یک ماموریت ۳۰ ساله ناسا و سازمان فضایی ژاپن برای مطالعه مگنتوسفر زمین، با پایان  یافتن فعالیت ماهواره Geotail  تمام شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ماموریت ناسا یک سیاهچاله بسیار پرجرم را مشاهده کرده‌است که جریانی بسیار پرانرژی را مستقیماً به سمت زمین می‌فرستد. با این حال، هنوز وحشت نکنید. هر چقدر هم که این رویداد کیهانی وحشتناک است، در فاصله بسیار امنی در فاصله حدود ۴۰۰ میلیون سال نوری از ما قرار دارد.
تیم فوتبال زیر 17 سال ایران توانست با شکست یمن ضمن صعود به جام جهانی، به جمع 4 تیم برتر آسیا برود.
‌دومین ماموریت اسپیس‌ایکس و اکسیوم‌اسپیس به فضا از مرکز فضایی کندی در فلوریدا به پایان رسید. دو فضانورد اهل عربستان از اعضای تیم چهارنفره‌ای هستند که بامداد امروز چهارشنبه ۱۰ خرداد، به زمین بازگشتند. یکی از این فضانوردان ریانه برناوی، ۳۴ ساله که در زمینه سرطان پستان پژوهش می‌کند، به عنوان نخستین زن عرب که به فضا سفر کرده، نام خود را در تاریخ ثبت کرد. این پروژه ده روزه با حمایت و هماهنگی آژانس فضایی عربستان سعودی و مشارکت اسپیس‌ایکس، ناسا، آژانس فضایی اروپا و آژانس فضایی ژاپن، با موفقیت به پایان رسید.
مجتبی حسینی بعد از سپری کردن سال سخت فوتبالی خود ممکن است با سرمربیگری امیدها چالش جدیدی را تجربه کند.
رئیس بازرسی کل انتظامی کشور اولویت‌های کاری و ماموریتی بازرسی کل در سال ۱۴۰۲ را تشریح کرد.
ناسا قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۵ فضانوردان را به سطح ماه بازگرداند. آن‌ها برای ماموریت آتی خود قطب جنوب ماه را هدف خواهند گرفت، جایی که گمان می‌رود دهانه‌های تاریک و دائمی آن مملو از آب یخ‌زده باشند.
در حال حاضر سازمان وظیفه عمومی فراجا ماموریت اجرای قانون خدمت وظیفه عمومی و مقررات مربوط به آن را برعهده دارد و سربازان مورد نیاز در دیگر نیرو‌های مسلح نظیر ارتش، سپاه، وزارت دفاع و ... را نیز تامین می‌کند.
تصاویر جدیدی که فضاپیمای ناسا به ثبت رسانده‌است، نزدیک‌ترین تصاویری است که از آتشفشانی‌ترین قمر منظومه شمسی گرفته شده‌است؛ گفتنی است که آخرین تصاویر گرفته شده از «آیو» به ماموریت افق‌های نو در سال ۲۰۰۶ باز می‌گردد، زمانی که مدارگرد پلوتو در راه رسیدن به این سیاره از کنار آیو عبور کرد.
آمریکا و اروپا با چالش اعزام کاوشگر به ناشناخته‌ترین سیاره منظومه شمسی تا سال ۲۰۵۰ میلادی روبرو هستند.
برگزاری تمرینات تیم ملی جوانان ایران در مرکز ملی فوتبال با حاشیه های پر خاطره ای برای صمد مرفاوی همراه است.
بر اساس این خبر، پرتابگر فوق سنگین استارشیپ که سنگین‌ترین پرتابگر ساخته‌شده تاکنون است، می‌تواند تا ۸۵۰ هزار کیلوگرم را با خود به فضا ببرد که دو برابر پرتابگر توسعه‌داده‌شده توسط ناسا است که سال گذشته میلادی کپسول خالی اوریون را در ماموریت آرتمیس ۱ به کره ماه پرتاب کرد و برگشت (اخبار بیشتر در این مورد را اینجا بخوانید).
شاگردان مورایس برای شکست طلسم هشت ساله نبردن فولاد در اهواز به این شهر سفر کردند.
قمر‌های موافق‌گرد تازه کشف شده مشتری می‌توانند اهداف بسیار خوبی برای ماموریت‌های آینده‌ای باشند که قرار است به سمت مشتری پرواز کنند، از جمله ماموریت جوس (JUICE) آژانس فضایی اروپا که قرار است در ماه آوریل پرتاب شود و همچنین ماموریت اروپا کلیپر (Europa Clipper) ناسا که قرار است در ماه اکتبر سال ۲۰۲۴ پرتاب شود.
شرکت «بلو اوریجین» قصد دارد طی سال آینده، یک ماموریت کاملا زنانه را در فضای زیر مداری به انجام برساند.
لایحه تمدید یک ساله مدت ماموریت نیروهای ترکیه در جمهوری آذربایجان در مجمع عمومی پارلمان این کشور به تصویب رسید.
نخست وزیر ارمنستان اعلام کرده که آماده است تا ماموریت صلحبانان روسیه را تا ۲۰ سال تمدید کند.
دولت آلمان تصمیم گرفت ماموریت نظامیان خود را که در عراق فعالیت می‌کنند، برای یک سال دیگر تمدید کند.
تیم‌ملی والیبال ایران امشب در یک بازی بسیار حساس و مهم به مصاف برزیل می رود.
تیم‌ملی والیبال ایران امشب در یک بازی بسیار حساس و مهم به مصاف برزیل می رود.
تیم‌ملی والیبال ایران امشب در یک بازی بسیار حساس و مهم به مصاف برزیل می رود.
در شرایطی که ظاهرا مقدمات برچیدن ستاد ملی مقابله با کرونا فراهم می‌شود، این ستاد به ریاست رئیس جمهور تشکل جلسه داد و رئیسی گفت: «تزریق دوز یادآور» و «کنترل مبادی ورودی کشور» ۲ موضوع مهم برای مقابله با ویروس کرونا در شهریور ماه است. با توجه به تردد زائران اربعین و افزایش مسافرت‌ها در روز‌های پایانی تابستان لازم است همه مردم شیوه نامه‌های بهداشتی را با جدیت بیشتری رعایت کنند.
دو دستور کار مقابله با کرونا در ماه جاری: «تزریق دوز یادآور» و «کنترل مبادی ورودی کشور»/ ماموریت ویژه به دو وزارت خانه برای سال تحصیلی آتی/ مردم شیوه نامه‌های بهداشتی را با جدیت بیشتری رعایت کنند/ ضرورت ثبت‌نام زوار اربعین در سامانه «سماح»
تیم ملی والیبال ایران سه شنبه شب در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات قهرمانی جهان به مصاف برزیل می رود.
یکی از موضوعاتی که سال قبل نگران کننده بود برگشت زائران بود که خستگی باعث واژگونی خودروها می‌شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ