متخصص جراحی عمومی و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: علائم و نشانه‌های سرطان اعضای واقع در دستگاه گوارش فوقانی (مری، معده، لوزالمعده، دوازدهه، صفرا و مجاری صفراوی)، معمولاً مشترک هستند، که شامل درد مبهم شکم، کاهش وزن، سیری زودرس، نفخ شکمی و تهوع و استفراغ بعد از صرف غذا، بلع دردناک و دشواری در بلع است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تحقیقات جدید نشان می‌دهد زنانی که نوشابه‌های گازدار و سایر نوشیدنی‌های شیرین می‌نوشند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان کبد و بیماری مزمن کبدی هستند.
داغ شدن گوشی مهم‌ترین نشانه ویروسی شدن گوشی است در شرایطی که داغ شدن گوشی در زمان‌های طولانی امری طبیعی به نظر می‌رسد، اما باید توجه داشته باشید که اگر در وضعیت عادی و زمانی که زیاد با گوشی کار نمی‌کنید، متوجه داغ شدن بیش از حد گوشی شدید، احتمال ویروسی شدن گوشی شما وجود دارد، زیرا برخی از ویروس‌ها سبب می‌شوند که بیش از اندازه طبیعی از CUP گوشی استفاده شود و درنهایت با داغ شدن غیرطبیعی گوشی روبه‌رو می‌شوید.
مهراد در پاسخ به این پرسش که «چه مواد غذایی تشکیل سنگ را تسریع و چه موادی از ایجاد آن جلوگیری می‌کند؟»، گفت: کمبود پروتئین باعث ایجاد سنگ مثانه به ویژه در کودکان می‌شود؛ ضمن اینکه خوردن نمک زیاد، املاح زیاد و مصرف کم آب باعث ایجاد سنگ می‌شود.
روزیا پریش، ND، یک پزشک طبیعی در مرکز سلامتی طبیعی در بولدر، کلرادو، می‌گوید: «روده سالم معمولاً زمانی به درستی کار می‌کند که یک تا دو بار در روز اجابت مزاج داشته باشید که به خوبی انجام می‌شود و به راحتی دفع را انجام می‌دهید. این حرکات روزانه روده باید عاری از علائمی مانند اسهال، یبوست و مدفوع شل باشد. سایر علائم روده سالم شامل عاری بودن از علائم مشکلات رکتوم مانند هموروئید و علائم شکمی مانند تولید گاز، نفخ و درد شکم است.
بر اساس مطالعات انجام شده از سوی آژانس تحقیقات سرطان سازمان جهانی بهداشت روی انسان، شواهد «محدود» نشان می‌دهد که آسپارتام «احتمالا» با سرطان کبد مرتبط است.
پزشکان معتقدند دلیل اصلی بروز ملانوما قرار گرفتن در معرض اشعه فرابنفش (UV) نور خورشید، لامپ‌های فرابنفش و تخت‌های برنزه‌کننده (سولاریوم) است.
بازار نوشابه‌های گازدار رژیمی با فشار مواجه است، زیرا شیرین کننده‌های به عنوان عوامل احتمالا سرطان زا شناخته شده اند.
آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان وابسته به سازمان جهانی بهداشت (WHO) در گزارش ماه آینده خود، یک شیرین‌کننده مصنوعی موسوم به «آسپارتام» را در فهرست مواد «احتمالا سرطان‌زا» قرار خواهد داد.
«در شرایط کنونی شانس احیای روابط ایران و مصر به شدت بالاست. این مساله مخصوصا با توجه به این بیان می‌شود که سیاست عمانی‌ها، نوعی سیاستِ مخفی است و تا زمانی که به نتیجه نرسند، مقام‌های عمانی تحرکات خود را عینی و آشکار نمی‌سازند. در عین حال، فعالیت صریح و آشکار مقام‌های ارشد عمانی به ویژه سلطان این کشور و موضع گیری‌های اخیر رهبر انقلاب اسلامی در مورد احیای روابط با مصر نیز همگی گواهی روشن بر این ادعا هستند که چشم انداز احیای روابط ایران و مصر بسیار روشن است».
هادی خانیکی نوشت: نشانه‌های سلامت و بیماری جامعه را باید به موقع دید و مدام رصد کرد. آژیر‌های سرطان وطن می‌توانند و باید راه را برای درمان جدی علائم و عوامل بقا یا بازگشت بیماری باز کنند.
یک نظرسنجی اخیر نشان داد که فقط ۴۸٪ از بزرگسالان اعتراف کردند که در عرض چند هفته پس از مشاهده علائم اولیه بیماری، حتی برای سرفه خونی یا توده غیر قابل توضیح، به پزشک مراجعه می‌کنند. هرکسی که هر یک از علائم زیر را دارد باید فوراً توسط پزشک معاینه شود؛ در حالی که در بیشتر موارد سرطان نیست، تشخیص زودهنگام آن می‌تواند تفاوت واقعی ایجاد کند و احتمالاً زندگی شما را نجات دهد.
سرطان لوزالمعده می‌تواند به سرعت به اندام‌های مجاور سرایت کند. متأسفانه اغلب تا زمانی که پیشرفته نشود، شناسایی نمی‌شود، زیرا علائم و نشانه‌های اولیه بیماری مبهم هستند. این سرطان میزان مرگ و میر بسیار بالایی دارد، به طوری که تنها حدود ۱۰ درصد از افراد مبتلا به این بیماری بیش از پنج سال پس از تشخیص زنده می‌مانند. کسانی که بیماری‌شان به موقع تشخیص داده می‌شود شانس بیشتری برای درمان موفقیت آمیز دارند.
این پژوهشگران می‌گویند یافته‌هایشان «مشکل هشداردهنده‌ای» را از لحاظ دچار شدن به سرطان روده بزرگ برای بزرگسالان جوان و پزشکانی که آن‌ها را درمان می‌کنند، نشان می‌دهد. به گفته آن‌ها بزرگسالان جوان باید از ارتباط این علائم با سرطان روده بزرگ آگاه باشند.
محققان به این نتیجه رسیدند که روغن و عصاره زوفا پتانسیل انهدام سلول‌های سرطانی دهانه رحم را در اختیار دارد. با این حال مطالعه مذکور در شرایط آزمایشگاهی انجام شده بود و نمونه‌های انسانی در نتایج آن دخیل نبودند...
۱. روزانه ۵ واحد یا بیشتر از انواع سبزی و میوه مصرف کنیم. ۲. مصرف مقدار زیادی از غذا‌های با فیبر بالا، مانند نان‌های سبوس دار، غلات و حبوبات.۳. با افزایش فیبر در رژیم غذایی، مقدار مایعات بایستی به دست کم ۸ لیوان در روز افزایش یابد.
امیرعبداللهیان در پاسخ به این سوال که آیا پس از توافق ایران و عربستان نشانه‌ای مبنی بر ازسرگیری روابط با بحرین، مصر و اردن وجود دارد، گفت: سلطان عمان در جریان سفر به منامه پایتخت بحرین ابتکاری را در خصوص بازگشت روابط ایران و بحرین داشتند که در همین راستا هیات‌های فنی دو کشور از اماکن دیپلماتیک بازدید کردند. ما از بازگشت روابط استقبال می‌کنیم و امیدوار هستیم موانع از میان برداشته شود
امیرعبداللهیان در پاسخ به این سوال که آیا پس از توافق ایران و عربستان نشانه‌ای مبنی بر ازسرگیری روابط با بحرین، مصر و اردن وجود دارد، گفت: سلطان عمان در جریان سفر به منامه پایتخت بحرین ابتکاری را در خصوص بازگشت روابط ایران و بحرین داشتند که در همین راستا هیات‌های فنی دو کشور از اماکن دیپلماتیک بازدید کردند. ما از بازگشت روابط استقبال می‌کنیم و امیدوار هستیم موانع از میان برداشته شود
سرطان روده بزرگ جزو ۱۰ سرطان شایع در کشورمان است. نشانه‌های بروز سرطان روده‌ بزرگ شامل تغییر در عادت اجابت مزاج و بروز اسهال یا یبوست،وجود خون در مدفوع،یرقان و زردی و ضعف و خستگی دایمی است.
گروهی از محققان ایرانی با کمک یک تراشه میکروسیال دولایه روشی برای رصد نشانگرهای زیستی موجود در مایعات بدن انسان یافته اند که به تشخیص زودهنگام سرطان و نظارت بر بیماری کمک می کند.
شایع‌ترین نشانه‌های سرطان دهان، لق شدن دندان‌ها یا بهبود نیافتن زخم به‌جامانده پس از کشیدن دندان است.
ممکن است ادرار قهوه‌ای یا قرمز به نظر برسد و این نشان می‌دهد که حاوی خون است. وقتی کلیه‌ها به هر دلیلی آسیب ببینند؛ از جمله بیماری کلیوی، سنگ کلیه، سرطان، کیست یا التهاب کلیه و ... باعث ضعیف شدن کلیه‌ها و نشت خون می‌شود. ادرار کف‌آلود نیز می‌تواند نشان‌دهنده نشت پروتئین در کلیه باشد.
انجمن متخصصان پوست آمریکا می‌گوید نشانه‌های سرطان پوستی ملانوم در ناخن شامل ظهور یک خط تیره، سیاه شدن پوست اطراف ناخن، جدا شدن ناخن از بستر آن، شکاف خوردن ناخن و ایجاد یک برآمدگی یا گره روی ناخن است. این انجمن همچنین توصیه می‌کند هر کسی که دچار تغییراتی در ناخن می‌شود، به یک متخصص پوست مراجعه کند.
خانیکی گفت: نمی‌توان آنچه امروز در خیابان، دانشگاه، مدرسه و حتی پشت بام منازل شاهد آن هستیم را با تجربه‌های قبلی در سال ۵۷، دوران اصلاحات، سال ۸۸ و حتی اعتراضات سال‌های ۹۶ و ۹۸ مقایسه کنیم. جنبش اخیر با همه نمونه‌های قبلی بسیارمتفاوت است.
رئیس اتاق بازرگانی ایران با ارسال نامه به رؤسای قوا خواستار پرداخت مطالبات ارزی ۲۶۰ میلیون یورویی واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ