نشریه پولیتیکو به نقل از دو منبع از تلاش کمیته تحقیقات پیرامون حمله به ساختمان کنگره در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ برای راگیری درباره طرحی جهت ایراد اتهامات کیفری علیه ترامپ خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رهبر انقلاب اسلامی در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره ملی شهدای استان اردبیل، بابیان اینکه راه مجاهدت و استقامت راهی است که ما باید برای هموار کردن آن تلاش کنیم، فرمودند: به هم ریختن خطوط توهمی بین مردم به برکت خون شهید سلیمانی بود.
کره جنوبی مدعی شد که هکرهای کره شمالی قصد داشتند به اطلاعات محرمانه رزمایش این کشور با آمریکا دست یابند که موفق نشدند.
رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو ضمن نارضایتی از قرعه‌کشی مسابقات واترپلو بازی‌های آسیایی، بر شرایط ایده‌آل حریفان ایران تاکید کرد و گفت: با وجود نابرابری‌ها برای مدال‌آوری تلاش می‌کنیم.
فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز غرب به سرکردگی آمریکا و هم پیمانانش قصد ضربه زدن به اقتصاد ما را دارند، از این رو ما باید تلاش کنیم مشکلات اقتصادی را حل کنیم.
نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: دشمن در موضوع حجاب دوقطبی‌های وحدت شکنی در جامعه ایجاد کرده است، اما حتماً در این راه شکست مفتضحانه ای خواهد خورد.
سازمان امنیت فدرال روسیه امروز اعلام کرد: تلاش برای نفوذ یک گروه خرابکار اوکراینی در منطقه بریانسک خنثی شد؛ در این ارتباط ۴ خرابکار کشته شدند.
معاون اول قوه قضائیه گفت: هر اقدامی که در جهت ارتقا جایگاه ایثارگران، رزمندگان، جانبازان و فرزندان و همسران آنها بتوانیم حتماً انجام خواهیم داد.
جریان «الفراتین» وابسته به محمد شیاع السودانی ضمن اعلام انصراف از انتخابات شوراهای استانی عراق تأکید کرد که تمام تلاش خود را بر روی برگزاری شفاف انتخابات و اقدامات اصلاحی متمرکز خواهد کرد.
در تازه‌ترین تلاش برای وضع قوانین جدیدتر و محدود کردن قوه مجریه، کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا نیز طرحی برای دایمی کردن تحریم‌های این کشور علیه ایران در قانون ایسا که در سال ۲۰۲۶ مدت کنونی آن به پایان می‌رسد را ارایه کرده است که به زودی برای رای‌گیری راهی صحن علنی مجلس امریکا خواهد شد. این طرح توسط یک گروه از نمایندگان از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات حمایت می‌شود و طرحی دوحزبی Bipartisan محسوب می‌شود.
به دنبال تلاش برخی نمایندگان جمهوری‌خواه در کنگره آمریکا برای استیضاح جو بایدن، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به علت واهمه از تبعات این اقدام با طرح این موضوع در کنگره مخالفت کرد.
اگر دولت بایدن با ایران به توافق هسته‌ای برسد، باید این توافق در کنگره نیز به رای گذاشته و تصویب شود. مانعی بزرگ که برخی از کارشناسان بر این باورند دولت بایدن تلاش می‌کند کمتر از روند مذاکرات هسته‌ای، اطلاعات در اختیار کنگره بگذارد تا مخالفان جدی توافق، جلوی آن را نگیرند.
به فاصله یک روز پس از اظهارنظر در خصوص خطر حذف جمهوریت نظام در جمع مشاوران دولت اصلاحات و فعالان اصلاح‌طلب، این‌بار سید محمد خاتمی با ارسال پیامی به سومین کنگره حزب توسعه ملی تلاش می‌کند از «تعلل‌ها»، «عدم‌النفع‌ها» و «چالش‌ها»‌ی پیش روی کشور سخن بگوید.
قانونگذار ارشد آمریکایی با اشاره به گزارش‌های رسانه‌ای درباره تلاش دولت بایدن برای دستیابی به تفاهمی با ایران بر سر برنامه هسته‌ای تأکید کرد که دولت باید به تعهداتش در قبال کنگره ذیل قانون موسوم به «قانون بررسی توافق هسته‌ای ایران» (اینارا) پایبند بماند.
گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا خواستار ارسال سامانه موشکی پیشرفته ارتش این کشور به اوکراین شدند.
شبکه MSNBC آمریکا در گزارشی به جنایت صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین و تلاش نمایندگان کنگره این کشور برای جلوگیری از بزرگداشت روز «نکبت» پرداخت.
قانون تحریم‌های ایران، که باید به طور مستمر توسط کنگره تحت یک بند غروب اجباری تمدید شود، به قوه مجریه آمریکا اجازه می‌دهد تا به بهانه تلاش ایران به سلاح هسته ای، بخش انرژی ایران را تحریم کند.
نماینده کنگره آمریکا اعلام کرد که این کشور باید برای برقراری صلح در اوکراین تلاش کند.
«رند پائول» سناتور جمهوریخواه کنگره آمریکا تلاش برای ممنوعیت سریع اپ چینی تیک تاک را مسدود و دلیل آن را نگرانی درباره آزادی بیان و برخورد نامتوازن با شبکه های اجتماعی اعلام کرد.
در خلال همین نشست‌هاست که روابط سیاسی و اقتصادی توسعه می‌یابد، آشنایی با فرهنگ ایرانی اتفاق می‌افتد، می‌توان فرهنگ توریسم را گسترش داد، صدای مظلومیت و اقتدار ملت ایران را به گوش دیگرانی خارج از ایران رساند و. روایت‌های حاضران در کنگره نشان می‌دهد این کنگره در رسیدن به چنین اهدافی موفق بوده است.
مقابله با قدرت روزافزون چینی‌ها در عرصه‌های مختلف اکنون به اولویت نخست هیئت حاکمه در واشنگتن تبدیل شده و هر جریان سیاسی تلاش دارد ابزارها و شیوه‌های خود را در این زمینه به‌روزتر کند.
مقامات آمریکایی و عربستانی، سه ماه پس از اینکه روابطشان به پایین‌ترین حد تاریخی رسید، گفتند که دولت بایدن تهدیدات خود مبنی بر انتقام از عربستان را به‌دلیل کاهش تولید نفت در سال گذشته کنار گذاشته و در تلاش هستند تا هماهنگی‌های امنیتی خود را برای مقابله با ایران در سال۲۰۲۳ افزایش دهند. «دیون نیسنباوم» «استفن کالین» و «نانسی یوسف» در گزارش ۵ژانویه۲۰۲۳ در وال استریت ژورنال نوشتند، مقامات به نشانه‌هایی از بهبود همکاری آمریکا و عربستان در هفته‌های اخیر اشاره کردند؛ زیرا کاهش قیمت بنزین در ایالات متحده، نتایج بهتر از انتظار انتخابات میان‌دوره‌ای برای دموکرات‌ها و تشدید نگرانی‌ها درباره ایران باعث شد تا از شدت نزاع و اختلافات طولانی مدت دو کشور کاسته شود. دلیل این تنش آن بود که سعودی‌ها درخواست‌های کاخ سفید برای به تعویق انداختن کاهش تولید را رد کردند. تصمیم تولید تنها یک ماه قبل از انتخابات میان‌دوره‌ای به نگرانی از تورم دامن زد و رئیس‌جمهور بایدن قول داد با کنگره برای تحمیل «عواقب» نامشخص بر عربستان سعودی همکاری کند.
روز ۶ ژانویه ۲۰۲۱، همزمان با برگزاری جلسه سنای امریکا برای شمارش آرای الکترال، تعدادی از هواداران دونالد ترامپ، پس از شرکت در سخنرانی او به سمت ساختمان کنگره حرکت کردند و تلاش کردند به صورت خشونت‌آمیز جلوی برگزاری جلسه را بگیرند. حوادث این روز از سوی بسیاری تلاش برای سرنگونی حکومت و جلوگیری از فرآیند قانونی انتخابات تلقی شد. یافته‌های کمیته ۶ ژانویه نشان می‌دهد که دونالد ترامپ، شخصا در جریان وقایع این روز قرار داشته و عملا آن را مدیریت کرده است.
لزوم تلاش امریکا به منظور حصول توافق هسته‌ای با ایران آن است که در صورت کناره گیری امریکا از میز مذاکره این پیام به نظام سیاسی ایران منتقل خواهد شد که امریکا به دنبال پیشبرد سیاست تغییر رژیم در ایران است. در آن صورت، نظام سیاسی ایران بیش از پیش متقاعد می‌شود که برای بقا باید به سلاح هسته‌ای دست یابد این وضعیت به مسابقه تسلیحات هسته‌ای دامن خواهد زد.
میان دو حزب جمهوریخواه و دمکرات در ارتباط با بازگشت آمریکا به برجام اختلافات عمیق و شدیدی وجود دارد و این روز‌ها تلاش جمهوریخواهان برای ممانعت از بازگشت دوباره واشنگتن به برجام و تصمیم جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در این خصوص بشدت افزایش یافته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ