شایع‌ترین نشانه‌های سرطان دهان، لق شدن دندان‌ها یا بهبود نیافتن زخم به‌جامانده پس از کشیدن دندان است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فردی که دارای ویژگی‌های سمی است می‌تواند در زندگی اطرافیان خود اختلافات زیادی با خودش ایجاد کند. خوشبختانه راه‌هایی برای ارزیابی این رفتار‌ها و تغییر آن‌ها وجود دارد که می‌تواند به بهبود زندگی و روابط شما با اطرافیانتان کمک‌کننده باشد. اولین و شاید مهم‌ترین راه آشنا بودن با علائم رفتار‌های مشکل‌ساز است که به شما در شناسایی رفتار‌های مشکل‌ساز کمک می‌کند.
به گفته متخصصان سلامت، داشتن رژیم غذایی سالم، ورزش کردن منظم و انجام فعالیت‌هایی در جهت کاهش استرس می‌تواند به بیماران در مقابله با عوارض منفی روند درمان سرطان و همچنین پیامد‌های خودِ بیماری کمک کند.
اگر بیمار مبتلا به سرطان هستید، یک سبک زندگی سالم می‌تواند به شما کمک کند تا تناسب جسمی خود را در طول درمان و بعد از آن حفظ کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که غذای سالم خوردن، فعال بودن و انجام سایر فعالیت‌های سالم می‌تواند کیفیت زندگی شما را در حین درمان بهبود بخشد.
پوست بسیار خشک در افرادی که در مرحله نهایی بیماری کلیوی هستند و نیاز به دیالیز یا پیوند کلیه دارند، شایع است.
فردی که دچار گرمازدگی می‌شود علائمی شایعی همچون گیجی، حالت تهوع، بی حالی، رنگ پریدگی، سردرد، تشنگی، تعریق وگرفتگی عضلانی و تپش قلب شدید دارد.
کم خونی علائمی عمومی و شایع دارد که ضعف یکی از آن‌ها است.
با آغاز فصل گرما یکی از مشکلاتی که شایع می‌شود، گرمازدگی است. گرمازدگی زمانی بروز پیدا می‌کند که دمای بدن فرد افزایش یابد و بدن نتواند گرمای اضافی را به وسیله مکانیسم‌های تنظیم حرارت بدن دفع کند.
سرطان دومین علت شایع مرگ و میر بعد از بیماری قلبی است. مهم‌ترین اقدام برای بیماران سرطانی، غربالگری به موقع است. هدف غربالگری سرطان، تشخیص و یافتن سرطان قبل از ظاهر شدن علائم آن است؛ زمانی که تومور هنوز کوچک و رشدنیافته است، شانس درمان در بالاترین حد خود قرار دارد.
بهترین راه درمان حساسیت به خمیردندان، اجتناب از مواد شیمیایی است که باعث آلرژی‌تان می‌شوند. بسیاری از افرادی که به طعم‌دهنده‌های مصنوعی خمیردندان‌ها حساسیت دارند می‌توانند از خمیردندان‌هایی استفاده کنند که در آن‌ها طعم‌دهنده‌های طبیعی به‌کاررفته است. همچنین شاید لازم باشد این افراد از خمیردندان‌هایی استفاده کنند که در آن‌ها از طعم‌های کمتر رایج خمیردندان استفاده شده است، مثل انبه یا تمشک.
کلسیم یک ماده معدنی مهم و مورد نیاز بدن برای تشکیل و استحکام استخوان و دندان‌هاست و وجود آن برای عملکرد صحیح قلب و سایر عضلات بدن ضروری است.
سندرم روده تحریک‌پذیر (IBS) یک اختلال شایع است که معده و روده را تحت تأثیر قرار می‌دهد. علائم این سندرم شامل گرفتگی و درد شکم، نفخ، اسهال یا یبوست یا هر دو است.
علائم اولیه بیماری کبدی عبارتند از: شکم درد، عدم احساس گرسنگی، خستگی یا کمبود انرژی و اسهال. اما بعضی مواقع علائم دیگری در بدن ظاهر می‌شوند که شاید ندانید دلیل آن‌ها مشکلات کبدی است. با مشاهده هر کدام از علائم زیر باید برای بررسی عملکرد کبد به پزشک مراجعه کنید.
یک فوق تخصص آسم و آلرژی، رینیت آلرژیک را یک بیماری التهابی شایع مخاط بینی عنوان کرد که با توجه به شباهت علائم آن با کووید ۱۹ باعث نگرانی برخی از مبتلایان شده است.
فوق تخصص آسم و آلرژی بیمارستان مسیح دانشوری آلرژی بهاره را یک بیماری التهابی شایع مخاط بینی دانست که با توجه به شباهت علائم آن با کرونا باعث نگرانی برخی از مبتلایان شده است.
پسوریازیس یک بیماری شایع و مزمن پوستی است، که قابل پیشگیری نیست، اما قابل درمان است.
هرچند که حالا حال عمومی همه حدود ۴۳۰ دانش‌آموز مساعد و خوب است و دلیل این مسمومیت طبق نظر دادستانی شهر قم، هنوز مشخص نشده، اما دانش‌آموزان می‌گویند که بوی بد ماهی در کلاس درس‌شان پیچید و بعد از آن بود که علایم مسمومیت در بین دانش‌آموزان شایع شد.
کم‌خونی یا آنمی اختلال خونی شایعی است که در آن گلبول‌های قرمز یا هموگلوبین خون کاهش می‌یابد و علائم مختلفی دارد.
قوچان ـ ۱۸ دانش‌آموز مدرسه روستای شفیع این شهرستان با علائم سردرد و تهوع به بیمارستان شهرستان‌های قوچان و چناران اعزام شدند.
سرپرست معاونت درمان علوم پزشکی قم: در هفته گذشته ۳ هزار کودک با علائم بیماری های تنفسی و ویروسی به مرکز درمانی حضرت معصومه (س) مراجعه کردند. ️تاکنون تست کرونای هیچ یک از کودکان بیمار و این شش کودک فوت شده، مثبت گزارش نشده است.
متخصصان دانشگاه "ییل" می‌گویند توانسته‌اند "مه مغزی" را که یکی از شایع‌ترین علائم کووید مزمن است در هشت بیمار مبتلا به این عارضه برطرف کنند.
سرطان پانکراس کشنده‌ترین سرطان شایع است و بیش از نیمی از افراد مبتلا به این بیماری ظرف مدت سه ماه پس از تشخیص می‌میرند. اکثریت قریب به اتفاق موارد زمانی تشخیص داده می‌شوند که سرطان در مراحل پایانی باشد زیرا علائم اغلب با شرایط دیگری مانند سوء هاضمه و سندرم روده تحریک‌پذیر همپوشانی دارند.
یکی از بیماری‌های شایعی که می‌تواند بیماری قلبی را تقلید نماید، زخم معده و دوازدهه است. این بیماری می‌تواند علایمی ایجاد نماید که به صورت درد سینه احساس شده و علایم مشابه با بیماری‌های قلبی ایجاد نماید.
این یک ویروس شایع است که بیشتر علائم خفیف و شبیه سرماخوردگی ایجاد می‌کند. اکثر کودکان تا سن ۲ سالگی به این ویروس مبتلا می‌شوند. اما برای برخی از کودکان، این ویروس می‌تواند شدید باشد.
آلزایمر شایع‌ترین نوع زوال عقل است که ۷۰ درصد موارد ابتلا را تشکیل می‌دهد. خواب ضعیف یکی از علائم شایع آلزایمر است و می‌تواند پیشرفت بیماری را تسریع کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ