کپسول اوریون از فاصله ۱۳۰ کیلومتری ماه تصاویری از سطح قمر زمین ثبت و ناسا آنها را منتشر کرده است. این نزدیک ترین گذر کپسول متعلق به ماموریت آرتمیس یک از  کنار ماه به حساب می آید.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
داخل کپسول فضایی سایوز-۱۱، فضانوردان ولادیسلاو نیکولایویچ، ویکتور ایوانوویچ پاتسایف و گئورگی تیموفیویچ دوبروولسکی قرار داشتند. آن‌ها تنها سرنشینانی بودند که تا به آن موقع سوار اولین ایستگاه فضایی جهان، سالیوت-۱ شدند.
۴ فضانورد ماموریت خصوصی Ax-۲ به ایستگاه فضایی بین المللی طبق برنامه ریزی قبلی همراه کپسول دراگون روی اقیانوس فرود آمدند.
کپسول باری دراگون متعلق به اسپیس ایکس همراه بیش از ۳ تن ذخایر به ایستگاه بین المللی فضایی رسید.
یک کپسول دراگون متعلق به شرکت اسپیس ایکس به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال شد.
پنج فضانورد کپسول اندیورنس (endurance/ پایداری) پس از ۵ ماه اقامت در ایستگاه فضایی بین‌المللی بامداد یکشنبه ۱۲ مارس (۲۱ اسفند) به زمین بازگشتند. کپسول ماموریت Crew-۵ حدود ساعت ۹ شب شنبه به وقت محلی در آب‌های سواحل فلوریدای ایالات متحده آمریکا در دریا فرود آمد. این سفینه فضایی اکتبر سال گذشته با یک موشک اسپیس ایکس به آسمان پرتاب شد و کوییچی واکاتا، آنا کیکنا، نیکول مان و جوش کاسادا، فضانوردان ژاپنی، روس و آمریکایی را به ایستگاه فضایی بین‌المللی برده بود.
یک کپسول کرودراگون متعلق به شرکت اسپیس ایکس  همراه ۴ فضانورد به ایستگاه فضایی بین المللی رسید. این فضانوردان قرار است ۶ ماه در آزمایشگاه فضایی اقامت کنند.
ماموریت ارسال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی با کپسول اسپیس ایکس حداقل یک روز به تاخیر افتاد.
یک کپسول سایوز جایگزین برای بازگرداندن ۳ فضانورد به زمین به ایستگاه فضای بین المللی رسید.
چین تصمیم دارد دو  ماموریت سرنشین دار به ایستگاه فضایی خود در مدار زمین انجام دهد. علاوه بر آن قرار است محموله ذخایری همراه یک کپسول باری تیان ژو به مدار زمین برود.
سازمان فضایی روسیه تصمیم دارد در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۱ شمسی) یک کپسول نجات به ایستگاه فضایی بین المللی بفرستد تا ۳ فضانورد را به زمین برگرداند.
سازمان فضایی روسیه برای نخستین بار تصویری از منبع نشتی رادیاتور در کپسول سایوزی که در ایستگاه فضایی بین المللی پهلو گرفته را منتشر کرد.
برای دومین بار در ۲ ماه اخیر، یک فضاپیمای روسی که در ایستگاه فضایی بین المللی پهلو گرفته بود، دچار نشتی شد.
سازمان فضایی روسیه در فوریه سال جاری میلادی یک کپسول خالی سایوز به ایستگاه فضایی بین المللی می فرستد تا جایگزین کپسول آسیب دیده و غیر ایمنی شود که قرار بود ۳فضانورد را به زمین بازگرداند.
کپسول اوریون پس از تکمیل یک سفر ۱.۴ میلیون مایلی به ماه و بازگشت به زمین در ماه گذشته، اکنون به مقر فضایی کندی رسیده است.
طبق گزارشی جدید احتمال دارد ناسا از یک فضاپیمای متعلق به شرکت اسپیس ایکس برای نجات ۳ سرنشین ایستگاه فضایی استفاده کند.
پس از ردیابی نشتی در یک کپسول سایوز که فضانوردان را به ایستگاه فضایی برده بود، روسیه تصمیم دارد با انجام یک ماموریت نجات ۳ خدمه را به زمین بیاورد.
نشتی قابل توجه ماده خنک کننده از کپسول سایوز مخصوص حمل فضانوردان که در کنار ایستگاه فضایی بین المللی پهلو گرفته بود، سبب شد دو فضانورد روس پیاده روی فضایی خود را لغو کنند.
اسپیس ایکس یک کپسول حاوی ۳۵۰۰ کیلوگرم بار از جمله آزمایش های علمی را به سمت ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب کرد.
ماموریت آرتمیس یک بالاخره پس از بارها تلاش و شکست انجام شد.  طی این ماموریت ابر موشک اس ال اس همراه کپسول بی سرنشین اوریون از پد پرتاب39B در مقر فضایی کندی  آمریکا به فضا پرتاب شد.
چین یک کپسول باری جدید به ایستگاه فضایی تازه تکمیل شده خود ارسال کرده است. این عملیات مقدمه ای بر ماموریت ارسال فضانوردان به ایستگاه در آینده نزدیک است.
کپسول سیگنوس شرکت نورتروپ گرومن که دیروز به فضا ارسال شد اکنون با مشکلی روبرو شده و یکی از پنل های خورشیدی آن باز نشده اما تیم پروژه معتقدند این امر اختلالی در ماموریت ایجاد نمی کند.
یک کپسول باری روسی حامل ۳ تن بار در مسیر ایستگاه فضایی بین المللی قرار دارد.
خدمه ماموریت فضانوردی جدید اسپیس ایکس وارد مقر پرتاب شدند. طی این عملیات که «کرو-۵» نام گرفته قرار است کپسولی حامل۴ فضانورد از پد ۳۹A مقر فضایی کندی به فضا پرتاب شود.
یک کپسول باری دراگون متعلق به شرکت اسپیس ایکس از ایستگاه فضایی بین المللی جدا شد و به سمت زمین حرکت کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ