به رغم هزینه کردن بیش از ۱۰۰ میلیون دلار برای تلاش‌های ضد آلودگی در دهه ۱۹۶۰، پروتکل پس از بازگشت ماموریت آپولو مملو از خطا‌هایی بود که از دید عموم پنهان ماندند. برای مثال، محفظه فلزی براقی که آرمسترانگ و خدمه از آن به بیرون نگاه می‌کردند، بیشتر جنبه نمایشی داشت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ناسا مشغول توسعه فناوری نوینی است که انقلابی در صنعت سفرهای هوایی ایجاد می کند و می تواند در ساخت هواپیماهای تجاری برقی با قدرت سفر طولانی تر به کار رود.
داده‌های اداره کل ملی هوانوردی و فضا در آمریکا نشان می‌دهد که چرخش سیاره مریخ سریعتر از قبل شده است.
ژوئیه ۲۰۲۳ (۱۰ تیرماه تا ۹ مردادماه) گرم‌ترین ماه ثبت‌شده طی ۱۷۰ سال گذشته بوده است.
«با وجود اختلاف جزئی در نتایج این رصدخانه ها، افزایش شدید دما به طور مشخص واضح است و ما شاهد تغییرات دمایی بی سابقه و گرم ترین ماه در سراسر جهان هستیم.»
کسی که دستش خالی است، چرا اینقدر اشتلم می‌خواند؟ اگر می‌خواهید وارد مجلس شوید، باید متواضعانه بگویید که چه برنامه‌ای دارید و به مردم بگویید که چه می‌خواهید بکنید. مجلس ششم، برای اصلاح‌طلبان یک مجلس نمونه است. غیر از ناسزا گفتن، غیر از تحصن، غیر از استعفا، از این مجلس یک کار درست و حسابی در جهت ایفای وظایف قانونی ندیدیم.
سلول‌های آزمایشی عملکرد پایدار بیش از ۱۰۰۰ چرخه شارژ و تخلیه را نشان داده اند در حالی که ظرفیت تقریباً سه برابری یک سلول معمولی لیتیوم یون را حفظ می‌کنند.
از آنجایی که ناسا به دلیل اکتشافات خود در فضا مشهور است، ممکن است برای بسیاری تعجب آور باشد که این آژانس همچنین توجه خود را به اسرار اعماق اقیانوس معطوف کرده است.
هواپیمای X-۵۹ می‌تواند مسیر‌های سریع‌تر جدیدی را در سراسر ایالات متحده و حتی دنیا ایجاد کند. گرچه این که چه افرادی خواهند توانست از عهده هزینه‌های آن بربیایند یک مسأله جدا خواهد بود.
شرکت آسیا ناما از شرکت‌های تولیدکننده مخازن CNG با توجه به برگزاری جلسات معارفه طی روز‌های آینده در فرابورس عرضه اولیه خواهد شد.
سازمان فضایی ناسا به‌تازگی یک تاسواره به‌اندازهٔ یک توستر را برگزیده است تا به «دستیار» کوچک و دوست‌داشتنی تلسکوپ بسیار بزرگ‌تر جیمز وب (JWST) تبدیل شود.
«پرابال ساکسنا»، محقق سیاره‌شناس مرکز پرواز‌های فضایی گودارد ناسا، در گفتگو با Space.com می‌گوید: «با توجه به تحقیقات اخیر پیرامون محیط‌هایی که حیات میکروبی می‌توانند در آن‌ها دوام بیاورند، یکی از جذاب‌ترین چیز‌هایی که تیم ما کشف کرده، این است که شاید نقاطی زیست‌پذیر برای این شکل از حیات در برخی نواحی بدون هوا و نسبتاً محافظت‌شده این کره وجود داشته باشد.»
نیکولا فاکس (Nicola Fox) مدیر علوم ناسا، در سخنرانی افتتاحیه گفت: شنیدن در مورد آزار و اذیتی که اعضای میزگرد ما به صورت آنلاین با آن روبه‌رو شده‌اند، واقعا مایوس‌کننده است، زیرا آن‌ها در حال مطالعه این موضوع هستند. آزار و اذیت فقط به ایجاد موانع بیشتر منجر می‌شود.
«دستیابی به سرعت 100 گیگابیت بر ثانیه در ماه ژوئن برای ما بسیار مهم بود و اکنون ما این سرعت داده را دو برابر کرده‌ایم. این قابلیت، نحوه ارتباط ما در فضا را تغییر خواهد داد.»
ناسا اعلام کرد که قصد ندارد فضاپیما را به طور کامل تعطیل کند، اما مقداری بودجه فراهم خواهد کرد تا فضاپیما بتواند به مطالعه آب و هوا و سایر پدیده‌های فضایی ادامه دهد، اما ماموریت اصلی آن یعنی مطالعه ترکیب سیارات متوقف خواهد شد.
جهت شبیه‌تر شدن هرچه بیشتر این محل با مریخ، حدود ۲۲ دقیقه تاخیر ارتباطی بین ساکنان و جهان خارج وجود خواهد داشت درست مشابه آنچه فضانوردان در سیاره سرخ هنگام برقراری ارتباط با زمین تجربه می‌کنند.
سحابی مرغ دونده که به‌عنوان IC ۲۹۴۴ فهرست‌بندی شده است، حدود ۱۰۰ سال نوری وسعت داشته و در فاصله ۶۰۰۰ سال نوری از ما به‌سمت صورت فلکی قنطورس قرار دارد.
ناسا با همکاری وزارت دفاع، شرکت بوئینگ را برای تولید X-۳۷ انتخاب کرد. این هواپیمای فضایی آزمایشی، وظیفه آزمایش کردن فناوری‌های جدید، از تعمیر ماهواره‌ها گرفته تا دستیابی به قابلیت استفاده مجدد کامل، و کاهش هزینه ارسال محموله به مدار زمین با یک دهم هزینه، را به عهده داشت.
کانال «چند ثانیه» از صدور «کارت عضویت» افتخاری «ناسا» برای کیان پیرفلک⁩ خبر داد.
پرویز سروری نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بنده از کمیسیون خدمات شهری، محیط‌زیست و سلامت شورا موضوع گاز متان را پیگیری می‌کنم تا اگر گزارش تکمیلی به دستم رسید، آن را ارائه دهیم. البته ما منتظر گزارش شهرداری هستیم تا گزارش‌های چندگانه‌ای ارائه نشود. زیرا خیلی عجیب بود که چنین گزارشی از انتشار گاز متان منتشر شد، اگر قطعا چنین موضوعی صحت داشته باشد، باید ببینیم چه راهکار‌هایی برای مقابله با آن وجود دارد و اساسا علت و چرایی موضوع باید بررسی شود.
کاترین کالوین، مشاور ارشد ناسا، با اشاره به انقراض دسته جمعی دایناسورها در ۶۶ میلیون سال پیش که گمان می رود ناشی از برخورد یک سیارک بزرگ با زمین بوده است، گفت: «دایناسورها برنامه فضایی نداشتند که بدانند چه چیزی در راه زمین است، اما ما داریم.»
فرمانده یگان های ویژه ناجا اعلام کرد: ما تا شب گذشته کار سنگینی را انجام دادیم؛ توانستیم هم عوامل اصلی آشوبگران را شناسایی کنیم؛ هم آنهایی را که گردن کلفتی کرده و به حجاب زنان هتک حرمت کرده و هم به قانون و مقدسات توهین کردند؛ آنها خودشان می دانند چه مجازات هایی هم در انتظار آنها است.
رئیس جمهور وقت سال ۹۴ در بیستمین همایش فرماندهان، روسا و مدیران ناجا تاکید کرد: دکتر روحانی با اشاره به دستور حضرت علی(ع) به یکی از فرماندهان خود در خصوص نوع برخورد با زنان گفت: زنان با مردان متفاوت هستند و نوجوانان و جوانان هنوز تجربه کامل زندگی را کسب نکرده‌اند و برخورد با آنها باید متفاوت باشد، اگر چه قانون برای همه مساوی است.
محمد مهاجری نوشت: خدا وکیلی آن روحانی بزرگواری که علی کریمی را «الدنگ» و «بی‌شرف» نامید، چه خدمتی به اسلام و اعتقادات ما و سنت حسنه نذری دادن کرد؟ مخاطب آیه «وجادلهم بالتی هی احسن» کیست؟ و «حسنات الأبرار سیئات المقربین» چه نسبتی با ناسزاگویی این روحانی عزیز دارد؟
سخنگوی انتظامی کل کشور از جایگزین شدن کلمه فراجا به جای کلمه ناجا خبر داد. سردار مهدی حاجیان در گفت‌وگویی، با اشاره به تغییر ساختار پلیس گفت: با توجه به تغییر ساختار پلیس و اضافه شدن سازمان‌ها و تغییرات در برخی معاونت‌ها، لازم بود کلمه ناجا هم تغییر یابد. سال گذشته سردار ایوب سلیمانی، معاون طرح و برنامه و بودجه ستاد کل نیرو‌های مسلحـ که از طراحان اصلی این طرح بوده است ـ از ۱۶ تغییر اساسی خبر داده بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ