعالیت ماهواره Geotail  تمام شد.
داده‌های ماموریت «سوات» به تصمیم گیری بهتر در باره زندگی روزمره کمک خواهد کرد. تغییرات آب و هوایی همچنین چرخه آبی زمین را شتاب بخشیده است که به الگو‌های بی ثابت‌تر بارشی منجر شده است.
به تازگی ماموریت استقامت ناسا اولین لوله ذخیره، حاوی نمونه‌های سنگ‌های گرانبهای خود را روی شن‌های مریخ رها کرد و رکوردی از موادی را که در یک مأموریت آینده می‌توان به زمین بازگرداند، به جای گذاشت. مقامات ناسا در بیانیه‌ای روز چهارشنبه ۲۱ دسامبر (۳۰ آذر) اعلام کردند که این یک لحظه کلیدی در جستجوی حیات در مریخ است.
آرتمیس۱ که نخستین ماموریت ناسا از مجموعه ماموریت‌های طراحی‌شده برای بازگرداندن بشر به سطح ماه به شمار می‌رود، اکنون کامل شده است. کپسول بدون سرنشین اوریون روز یکشنبه در اقیانوس آرام فرود آمد و ماموریت ۲۵.۵ روزه خود را به مدار ماه و بازگشت از آن به پایان رساند.
نخستین ماموریت پروژه آرتمیس ناسا با موفقیت پایان یافت. در همین راستا یک کپسول بی سرنشین اوریون دیروز ساعت ۱۲:۴۰ دقیقه به وقت آمریکا در اقیانوس آرام و در نزدیکی ساحل کالیفرنیا فرود آمد.
کپسول اوریون از فاصله ۱۳۰ کیلومتری ماه تصاویری از سطح قمر زمین ثبت و ناسا آنها را منتشر کرده است. این نزدیک ترین گذر کپسول متعلق به ماموریت آرتمیس یک از  کنار ماه به حساب می آید.
کپسول اوریون متعلق به ناسا در مسیر ماموریت آرتمیس یک همچنان به سمت ماه در حرکت است و در این میان نخستین ویدئو را ثبت کرده است.
ماموریت آرتمیس ۱ با پرتاب موشک ناسا که کپسول اوریون نیز بر فراز آن نصب بوده است امروز در ساعت ۱:۴۸ بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی (۱۰:۱۸ صبح به وقت تهران) آغاز شد.
ناسا تصمیم دارد کپسول اوریون و موشک اس ال اس را روز چهارشنبه به مدار زمین بفرستد اما پیش از آن باید فعالیت هایی انجام دهد که یکی از آنها بررسی درزگیری کپسول اوریون است.
ناسا تصمیم دارد در ۱۴ نوامبر(۲۳ آبان) برای سومین بار تلاش کند تا ابر موشک SLS را همراه کپسول اوریون به فضا بفرستد.
کاوشگر دارت ساخته آژانس فضایی آمریکا (ناسا) روز دوشنبه با موفقیت به یک سیارک برخورد کرد (برخورد داده شد) تا آن را از مسیر خود منحرف کند. بدین ترتیب، این کاوشگر با برخورد به سیارک «دیمورفوس» در فاصله ۱۱ میلیون کیلومتری کره زمین، یک مأموریت بی‌سابقه فضایی را انجام داد. سیارک دیمورفوس و مسیر حرکت آن خطری برای کره زمین محسوب نمی‌شود، اما هدف ناسا از این مأموریت، ایجاد آمادگی برای مواقعی است که سیارک‌های بزرگ و خطرناک، در مسیر برخورد با زمین قرار می‌گیرند.
به نظر می رسد ناسا به دلیل وضعیت آب وهوایی در ۲۷ سپتامبر ماموریت آرتمیس یک را انجام نمی دهد.
درحالی که ناسا مشغول سوختگیری موشک اس ال اس برای انجام ماموریت «آرتمیس یک»است، اختلال فشار در بخش اکسیژن مایع رصد شده و مهندسان مشغول رفع آن هستند.
ناسا تصمیم دارد روز شنبه ماموریت آرتمیس یک را به فضا بفرستد. آژانس فضایی آمریکا اعلام کرد پس از اختلال در موشکSLS و لغو ماموریت در روز دوشنبه، اکنون عملیات ۳ سپتامبر انجام می شود.
ناسا تصمیم دارد روز شنبه ماموریت آرتمیس یک را به فضا بفرستد. آژانس فضایی آمریکا اعلام کرد پس از اختلال در موشکSLS و لغو ماموریت در روز دوشنبه، اکنون عملیات ۳ سپتامبر انجام می شود.
ماموریت «آرتمیس یک» ناسا در حقیقت نخستین تست پرواز از برنامه فضایی آمریکا به همین نام است. این ماموریت یک برنامهٔ فضایی بین‌المللی با هدف فرستادن انسان‌ به ماه است.
نخستین بخش از ماموریت آرتمیس ناسا آماده سفر به ماه است. قرار است هفته آینده فضاپیمای اوریون همراه ابر موشک SLS به فضا پرتاب شوند و دور ماه مدار بزنند.
با توجه به این که موشک "آرتمیس I" یا (Artemis I) بدون سرنشین ناسا قرار است اواخر این ماه پرتاب شود و نخستین ماموریت از سه ماموریت پیچیده‌ای به شمار می‌رود که راه را برای بازگشت انسان به ماه هموار می‌کند، شمارش معکوس برای فرستادن نخستین زن به ماه رسما آغاز شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ