مطالعاتی که به تازگی انجام شده نشان می‌دهد که رژیم‌های غذایی غنی از روغن زیتون می‌توانند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهند و مانع پیشرفت تصلب شرایین شوند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نتیجه مطالعه‌ای تازه نشان می‌دهد که راه رفتن ۴۰۰۰ قدم نه ۱۰۰۰۰ قدم که پیش‌تر تصور می‌شد می‌تواند به طور قابل توجهی خطر مرگ به هر دلیلی را کاهش دهد.
همزمان با تشدید بحران پروازهای هوایی میان مصر و رژیم صهیونیستی که به معنی کاهش روابط دیپلماتیک دوجانبه خواهد بود، یک هیأت از سوی تل آویو برای بررسی این موضوع راهی قاهره می‌شود.
آب لیمو با کمی عسل یکی از بهترین نوشیدنی‌هایی است که می‌توانید بنوشید، چه به دنبال کاهش وزن باشید یا نه. آب لیمو و عسل نه تنها راهی برای سم زدایی بدن شماست، بلکه به شما انرژی می‌دهد و هضم و ایمنی سالم را تقویت می‌کند.
به گفته انجمن آلزایمر انگلستان، نتایج ۱۱ مطالعه نشان داد که خطر ابتلاء به آلزایمر برای افراد میانسالی که به طور منظم ورزش می‌کردند تا ۴۵ درصد کاهش می‌یابد. همچنین از نظر علمی نشان داده شده است که افراد مسن از ورزش سود می‌برند که به بهبود حافظه و تفکر کمک می‌کند.
بهینه سازی مصرف آب می تواند راهی برای جلوگیری از قطعی یا کاهش فشار آب آن هم در آستانه تابستان و افزایش دما باشد.
ایجاد وقفه در نشستن با دوره‌های کوتاه فعالیت، می‌تواند خطر عوارض مرتبط با بیماری قند، مانند حمله قلبی و سکته را کاهش دهد.
افزایش چربی خون با تجمع در دیواره رگ‌ها، تنگی آن‌ها را به دنبال دارد و به همین دلیل باعث افزایش خطر ابتلا به سکته مغزی، درد قفسه سینه و گرفتگی عروق می‌شود.
مطالعه‌ای تازه صورت گرفته بر روی بیش از ۲۹ هزار سالمند شش عادت را مورد شناسایی قرار داده از خوردن انواع غذا‌ها گرفته تا مطالعه منظم یا بازی با ورق و کارت که با کاهش خطر ابتلا به زوال عقل و کُند ساختن سرعت کاهش حافظه مرتبط هستند.
وزیر خارجه عربستان سعودی با بیان اینکه گفتگو بهترین راه حل برای کاهش اختلافات با ایران است، گفت: تلاش می کنیم راهی برای گفتگو با تهران پیدا کنیم.
رئیس جمهور فرانسه گفت که نقشه راهی برای همکاری تنظیم شده که از ماه آینده آغاز می‌شود و شامل پروژه‌های مهمی در عرصه آب و برق و گاز و توسعه اقتصادی است که همه این‌ها به کاهش وابستگی عراق به ایران می‌انجامد.
صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) در بیانیه‌ای توضیح داد که مطابق تخمین پیشین این نهاد بین‌المللی در مجموع صد میلیون دختر در دهه جاری در معرض خطر کودک‌همسری قرار داشتند که در مقایسه با ۱۰ سال گذشته ۱۵ درصد کاهش یافته بود؛ اما شیوع ویروس کرونا با دامن‌زدن به گسترش فقر و آموزش از راه دور که در عمل موجب انزوای کودکان و کاهش دسترسی آن‌ها به شبکه نهاد‌های پشتیبان شده، ۱۰ میلیون دختر دیگر را برای تن‌دادن به ازدواج در سن کودکی تحت فشار قرار خواهد داد.
مصرف قرص مکمل می‌تواند راهی مناسب برای بالا نگه داشتن سطح ویتامین C باشد، اما مصرف میوه و سبزیجاتی که سرشار از این ویتامین هستند، علاوه بر تأمین ویتامین ث، باعث افزایش سلامت رژیم غذایی شما می‌شود.
نتایج دو مطالعه تازه صورت گرفته می‌تواند توصیه‌های مربوط به فعالیت بدنی به عنوان داروی پیشگیرانه را تغییر دهد. نتیجه مطالعه تازه صورت گرفته توسط دکتر «متیو احمدی» نشان می‌دهد که دست کم ۲۰ دقیقه در هفته فعالیت بدنی شدید «واقعی» باعث کاهش سطوح مرگ و میر می‌شود
درمان سکته قلب می‌تواند شامل تغییر سبک زندگی، داشتن رژیم غذایی، مصرف دارو و جراحی باشد. قبل از آن می‌خواهیم بدانیم آیا سکته قلبی خوب می‌شود یا نه؟ باید بدانید راهی برای درمان حمله قلبی وجود ندارد، شیوه‌های درمان تنها به کنترل بیماری کمک کرد و ریسک بازگشت بیماری را کاهش می‌دهند.
ویتامین D فواید متعدد زیادی دارد، میزان جذب کلسیم در بدن را افزایش می‌دهد، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و راهی برای کاهش التهاب در بدن است.
در هفته گذشته شاهد بودیم که موارد بیماری به شدت افزایش یافت، تا جایی که حدود ۵۰ درصد نمونه‌هایی که علایم سرماخوردگی داشتند، مبتلا به این بیماری بوده اند. در دو سال گذشته که با شیوع بالای کرونا، شیوع آنفلوانزا به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کاهشی بود؛ اما امسال که کمتر شاهد رعایت پروتکل‌ها هستیم، بروز موارد افزایشی دور از انتظار نیست.
در هفته گذشته شاهد بودیم که موارد بیماری به شدت افزایش یافت تا جایی که حدود ۵۰ درصد نمونه‌هایی که علائم سرماخوردگی داشتند، مبتلا به این بیماری بوده اند. در طول دو سال گذشته که با شیوع بالای کرونا، شیوع آنفلوانزا به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کاهشی بود، اما امسال که کمتر شاهد رعایت پروتکل‌ها هستیم، بروز موارد افزایشی دور از انتظار نیست.
حذف غذا‌های فوق فرآوری شده، قند‌های افزوده شده، کالری اضافی و گوشت‌های فرآوری شده در عین حال افزودن بیشتر غذا‌های گیاهی کامل به رژیم غذایی می‌تواند برای سلامت قلب‌تان معجزه آسا باشد.
در پس جمله «شما همان چیزی هستید که می‌خورید» حقیقتی نهفته است. برخی غذا‌ها می‌توانند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهند. سعی کنید از گوشت‌های فرآوری شده (سوسیس و بیکن) و غذا‌ها اجتناب کنید یا مصرف آن را کاهش دهید. هم چنین، مصرف غذا‌هایی با مقادیر بالای قند و کربوهیدرات را کاهش دهید.
ادویه‌ها نه تنها منجر به بهبود کیفیت سلامت می‌شوند بلکه از بیماری‌های مزمن نظیر فشار خون بالا، دیابت نوع ۲، حمله قلبی، و ... پیشگیری می‌کنند و مصرف منظم برخی از آن‌ها راهی مفید برای کاهش وزن است.
اساس نتیجه مطالعه‌ای تازه که اخیرا در شبکه JAMA منتشر شده برای کاهش خطر زوال عقل باید روزانه بین ۳۸۰۰ تا ۹۸۰۰ قدم پیاده روی کنید.
محققان دانشگاه RMIT به تازگی به راهی برای جایگزینی سنگدانه‌های معمولی به کار رفته در بتن مانند شن و سنگ خرد شده با لاستیک‌های دور ریختنی دست پیدا کرده اند. این کار نوید بخش اقتصاد دورانی با هدف کمینه کردن ضایعات و استفاده بیشتر از منابع خواهد بود. آن‌ها می‌گویند بتن جدید سبزتر و سبک‌تر خواهد بود و هزینه‌های ساخت و حمل و نقل را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.
آبمیوه‌ها می‌توانند راهی سریع برای کاهش وزن باشند. البته نه آبمیوه‌های خریداری‌شده در فروشگاه‌ها که اغلب مملو از شکر، طعم‌دهنده‌های مصنوعی و مواد نگه‌دارنده هستند.
تحقیقات نشان داده که چگونه ورزش می‌تواند به مبارزه با برخی از اثرات پیری کمک کند. این موارد شامل مطالعاتی است که نشان می‌دهند فعالیت بدنی منظم می‌تواند به حفظ خاصیت ارتجاعی قلب کمک کند، اختلالات شناختی خفیف را کاهش دهد و هورمون‌هایی را ایجاد کند که از ابتلا به آلزایمر و زوال عقل جلوگیری می‌کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ