نتایج مطالعه جدید نشان می‌دهد که رژیم‌های غذایی پرچرب می‌توانند پاسخ‌های درد را به محرک‌های غیردردناک القا کنند، اثر مشابهی که ممکن است در افراد چاق یا دیابت نوع ۲ دیده شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تحقیقات نشان داده است که پیروی از رژیم‌های غذایی مطابق با استاندارد‌های غربی، جزو بدترین عوامل در ابتلا به افسردگی است؛ چرا که این رژیم‌ها اغلب حاوی چربی‌های اشباع‌شده، چربی‌های ترانس و کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده هستند که التهاب را تشدید می‌کنند. رژیم‌های پرچرب و پرکالری سبب تقویت علائم اضطراب، زوال حافظه و تولید بیشتر رادیکال‌های آزاد می‌شوند. مصرف زیاد نمک نیز در این رژیم‌ها، بر سلامت روان تأثیر منفی می‌گذارد.
شما هم به عشق ته‌دیگ، غذای پلویی می‌خورید؟ واقعا یکی از لذیذترین خوردنی‌ها که به خاطر چرب و چیلی بودنش خیلی هم چاق‌کننده است همین ته‌دیگ محبوب خودمان است! نمی‌شود ازش گذشت، حتی وقتی رژیم هم گرفته‌ای باز یک ناخنک به ته‌دیگ زدن مجاز است!
توصیه‌های انجمن قلب آمریکا برای یک الگوی غذایی سالم شامل رژیم غذایی متمرکز بر غذا‌های گیاهی، ماهی، غذا‌های دریایی و لبنیات کم چرب است.
مارک زاکربرگ از رژیم غذایی مک دونالد خود برای مبارزه احتمالی با ایلان ماسک رونمایی کرد.
مطالعات نشان می‌دهد کودکانی که دچار ناتوانی‌های خاصی در یادگیری مثل اختلال کم‌توجهی ـ بیش‌فعالی هستند بهتر است از وجود اسید‌های چرب امگا ۳ کافی در رژیم غذایی خود مطمئن شوند.
اگر شیرخشک را صبح و قبل از صبحانه مصرف کنید، تاثیر بیشتری بر روی چاقی صورت دارد. در زمان شب همزمان با چاق شدن صورت، سایر قسمت‌های بدن هم چاق می‌شوند.
دانشمندان چینی رژیم ایده آل را برای طول عمر را شامل ۵ وعده میوه و سبزی می دانند.
اگر پوست چرب دارید، حذف روغن از رژیم غذایی شاید به نظر شما تنها راه چاره باشد. اما فراموش نکنید که شما هنوز هم به چربی‌های سالم و ضد التهاب مانند آووکادو، روغن زیتون، ماهی و آجیل نیاز دارید. با این حال غذا‌های روغنی و فوق‌فراوری‌شده مانند سیب‌زمینی سرخ‌شده را محدود کنید و مصرف شکر را به حداقل برسانید.
کبد وظیفه تجزیه کربوهیدرات‌ها، تولید گلوکز و سم‌زدایی بدن را دارد. همچنین مواد مغذی را ذخیره کرده و صفرا ایجاد می‌کند که برای هضم و جذب درست مواد مغذی موجود در خوراکی‌ها لازم است. غذا‌ها و نوشیدنی‌های زیادی هستند که فرد می‌تواند برای محافظت از کبد مصرف کند. بهترین رژیم لاغری و تغذیه ممنوعه برای سلامت و تناسب اندام مبتلایان به کبد چرب شامل نوشابه، الکل، غذا‌های شور، چربی‌های اشباع، غذای سرخ شده، بیکن، سوسیس، گوشت‌های پخته شده و گوشت‌های چرب است.
بهترین کار برای مهار کبد چرب در پیش گرفتن یک رژیم غذایی مناسب برای پاکسازی کبد است.
طبق یک مطالعه جدید، رژیم غذایی ژاپنی به کُند کردن پیشرفت بیماری کبد چرب غیرالکلی در افرادی که به این بیماری مبتلا هستند کمک می‌کند.
رژیم غذایی برای کسانی که با کبد چرب دست‌وپنجه نرم می‌کنند بسیار مهم است.
ارلینگ هالند درباره رژیم غذایی‌ای که دنبال می‌کند صحبت کرده است که به او کمک کرده تا در اوج بماند.
متخصصان دانشگاه ییل و موسسه پژوهشی متابولیسم ماکس پلانک آلمان در پژوهشی جدید دریافتند که با خوردن روزانه غذای چرب و شیرین بدن میل بیشتری به مصرف این نوع غذا‌ها پیدا می‌کند و ترک این عادت مشکل است.
رژیم غذایی اتکینز (عاری از قند، شکر، غلات و برنج و حبوبات و میوه‌های پرکربوهیدرات) بر زندگی جنسی سوسک‌های آلمانی نیز تاثیر گذاشته است. سوسک‌های نر تا پیش از جهش رخ داده و مقاومت ایجاد شده در برابر شکر یک هدیه عروسی چرب و شیرین را از غده‌ای در پشت خود بیرون می‌آوردند تا جفت‌های احتمالی را وسوسه کنند.
افرادی که در معرض خطر بیماری قلبی قرار دارند، می‌توانند با پیروی از رژیم غذایی مدیترانه‌ای یا کم چرب، طول عمر خود را افزایش دهند.
استادیار دانشکده علوم تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، رعایت رژیم غذایی کم چرب در بیماران مبتلا به سنگ‌های کیسه صفرا را ضروری دانست.
به گفته این عضو هیئت علمی دانشگاه اجزای خاص رژیم غذایی سالم را مصرف میوه ها و سبزیجات، غلات کامل، فیبر، لبنیات کم چرب و برخی غذاهای غنی از پروتئین، مانند آجیل، ماهی، و محصولات سویا دانست و گفت: مصرف مکمل ها شامل کلسیم ،منیزیم و انواع ویتامین ها به صورت معمول توصیه نمی شود مگر در موارد کمبود این مواد که پزشک تشخیص می دهد.
بادام به‌عنوان منبع غنی آنتی‌اکسیدان‌ها، اسید‌های چرب غیراشباع، منیزیم و مس شناخته می‌شود. این فواید باعث می‌شود بادام در کنار رژیم غذایی سالم به حفظ سلامت سیستم قلبی‌عروقی کمک کند. خوردن بادام در افزایش کلسترول مفید خون نیز نقش دارد که در زمینه سلامت عملکرد قلب و عروق مهم است.
خوردن بادام کامل و آسیاب‌شده می‌تواند رژیم غذایی افراد را بهبود ببخشد و مصرف بیشتری از اسید‌های چرب غیراشباع، فیبر، پتاسیم و سایر مواد مغذی مهم را برای آن‌ها فراهم کند.
رژیم غذایی مدیترانه‌ای شامل مصرف زیاد سبزیجات، حبوبات، میوه ها، ماهی و چربی‌های سالم مانند روغن زیتون و مصرف کم محصولات لبنی، گوشت و اسید‌های چرب اشباع شده است.
اگر پوست چرب دارید، حذف روغن از رژیم غذایی شاید به نظر شما تنها راه چاره باشد؛ اما فراموش نکنید که شما هنوز هم به چربی‌های سالم و ضد التهاب مانند آووکادو، روغن زیتون، ماهی و آجیل نیاز دارید. با این حال غذا‌های روغنی و فوق‌فرآوری‌شده مانند سیب‌زمینی سرخ‌شده را محدود کنید و مصرف شکر را به حداقل برسانید.
دکتر اندرو موری، محقق گفت: ما متوجه شدیم که موش‌ها، زمانی که از غذای کم‌چرب استاندارد خود به رژیم غذایی پرچرب روی آوردند، عملکرد بدنی آن‌ها به طرز شگفت‌آوری کاهش یافت. تنها پس از ۹ روز، آن‌ها فقط توانستند ۵۰ درصد نسبت به موش‌ها با رژیم غذایی استاندارد کم چرب روی تردمیل بدوند.
افزودن انگور بیشتر به یک رژیم غذایی غربی پرچرب می‌تواند خطر ابتلاء به بیماری کبد چرب را کاهش داده و طول عمر را افزایش دهد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ