شرکت اسپیس ایکس بیست و هشتمین ماموریت ارسال محموله به ایستگاه فضایی بین المللی برای ناسا را انجام داد. این ماموریت به دلیل وضعیت آب و هوا ۲ روز به تاخیر افتاده بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اسپیس ایکس دیروز پرتاب موشک فالکون ۹ حامل ماهواره هایی برای شرکت های وان وب و «ایریدیوم» را در کمتر یک دقیقه قبل از انجام عملیات لغو کرد.
موشک اسپیس ایکس متعلق به ایلان ماسک در یک پرواز آزمایشی بدون خدمه دقایقی بعد از پرتاب با انفجار وسیله نقلیه در آسمان به سفر خود پایان داد
شرکت اسپیس ایکس موشک استارشیپ را برای نخستین بار پرتاب کرد اما این موشک نتوانست به فضا برسد و در میانه پرواز منفجر شد.
شرکت اسپیس ایکس نخستین عملیات پرتاب استارشیپ و موشک سوپر هوی را در آخرین دقایق شمارش معکوس لغو کرد.
شرکت اسپیس ایکس در آستانه اجرای جسورانه ترین طرح خود یعنی پرواز آزمایشی فضاپیمای استارشیپ برای حرکت به دور مدار زمین است.
شرکت اسپیس ایکس هفته آینده اولین آزمایش پرواز مداری استارشیپ را انجام خواهد داد تا میزان آمادگی آن مشخص شود.
یکی از واحدهای صندوق سرمایه گذاری عربستان سعودی و یک شرکت مستقر در ابوظبی در حال برنامه‌ریزی برای سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری در شرکت اسپیس ایکس هستند.
این ویدیو زمانی فیلمبرداری شد که موشک محموله دو ماهواره مخابراتی خود را برای شرکت «SES» لوکزامبورگ به مدار «Geosynchronous Transfer Orbit» یا به اختصار «GTO» می‌برد. از این نکته می‌توان فهمید احتمالاً در ویدیو، زمین را از ارتفاعی در حدود ۳۵۷۰۰ کیلومتری از سطح مشاهده می‌کنیم.
کپسول باری دراگون متعلق به اسپیس ایکس همراه بیش از ۳ تن ذخایر به ایستگاه بین المللی فضایی رسید.
یک کپسول دراگون متعلق به شرکت اسپیس ایکس به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال شد.
ماموریت ارسال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی با کپسول اسپیس ایکس حداقل یک روز به تاخیر افتاد.
سازمان هوانوردی فدرال آمریکا(FAA) اسپیس ایکس را به دلیل عدم ارائه برخی اطلاعات ایمنی مربوط به پرتاب ماهواره های استارلینک قبل از تاریخ آگوست ۲۰۲۲ میلادی ۱۷۵ هزار دلار جریمه کرد.
به نظر می‌رسد اظهارات ماسک این مفهوم را می‌دهد که اگر او سرویس ماهواره‌ای را به اوکراین ارائه دهد، این کشور از آن برای دفع نیرو‌های روسیه استفاده خواهد کرد که به طور بالقوه منجر به یک جنگ جهانی خواهد شد.
موشک فالکون هوی متعلق به اسپیس ایکس ساعت ۲۲:۵۶ دقیقه دیروز به وقت گرینویچ (بامداد امروز به وقت ایران) از مقر فضایی کندی به فضا پرتاب شد و محموله محرمانه نیروی فضایی آمریکا را به فضا برد.
شرکت اسپیس ایکس قصد دارد نخستین پرتاب موشک فالکون در سال ۲۰۲۳ را امروز در ساعت ۲۲:۵۶ دقیقه به وقت گرینویچ انجام دهد.
طبق گزارشی جدید احتمال دارد ناسا از یک فضاپیمای متعلق به شرکت اسپیس ایکس برای نجات ۳ سرنشین ایستگاه فضایی استفاده کند.
یک لندر ماه که توسط شرکت خصوصی ژاپنی ساخته شده حامل کاوشگری متعلق به امارات متحده عربی در کنار چند محموله دیگر با یک موشک اسپیس ایکس به فضا پرتاب شد.
اسپیس ایکس یک کپسول حاوی ۳۵۰۰ کیلوگرم بار از جمله آزمایش های علمی را به سمت ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب کرد.
اسپیس ایکس ۳۴ ماهواره استارلینک را همراه یک ماهواره ارتباطی تجاری عظیم با موشک فالکون۹ به فضا فرستاد و چند رکورد جدید از جمله چهاردهمین فرود یک بوستر را ثبت کرد.
شرکت اسپیس ایکس همراه یک موشک دسته ای ماهواره اینترنتی استارلینک را همراه محموله ای برای بویینگ به فضا فرستاد. بوستر موشک پس از انجام عملیات در پهپادکشتی این موشک فرود آمد.
یک دادگاه تجدیدنظر در آمریکا تصمیم کمیسیون فدرال ارتباطات (FCC) این کشور جهت تایید برنامه اسپیس ایکس برای ارسال ماهواره های اینترنتی استارلینک به مدار زمین را تعلیق کرد.
یک کپسول باری دراگون متعلق به شرکت اسپیس ایکس از ایستگاه فضایی بین المللی جدا شد و به سمت زمین حرکت کرد.
مجموعه جدید ماهواره‌های استارلینک ارسالی احتمالاً در مسیری دور زمین مدار می‌زنند که در معرض برخورد با زباله‌های فضایی قرار دارند. این زباله‌ها مربوط به عملیات پرتاب موشک ضد ماهواره روسی هستند که در نوامبر ۲۰۲۱ انجام شد.
اسپیس ایکس دیروز یک دسته ۴۶ تایی ماهواره اینترنتی استارلینک به مدار زمین فرستاد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ