حققان با استفاده از یک روش به نام تجزیه و تحلیل منحنی ویژگی‌های عملکرد گیرنده، تخمین زدند که افراد چند روز نیاز دارند تا مصرف غذای خود را پیگیری کنند تا از نظر بالینی به کاهش وزن قابل‌توجهی برسند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
گروه‌های مختلف روان‌شناسان نظریات متفاوتی دربارۀ خلق‌و‌خوی کودکان دارند. بعضی‌ها معتقدند محیطی که کودکان در آن رشد می‌کنند تنها عامل موثر در ویژگی‌های خُلقی آنهاست، برخی دیگر تربیت والدین را ملاک ارزیابی قرار می‌دهند و عده‌ای هم می‌گویند مزاجِ کودکانْ موروثی است و مؤلفه‌های دیگر تأثیر چندانی ندارند. کدام گروه درست می‌گوید؟ آیا کودکی که از نظر ژنتیکی مضطرب است تا پایان عمر مضطرب می‌ماند؟ آیا واکنش‌های والدین و نحوۀ تعامل کودک با محیط نقشی در خصوصیات بزرگسالی‌اش ندارند؟ آیا شیوه‌های مختلف «فرزندپروری» بی‌فایده هستند؟
وقتی صحبت از یک رژیم زیبایی موثر می‌شود، نکات زیادی مطرح هستند. اما تنها چیزی که هرگز در مورد آن به اندازه کافی نمی‌شنوید، همان مهم‌ترین عامل است: خواب برای زیبایی! خوابی خوب می‌تواند به شما کمک کند تا با احساس شادابی و زیبایی از خواب بیدار شوید.
یزد- رئیس کمیسیون نظارت شورای اسلامی شهر یزد یکی از اقدامات مؤثر برای شناخت مشکلات محلات را برگزاری نشست‌های محله محور اعلام کرد و گفت: این نشست‌ها با رضایت شهروندان همراه شده است.
معاون حقوق عامه دادستان کل کشور گفت: دولت و حاکمیت به تنهایی نمی‌توانند در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثرباشند مدل‌های خودجوش و افراد مبتکر می‌توانند به رفع آسیب‌های اجتماعی کمک کند.
طی سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱، بیش از ۲۹ درصد پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها در مقطع دکترا و ۴۶ درصد در مقطع کارشناسی ارشد به روش کپی‌برداری و تقلب تهیه شده است. ضعف زیرساخت‌های علمی و پژوهشی که ابزار اصلی در دوره تحصیلات تکمیلی و به خصوص در مقطع کارشناسی ارشد و دکتراست، به عنوان عامل موثر در بی‌رغبتی دانشجویان برای صرف وقت در حوزه پژوهش و مطالعه و تحقیق معرفی‌شده و نویسندگان گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس تاکید دارند که نتیجه این بی‌رغبتی که البته متوجه قصور دستگاه‌های مسوول در حوزه تحصیلات تکمیلی است، به تشویق برخی دانشجویان به کپی‌برداری از سایر آثار علمی یا خرید مقاله و رساله و پایان‌نامه منجر شده است.
طی سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱، بیش از ۲۹ درصد پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها در مقطع دکترا و ۴۶ درصد در مقطع کارشناسی ارشد به روش کپی‌برداری و تقلب تهیه شده است. ضعف زیرساخت‌های علمی و پژوهشی که ابزار اصلی در دوره تحصیلات تکمیلی و به خصوص در مقطع کارشناسی ارشد و دکتراست، به عنوان عامل موثر در بی‌رغبتی دانشجویان برای صرف وقت در حوزه پژوهش و مطالعه و تحقیق معرفی‌شده و نویسندگان گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس تاکید دارند که نتیجه این بی‌رغبتی که البته متوجه قصور دستگاه‌های مسوول در حوزه تحصیلات تکمیلی است، به تشویق برخی دانشجویان به کپی‌برداری از سایر آثار علمی یا خرید مقاله و رساله و پایان‌نامه منجر شده است.
نخست‌وزیر پاکستان بازداشت عوامل موثر در درگیری‌های اخیر در این کشور را خواستار شد.
مصرف روزانه کیوی به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌کند و بروز یبوست ناشی از روزه‌داری را بهبود می‌بخشد. یبوست یکی از مشکلات گوارشی آزاردهنده است که عوامل مختلفی از جمله مصرف داروها، تغذیه نامناسب، عدم‌فعالیت بدنی کافی، استرس، سفر و... در ایجاد آن نقش دارند.
سال ۱۴۰۱ به اتمام رسید و در مجموع بازدهی قابل قبولی برای بازار سرمایه نداشت. بازار سهام کمترین بازده را نسبت به سایر بازارهای موازی در این سال به ثبت رساند. اما در ماه‌های پایانی سال گذشته اخبار و قوانین مثبت زیادی به بازار مخابره شد که نیرو‌های محرک خوبی برای رشد بازار بودند؛ از تغییر نرخ ارز نیمایی از ۲۸هزار و ۵۰۰تومان به نرخ توافقی یعنی رقمی بین ۳۵‌هزار تا ۴۰‌هزار تومان گرفته تا آشتی با جهان عرب که پس از مدت‌‌‌ها یاس و ناامیدی، انرژی و پالس مثبتی به اقتصاد ایران ارسال کرد. به نظر می‌رسد چین در پی افزایش نقش سیاسی خود در معادلات جهانی و به‌ویژه در منطقه خاورمیانه است و سعی دارد نقش واسطی قدرتمند را در جهت ثبات در خاورمیانه بازی کند.
تحقیقات در مورد رفتار سازمانی خواب را عامل مهمی برای موثر بودن در کار تشخیص داده است. یافته‌ها نشان می‌دهند شب‌هایی که کارمندان خواب خوبی داشته اند (یعنی کیفیت یا مدت زمان خواب بیش تر) روز بعد در انجام وظایف اصلی شان بهتر عمل کرده و در محل کار مشارکت بیش تری داشته و به احتمال زیاد از همکاران شان حمایت کرده‌اند.
آباریان با اشاره به بررسی تیم پزشکی در نشست صبح روز پنجشنبه با حضور اعضای تیم پزشکی این عمل جراحی بیان کرد: گزارش عمل در اختیار معاونت درمان قرار گرفت، اما هنوز عامل موثر در فوت این دختر جوان مشخص نشده است. کالبد شکافی توسط پزشک قانونی انجام شد و نتیجه در روز‌های آینده اعلام می‌شود.
وزارت کشور با اعلام شناسایی و بازداشت بیش از ۱۰۰ نفر از عوامل موثر در حوادث اخیر مدارس، اعلام کرد: تعدادی از روی شیطنت یا ماجراجویی و عده‌ای هم با انگیزه‌های معاندانه و با هدف ایجاد رعب و وحشت و ایجاد بدبینی نسبت به نظام وجود دارد.
معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: مهمترین عاملی که در افزایش توان بازدارندگی و مقابله با تهدیدات مؤثر است، فرماندهی و کنترل است که امروزه در سطح جهان و نیروهای مسلح تمامی کشورها اهمیت دارد.
این فعال کارگری همچنین شاهد بوده که پیمانکاران با طبقه‌بندی کارگران به سطح ماهر و غیرماهر (رده اول و رده دوم) علاوه بر تضییع حقی که در کل مجموعه اعمال می‌کنند، حقوق صنفی کارگران رده دوم را هم به بهانه متخصص نبودن کارگر زیر پا می‌گذارند که این اعمال تبعیض، عامل موثر در شکل‌گیری اختلافات، درگیری‌ها و حتی ارتکاب به جرم در جامعه کارگری شاغل در پارس جنوبی است.
دیابت یا قند خون یک بیماری متابولیکی است که بر اثر آن تولید انسولین در بدن مختل یا متوقف می‌شود و فرد مبتلا به تزریق انسولین نیاز پیدا می‌کند. شایع‌ترین نوع این بیماری به «دیابت خاموش» مشهور است چراکه فرد مبتلا می‌تواند سال‌ها از آن بی‌خبر باشد و همین مساله باعث وارد آمدن آسیب‌های جدی دیگر به بدن و سلامت وی شود.
معاون آموزش و ترویج کشاورزی سازمان تات، نیروی انسانی ماهر را به عنوان مهم‌ترین عامل موثر در زنجیره تولید کشاورزی و افزایش بهره‌وری معرفی کرد.
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران گفت: عدم قیمت‌گذاری اقلام دارویی، کمبود جهانی مواد اولیه، تاخیر بیمه‌ها در پرداخت تعهدات و کمبود نقدینگی شرکت‌ها در بروز کمبود دارویی موثر بوده است.
بانک مرکزی با صدور بخشنامه‌ای به بانک های عامل از تغییری مهم در قرارداد تسهیلات بانکی خبر داد. رویکردی جدید از سوی سیاست گذار پولی که می تواند در وصول مطالبات بانک ها موثر باشد.
رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به عامل انسانی در تصادفات گفت: توانایی و مهارت راننده در تصادفات بسیار مهم است. در کنترل این عامل دستگاه‌های مسئول در امر آموزش بسیار موثر هستند. کشته‌های تصادف بعضا با کشته‌های جنگ قابل مقایسه است. ما در هر ساعت دو نفر را در جاده‌ها از دست می‌دهیم و بیش از ۲۰ نفر نیز مجروح می‌شوند. غالبا ۱۵ تا ۲۰ درصد مجروحان نیز کاملا قطع نخاع و از حرکت باز می‌مانند.
دو عامل مهم در پدیده کودک‌همسری موثر است و آن دو عامل فقر اقتصادی و فقر فرهنگی را شامل می‌شود. در گذشته خانواده‌ها معتقد بودند که دختر از یک سنی که می‌گذرد باید ازدواج کند، اما الان خانواده‌ها فرزندان کودک خود را به خانه بخت می‌فرستند تا مشکل اقتصادی‌شان کمتر شود. در واقع این خانواده‌ها که در نواحی خاصی از کشور زندگی می‌کنند یا فرهنگ‌شان ضعیف است یا به لحاظ مالی مشکلات زیادی دارند.
مدیر عامل بانک رفاه کارگران گفت: در کشورهایی که بانکداری اسلامی رونق دارد و موسسات مالی خود را ملزم به رعایت اصول اسلامی می‌دانند در صورتی که بانکی با قوانین شریعت انطباق نداشته باشد، "ریسک شریعت" پیدا می کند؛ این در حالی است که در ایران چنین ریسکی در نظام بانکی تعریف نشده است.
ایجاد امید و توقع، درصورتی ممدوح است که با تخلف از وعده و عدم تحقق توقعات، همراه نشود وگرنه سکوت و وعده ندادن به‌مراتب بهتر یا به‌عبارتی کم‌هزینه‌تر است. از طرفی وعده منطقی دادن و عمل به آن، به‌شدت در جلب و تقویت سرمایه اجتماعی و ارتقای اعتماد عمومی مؤثر است.
متخصصان آمریکایی چگونگی تاثیر عوامل خطر در مرگ و میر ناشی از سرطان را در سطح جهان بررسی کردند. استعمال دخانیات، مصرف مواد الکلی و شاخص توده بدنی بالا (BMI) بزرگترین عوامل موثر در این موضوع هستند.
یک مقام آگاه در سازمان هواپیمایی: باید توجه داشته باشیم که علت ترکیدگی لاستیک هواپیما‌ها در فرودگاه مشهد تنها یک عامل باند فرودگاه نبود و سازمان مجموعه‌ای از عوامل و رویداد‌ها را مورد بررسی قرار داده است و اتفاقات زنجیره‌ای از عوامل است و نمی‌تواند یک عامل داشته باشد. وزن سنگین هواپیما در تیک‌آف‌ها، گرمای هوا از دیگر عوامل موثر بوده و ترکیبی از عوامل باعث ترکیدگی لاستیک‌ها شده‌است. باید این سوال مطرح شود که چرا در زمستان شاهد وقوع این اتفاقات نبودیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ