پروفسور کاثورن در مجله eLife نوشت که هورمون‌ها باعث می‌شوند بدن مردان و زنان نسبت به رژیم‌های غذایی کم کالری واکنش متفاوتی نشان دهند. با بالا رفتن سن زنان و یائسگی استروژن آن‌ها کاهش می‌یابد، که توضیح می‌دهد که چرا رژیم غذایی در افراد مسن به همان اندازه خوب عمل می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
برخی از انواع قرص‌های ضدبارداری می‌توانند بر سیستم قلبی-عروقی تأثیر بگذارد. به‌عنوان‌مثال، یک مطالعه نشان داد که انواع خاصی از قرص‌های ضدبارداری با تغییرات فشارخون مرتبط است. برخی از قرص‌های ضدبارداری حاوی استروژن ممکن است خطر ایجاد لخته خون در رگ‌ها را افزایش دهند. لخته‌های خون می‌توانند منجر به ترومبوز ورید عمقی شوند که بر جریان خون در اندام‌ها تأثیر می‌گذارد یا اگر به ریه‌ها برود باعث آمبولی ریه می‌شود.
یکی از انواع خستگی، خستگی هورمونی است. همانطور که هورمون‌ها نقش مهمی در سطح انرژی بدن بازی می‌کنند. در زنان، زمانی که هورمون‌های استروژن و تستوسترون پس از تخمک‌گذاری، حدود روز‌های ۱۲ تا ۱۴ سیکل قاعدگی، کاهش می‌یابند، احساس خستگی بیشتری می‌کنند. سطح هورمون آرام بخش پروژسترون نیز افزایش می‌یابد و باعث می‌شود احساس بی حالی بیشتری داشته باشید.
وقتی صحبت از کاهش خطر سکته مغزی در میان زنان می‌شود، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که هر چه یک زن در طول زندگی اش بیشتر در معرض استروژن قرار گیرد، بهتر است.
کلسترول مادهٔ چرب یا لیپید موجود در بعضی مواد غذایی است، اما در کبد خود ما ساخته می‌شود. این ماده، حیاتی است، چون برای ساخت استروژن و تستسترون و ویتامین دی و ترکیبات ضروری دیگر لازم است. کلسترول از طریق پروتئین‌های موجود در خون جابه‌جا می‌شود.
دکتر «میلیکا وولین» نویسنده اصلی این گزارش مطالعاتی می‌گوید: ایده اولیه ما القای بیان گیرنده استروژن به منظور تبدیل سرطان پستان سه گانه منفی به سرطان پستان با گیرنده استروژن مثبت بود؛ چرا که این نوع اخیر گزینه‌های درمانی موثرتری دارد.
فوق تخصص گوارش و کبد گفت: شایع‌ترین علت ایجاد سنگ کیسه صفرا، جنسیت است. این بیماری در جنس زن بیشتر دیده می‌شود، استروژن در بانوان باعث ترشح بیشتر صفرا و ایجاد سنگ کیسه صفرا می‌گردد.
گیاهان حاوی مقدار زیادی مواد مغذی گیاهی هستند که اثر آنزیمی دارند آنزیم‌ها به تجزیه غذا نیز کمک می‌کنند. هم چنین، آنزیم‌ها به هورمون‌ها کمک می‌کنند تا به مکان‌های گیرنده هورمونی در بدن (مانند انسولین، تستوسترون و استروژن) برسند. گیاهان می‌توانند به متابولیسم موثرتر این مواد کمک کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ