برخی منابع از پیشروی نیروهای شبه  نظامی واکنش سریع در خارطوم پایتخت سودان خبر می‌دهند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون سیاسی رییس جمهور گفت: در گفت‌وگوی تلفنی امروز عصر بین رؤسای جمهور ایران و روسیه، دو طرف تحولات قفقاز و پیشرفت توافقات اقتصادی به خصوص در زمینه کریدور شمال-جنوب و انرژی را مرور کردند.
دمشق ضمن تاکید بر حل بحران سودان، خواستار مقابله کشورهای عربی و دوست با توطئه های خارجی علیه کشورهای عربی و اسلامی شد.
زیاد النخاله امروز در تماس تلفنی با خانواده شهدای اخیر در عملیات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه جنین، رشادت‌های مبارزان مقاومت در برابر اشغالگران را ستود.
شورای امنیت سازمان ملل متحد بیانیه‌ای را در ارتباط با تحولات سودان منتشر کرد و خواستار توقف فوری درگیری‌های سودان شد.
سران «جی ۷» با صدور بیانیه‌ای در کنار اشاره به تحولات سودان و فلسطین، در موضعی مداخله‌جویانه اعلام کردند که هنوز زمان عادی‌سازی روابط با سوریه و کمک به بازسازی این کشور فرا نرسیده است.
عضو کادر رهبری جنبش مقاومت اسلامی حماس در خارج تاکید کرد: رخدادهای قدس و مسجد الاقصی بسیار خطرناک است و بیت المقدس به عنوان یک شهر عربی و اسلامی باقی خواهد ماند.
با آغاز بحران و جنگ داخلی در سودان، سران امارات و عربستان سعودی به دلایل مختلف تمام تلاش خود را به کار بستند که هر چه سریعتر جنگ قدرتِ بین ژنرال‌ها را پایان دهند.
در حالی که خارطوم به نشست شورای حقوق بشر درباره تحولات سودان اعتراض کرده است، فرودگاه‌های خارطوم و «وادی سیدنا» و فرودگاه و بندر «پورت سودان» برای دریافت کمک‌های بشردوستانه بازگشایی شد.
سازمان همکاری اسلامی از برگزاری نشستی اضطراری در روز چهارشنبه، برای بررسی وضعیت سودان به درخواست عربستان سعودی خبر داد.
کارشناس امنیتی مصری با اشاره به تحولات سودان، اعلام کرد: ما با طرح جدیدی روبرو هستیم که کل منطقه و به ویژه مصر را هدف قرار می دهد.
معاون نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت برای بررسی تحولات سودان بر آمادگی مسکو برای کمک به خارطوم به منظور برقراری صلح تأکید کرد.
وزیر خارجه عربستان امروز با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای خارجه انگلیس و قطر درباره تحولات سودان رایزنی کرد.
تداوم درگیری‌ها در سودان، افزایش تعداد کشته‌ها در این کشور و آغاز عملیات خارج کردن اتباع فرانسه از جدیدترین اخبار مربوط به تحولات سودان است.
وزیران خارجه عربستان و انگلیس درباره روابط دوجانبه و تحولات بین المللی و منطقه‌ای به‌ویژه سودان تلفنی گفتگو کردند.
رئیس‌جمهور ترکیه با رئیس شورای حاکمیتی و همچنین فرمانده نیروهای واکنش سریع سودان درباره تحولات این کشور تلفنی گفتگو کرد.
این روزها تحولات سودان باتوجه به درگیری میان ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع به صدر اخبار رسانه‌ها در جهان رسیده است.
ژنرال‌های درگیر در جنگ سودان هر کدام روایت خود را از جنگ اعلام کردند.
این روزها کانون توجه محافل رسانه‌ای به تحولات جنگ داخلی در سودان میان نیروهای حاکم و سایر نیروهای سیاسی و نظامی معطوف شده؛ معرفی کنشگران فعال درک بهتری از شرایط پیچیده سودان خواهد داد.
درخواست فرماندار دارفور شمالی برای آتش‌بس فوری و تداوم حملات هوایی ارتش سودان علیه مواضع نیروهای واکنش سریع در خارطوم از جدیدترین تحولات میدانی سودان است.
سخنگوی نیروهای مسلح مصر اعلام کرد که قاهره از نزدیک تحولات جاری در سودان را رصد می‌کند.
با ادامه درگیری‌ها در پایتخت سودان، نماینده آمریکا در شورای امنیت خواستار اقدام و مداخله فوری شورای امنیت سازمان ملل در تحولات سودان شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تحولات و ناآرامی‌های جدید سودان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران نگرانی خود را از آنچه در کشور مسلمان و برادر سودان در حال وقوع است، ابراز می‌نماید.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در قبال تحولات اخیر در سودان واکنش نشان داد.
امیر قطر و رئیس شورای حاکمیت سودان درباره آخرین تحولات سیاسی خارطوم رایزنی کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ