موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی پنجمین روز آذر ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
محمد مهاجری، فعال اصولگرا می‌گوید: با روش‌های فعلی زیانی که ورود پلیس به مساله حجاب وارد می‌کند بیش از سودی است که اصلا وجود ندارد. با اقدامات پلیسی چند خانم بی‌حجاب باحجاب شدند؟ جز تولید نفرت و کینه هیچ دستاوردی نداشته است. کاری نکنند که حتی اقدامات برخی مسئولان از سوی بانوان باحجاب قابل دفاع نباشد.
لک‌لک نیل یا نوک‌کفشی یک نوع پرنده لک‌لک‌مانند است که در شرق استوایی آفریقا از سودان تا زامبیا سکونت دارند. اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت تخمین می‌زند که تنها بین ۳۳۰۰ تا ۵۳۰۰ لک لک نیل بزرگسال در جهان باقی مانده است و جمعیت آن‌ها در حال کاهش است.
روابط ایران و سودان که پس از حمله برخی طیف‌های تندروی اصولگرا به سفارت عربستان قطع شده بود، در آستانه از سر‌گیری قرار دارد.
در این دیدار بر رفع برخی سوء تفاهم‌ها بین دو کشور و تقویت روابط سیاسی و اقتصادی تهران - خارطوم تاکید شد.
مربی استقلال اعتقاد دارد تیمش بیشترین ضرر را از داوری کرده و در مقابل برخی تیم‌های دیگر سودهای زیادی بوده‌اند.
گروه هکری آنانیموس سودان مسئولیت حمله سایبری به شرکت برق شهرهای بزرگ رژیم صهیونستی را بر عهده گرفت و از حملات گسترده‌تر سایبری خبر داد.
با توجه به ذخایر طلای سودان که در بین کشورهای جهان در رتبه‌های بالا قرار دارد، برخی این مساله را در ناآرامی‌های این کشور دخیل می‌دانند.
با توجه به ذخایر طلای سودان که در بین کشورهای جهان در رتبه‌های بالا قرار دارد، برخی این مساله را در ناآرامی‌های این کشور دخیل می‌دانند.
آنچه مسلم است این است که شانس از سرگیری روند انتقال و گفتگو برای بازگرداندن حکومت مدنی و دموکراتیک در سودان بسیار دور به نظر می رسد، و این امر خشم سودانی ها را برمی انگیزد.
سودان مانند برخی دیگر از کشور‌های خاورمیانه و آفریقا، در مخمصه‌ای گرفتار آمده است که رهایی از آن در درجۀ نخست در گرو سطحی از توسعۀ زیربنا‌های مادی و آگاهی عمیق عمومی از شرایط زندگی در دنیای معاصر است، اما تحقق این مقدمه هم به اندازۀ نتیجۀ آن دشوار و دور از دسترس به نظر می‌رسد.
وزیر خارجه عراق اعلام کرد: تداوم درگیری در برخی مناطق سودان می تواند باعث گسترش دامنه درگیری در سراسر سودان شود و باید هرچه سریعتر جلوی این درگیری ها را گرفت.
در پی اخبار ضد و نقیض از فرار «عمر البشیر»، رئیس جمهور مخلوع پیشین سودان در پی ناآرامی‌های اخیر در خارطوم، دفتر ژنرال عبدالفتاح برهان خبر منتشر شده از زبان برخی رسانه‌ها را تکذیب کرد.
برخی رسانه‌ها مدعی فرار «عمر البشیر» رئیس‌جمهور برکنار شده سودان از زندان «کوبر» در خارطوم شده‌اند.
فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع سودان از موافقت با پیشنهاد مطرح شده از سوی برخی طرف‎‌ها، در زمینه برقراری آتش‌بس انسانی ۲۴ ساعته در سودان خبر داد.
برخی منابع از پیشروی نیروهای شبه  نظامی واکنش سریع در خارطوم پایتخت سودان خبر می‌دهند.
نیروهای واکنش سریع سودان که در حال درگیری مسلحانه با ارتش سودان هستند، از سیطره خود بر اماکن حساس و حیاتی در پایتخت سودان خبر دادند.
آداب و رسوم گوناگونی در میان ملت‌های مختلف دیده می‌شود، اما یکی از عادات مرسوم در کشور سودان در ایام ماه مبارک رمضان قبل از موعد افطار است که برخی از افراد در بزرگراه‌ها سعی می‌کنند عابران و رانندگان را به هر طریق ممکن متوقف کنند تا میزبان آنان در مراسم افطار باشند.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: سرویس‌های امنیتی، رژیم جعلی اسرائیل و برخی سیاسیون غربی که برای جنگ داخلی، ویرانی و تجزیه ایران نقشه‌ها کشیده‌اند، بدانند که ایران، لیبی و سودان نیست.
وزیر امور خارجه ایران گفت: سرویس‌های امنیتی، رژیم جعلی اسراییل و برخی سیاسیون غربی که برای جنگ داخلی، ویرانی و تجزیه ایران نقشه‌ها کشیده‌اند، بدانند که ایران، لیبی و سودان نیست.
رقابت برای رسیدن به دفتر بیضی کاخ سفید در سال ۲۰۲۴، شاید برای جوان‌ها قلمرویی ناشناخته باشد اما برخی پیرمردها باوجود گاف، لکنت و سوتی همچنان سودای قدرت دارند!
سوای اینکه انتظار می‌رود شخصی به مراتب باسابقه‌تر بر کرسی مدیران مسئول تکیه بزند و مدیران مسئول نیز همواره سراغ چهره‌های باسابقه معنادار رفته‌اند که دست‌کم دو دهه فعالیت مداوم در مطبوعات را داشته‌اند، تجربه نشان داده اشخاصی مورد توجه مدیران مسئول قرار می‌گیرند که چهره‌ای میان رو داشته باشند و بتوانند واقعاً بخش وسیعی از رسانه‌ها را با تنوع فکری مختلف نمایندگی کنند و صدای آنها در هیات نظارت بر مطبوعات باشند.
بسیاری از سودهای سهامداران در سال های گذشته در حساب شرکت ها باقی مانده بود که از ابتدای امسال تصمیم گرفته شد که این سودها به حساب سهامداران واریز شود. تا پایان هفته دوم آبان ماه چقدر سود سنواتی پرداخت شد؟
شرکت گلپخش اول با سرمایه ۳۰۰ میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات بورس درج شد تا در صف عرضه اولیه ۲۵ درصدی سهام بایستد.
تنها ۲۳ روز دیگر تا پایان سال ۱۴۰۰ باقی مانده است و کلی نماد در سال جاری باز هم در صف عرضه اولیه‌ها باقی ماندند. در این ۲۳ روز احتمال عرضه اولیه کدام نماد‌ها وجود دارد؟

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ