رئیس جمهوری ترکیه می‌گوید که در دیدار با ولادیمیر پوتین در سوچی از او خواسته است که با رئیس جمهور اوکراین دیدار کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
علی‌رغم اینکه دولت روسیه گفته توافق غلات را به حالت تعلیق درآورده، رئیس‌جمهور ترکیه مدعی شد مطمئن است که مسکو این توافق را ادامه خواهد داد.
رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد ماه آینده میزبان رئیس‌جمهور روسیه خواهد بود و بحث تمدید توافق صادرات امن غلات از دریای سیاه از محورهای اصلی گفت‌وگوی طرفین خواهد بود.
رئیس‌جمهور ترکیه از همتای روس خود برای مقابله با شورش گروه خصوصی واگنر حمایت کرد.
طبق اطلاعات و گزارش ویژه‌ای که در این باره به دست رأی الیوم رسیده است، میخائیل بوگدانوف گفته است که برنده شدن کمال قلیچداراغلو، نامزد اپوزیسیون ترکیه که از حمایت گسترده کشور‌های غربی برخوردار است، منجر به از دست دادن یک میانجی صادق و قابل اعتماد برای روسیه خواهد شد که قادر به ایجاد شرایط امن برای هرگونه گفتگو و مذاکره درباره بحران اوکراین در آینده است.
بنا به گفته یک منبع آگاه، روسای جمهور روسیه وترکیه ممکن است درباره توافق غلات با هم رایزنی کنند.
رئیس جمهور روسیه در پیام هایی جداگانه به رؤسای جمهور سوریه و ترکیه، در پی جان باختن شماری از مردم این دو کشور در زلزله بامداد امروز، تسلیت گفت.
اردوغان قصد دارد به زودی با پوتین و زلنسکی درباره راه حل بحران اوکراین گفتگو کند.
اردوغان می گوید با درخواست پوتین برای تمرکز بر تامین مواد غذایی به آفریقا موافق است.
رئیس جمهور ترکیه گفت که پیشنهاد دیدار سه جانبه با حضور همتایان روس و سوری خود را مطرح و پوتین از این پیشنهاد استقبال کرده است.
فرستاده ویژه ولادیمیر پوتین در امور سوریه گفته است که روسیه دیدار بین روسای جمهور ترکیه و سوریه را امکان پذیر می داند.
رئیس جمهور ترکیه، برگزاری نشست میان روسیه و آمریکا را در کاهش تنش ها در اوکراین موثر دانست.
دفتر ریاست جمهوری روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: پوتین در گفتگوی تلفنی امروز با اردوغان گفت که کی یف با حمایت غرب از کریدور غلات برای حمله به سواستوپل استفاده کرد.
بر اساس اعلام دفتر ریاست جمهوری ترکیه، اردوغان و پوتین طی تماس تلفنی درباره آخرین وضعیت توافق غلات گفتگو کردند.
بر اساس اعلام دفتر ریاست جمهوری ترکیه، اردوغان و پوتین طی تماس تلفنی درباره توافق غلات گفتگو کردند.
رئیس جمهور ترکیه به اظهار نظر درباره موضوعات مختلفی از جمله بحران اوکراین و انرژی اروپا، روابط با سوئد و پرونده خرید جنگنده های اف 16 از آمریکا پرداخت.
رئیس جمهور ترکیه با حمایت از پیشنهاد همتای روسیه‌ای خود درباره ایجاد یک «مرکز بین‌المللی عرضه گاز طبیعی» در ترکیه، گفت که طرح‌ احداث به‌زودی ارائه خواهد شد.
دستیار رئیس جمهور روسیه امروز در سخنانی با اشاره به محور دیدار اردوغان با پوتین در ششمین نشست سران سیکا در کشور قزاقستان، گفت: رئیس جمهور روسیه در این نشست با امیر قطر هم دیدار می‌کند.
رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد همچنان امیدوار است که سران روسیه و اوکراین برای حل بحران موجود، در آنکارا با هم دیدار و گفت‌وگو کنند.
رئیس جمهور روسیه امروز در دیدار با اردوغان در حاشیه نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در شهر سمرقند واقع در ازبکستان گفت: توافقنامه احداث یک نیروگاه هسته‌ای در ترکیه را امضاء کردیم
رؤسای جمهور ترکیه و روسیه در حاشیه نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در شهر سمرقند واقع در ازبکستان دیدار کردند.
ترکیه به پول نقد، گاز و تجارت روسیه نیاز دارد و اردوغان نیم نگاهی به انتخابات پیش رو و تهاجم تازه نظامی ترکیه در سوریه دارد. در مقابل، مسکو به دوستانی برای فرار از شر تحریم‌های اعمال شده از سوی کشور‌های غربی نیاز دارد.
بنا به توافق صورت گرفته میان سران روسیه و ترکیه، معاملات تجاری دو طرف از این پس بر مبنای روبل صورت می گیرد.
دو روز گذشته (چهارشنبه) وزارت دفاع آذربایجان از آغاز عملیات نظامی علیه نیرو‌های ارمنی در منطقه قره باغ خبر داد؛ عملیاتی که گفته می‌شود به تلافی کشته شدن یکی از سربازان آذربایجانی انجام شده است.
پوتین در دیدار با اردوغان در نشست تهران به شوخی و جدی گفت که شما به اوکراین پهپاد می‌دهید، اگر به ما هم بدهید ما می‌خواهیم بگیریم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ