ممکن است ادرار قهوه‌ای یا قرمز به نظر برسد و این نشان می‌دهد که حاوی خون است. وقتی کلیه‌ها به هر دلیلی آسیب ببینند؛ از جمله بیماری کلیوی، سنگ کلیه، سرطان، کیست یا التهاب کلیه و ... باعث ضعیف شدن کلیه‌ها و نشت خون می‌شود. ادرار کف‌آلود نیز می‌تواند نشان‌دهنده نشت پروتئین در کلیه باشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس انجمن متخصصان ایران با بیان اینکه ویروس گوارشی جدید علائمی همچون اسهال، استفراغ، دل درد، سرگیجه و تب و لرز دارد، گفت: افراد مبتلا یک تا ۳ روز پس از ابتلا خوب می‌شوند، اما برخی از بیماران که بیماری زمینه‌ای دارند ممکن است نیاز به درمان بیشتری داشته باشند.
یک فوق تخصص درد به تشریح روش‌های تشخیص کمر درد پرداخت و گفت: انتخاب روش تشخیص کمر درد با تصمیم پزشک صورت می‌گیرد.
شایع‌ترین علت نارسایی قلبی بیماری عروق کرونر (سکته قلبی) است و سایر علل مهم نارسایی قلبی شامل فشار خون بالا، مشکلات دریچه قلبی و انواع مادرزادی نارسایی قلبی، مصرف الکل، مواد مخدر و مواد روانگردان، بارداری، عفونت ویروسی و... است.
خواب ناکافی و بی‌کیفیت می‌تواند فشار خون طبیعی را در طول خواب شبانه مختل کند و منجر به افزایش فشار خون شود. فشار خون بالا یک ریسک فاکتور مهم برای سکته مغزی و بیماری‌های قلبی عروقی به شمار می‌آید. بی‌خوابی و سایر اختلالات خواب بر سیستم گردش خون نیز تأثیر منفی دارند. در سایر تحقیقات نیز روابطی بین خواب ناکافی و اختلالاتی مانند دیابت، بیماری قلبی و زوال عقل گزارش شده است.
بهترین راه درمان حساسیت به خمیردندان، اجتناب از مواد شیمیایی است که باعث آلرژی‌تان می‌شوند. بسیاری از افرادی که به طعم‌دهنده‌های مصنوعی خمیردندان‌ها حساسیت دارند می‌توانند از خمیردندان‌هایی استفاده کنند که در آن‌ها طعم‌دهنده‌های طبیعی به‌کاررفته است. همچنین شاید لازم باشد این افراد از خمیردندان‌هایی استفاده کنند که در آن‌ها از طعم‌های کمتر رایج خمیردندان استفاده شده است، مثل انبه یا تمشک.
بیماری قلبی یا تصلب شرایین قلبی یکی از بیماری‌های جدی در افراد میانسال و سالمند است. این بیماری در اثر تجمع پلاک در عروق کرونر ایجاد می‌شود.
علائم اختلال حمله پانیک ممکن است با بیماری‌های دیگری مثل اختلال در تیروئید و قلب هم‌پوشانی داشته باشد. به همین دلیل باید برای تشخیص قطعی به پزشک مراجعه کرد. برای مطمئن شدن از این بیماری باید یک معاینه کامل بالینی و فیزیکی نسبت به بیمار انجام شود. در مرحله دوم نیز ممکن است آزمایشات خاصی بسته به شرایط و اوضاع برای بیمار بنویسند.
افسردگی در مردان بیشتر در سنین ۲۵ تا ۳۵ سالگی دیده می شود. با این حال، بسیاری از مردان ممکن است افسردگی خود را تا سن ۴۰ یا ۵۰ سالگی تشخیص ندهند. آنها ممکن است افسردگی خود را به طرق مختلف بپوشانند.
نیترات موجود در کود‌ها می‌تواند در همه انواع میوه و سبزی رسوخ کند. اما محصولاتی مثل پیاز، سیب‌زمینی و هویج که در دل خاک جای می‌گیرد، قابلیت جذب بیشتری دارد.
نیترات موجود در کودها می‌تواند در همه انواع میوه و سبزی رسوخ کند. اما محصولاتی مثل پیاز، سیب‌زمینی و هویج که در دل خاک جای می‌گیرد، قابلیت جذب بیشتری دارد.
شهردار منطقه ۱۳ تهران با اشاره به آغاز طرح استقبال از نوروز ۱۴۰۲ از بازسازی و نوسازی علائم و تجهیزات ترافیکی محدوده به‌منظور افزایش ایمنی معابر توسط معاونت حمل و نقل ترافیک خبر داد.
سرگیجه، سردرد، زجر تنفسی، گرفتگی و بی‌حسی عضلات و علائم نورولوژی، در میان مسموم‌شدگان گزارش شد و برخی از پزشکان نگران شرایط در هفته پیش‌رو هستند. آن‌ها می‌گویند، عامل مسمومیت احتمالا گاز‌های ترکیبی بوده است. از آن طرف هم خبر رسیده که از هفته گذشته تیم ویژه‌ای از متخصصان سم‌شناس، پزشکی قانونی، نورولوژیست و شیمیست به دستور وزارت کشور، تشکیل شده، بررسی آغاز و نتیجه به زودی اعلام می‌شود.
پسوریازیس یک بیماری شایع و مزمن پوستی است، که قابل پیشگیری نیست، اما قابل درمان است.
پیش دیابت که به عنوان عارضه عدم تحمل گلوکز نیز شناخته می‌شود، معمولا هیچ علامت خاصی ندارد. این حالت اغلب قبل از ابتلای جدی به دیابت نوع دوم بروز می‌کند.
افسردگی پس از زایمان نوعی افسردگی است که پس از وضع حمل بروز می‌کند.
کمبود مواد مغذی در بدن خودشان را به صورت‌های مختلفی نشان می‌دهند.
کمبود آهن بدون آنمی به‌سختی تشخیص داده می‌شود؛ زیرا در نتیجهٔ آزمایشات، تعداد گلبول‌های قرمز خون نرمال نشان داده می‌شود. علائمی که در ادامه می‌گوییم مختص کمبودآهن یا آنمی نیستند؛ اما اگر ترکیبی از این علامت‌ها را دارید برای چکاپ به پزشک مراجعه کنید.
در بین اعضای خانواده و اطرافیان خودتان نگاه کنید، چند نفر هستند که بدون گوشی همراه نمی‌توانند زندگی کنند یا وقتشان را بگذرانند، حتی برخی می‌توانند در طول شبانه روز یک کلام با اعضای خانواده‌شان صحبت نکنند، اما بدون گوشی هرگز نمی‌توانند زندگی کنند! این‌ها همان معتادان به گوشی و فضای مجازی هستند.
بیماری آلزایمر چندین دهه قبل از شروع علائمی مانند از دست دادن حافظه شروع می شود. از اینرو تشخیص زودهنگام احتمال کاهش سرعت بیماری با دارو را افزایش می دهد.
سل می‌تواند هر کسی در هر سنی را مبتلا کند. افرادی که سطح ایمنی بدنشان کاهش یافته است بیشتر در معرض خطر هستند.
برف کوری، فتوکراتیت و یا نورزدگی اختلالی است که اغلب گریبان گیر کوهنوردان و صخره نوردان می شود اما خوشبختانه راهی آسان برای پیشگیری دارد آن هم استفاده از عینک های مخصوص و استاندارد آفتابی است
ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین اعلام کرد که «سیگنال‌هایی» از رهبران کشور‌های خارجی در خصوص آمادگی روسیه برای انجام مذاکرات صلح دریافت کرده است. وی افزود که می‌خواهد مذاکرات به صورت علنی و نه «پشت صحنه» انجام شود.
علی اسدالهی امین فوق تخصص بیماری‌های عفونی، گفت: اگر بعد از گذشت سه روز از ابتلاء به آنفلوانزا، تب بیمار ادامه پیدا کرد، سرفه‌های او خلط دار شد و دچار تنگی نفس گردید، لازم است حتماً به پزشک مراجعه کند.
سطح بینایی با افزایش سن تغییر می‌کند. پس تغییر در بینایی غیر طبیعی نیست. به عنوان مثال، مواردی مانند نیاز به نور بیشتر برای دید واضح و مشکل در تمایز بین رنگ سیاه و آبی، طبیعی است و نیازی به استفاده از عینک ندارید. اما مواقعی وجود دارد که تغییرات بینایی طبیعی نیستند و ممکن است نیاز به استفاده از عینک باشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ