وزارت امور خارجه روسیه به اظهارات صدراعظم آلمان علیه مسکو پاسخ داده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دولت آلمان از روسیه خواست به ادامه توافق بر سر صادرات غلات از بنادر دریای سیاه پایبند باشد.
سفیر مسکو در کابل اعلام کرد که از «امیرخان متقی» وزیر خارجه دولت موقت طالبان برای شرکت در نشست «چارچوب مسکو» درباره افغانستان دعوت کرده است.
جنگ اوکراین تا امروز تحت کنترل طرف شرقی و غربی پیش رفته است. اما قانونی وجود ندارد که ابرقدرت‌ها تا ابد مراعات حال یکدیگر را بکنند. هیچ بعید نیست جنگ جهانی سوم در ساعت ۶ بعدازظهر روز ۳ نوامبر ۲۰۲۳ با حمله موشکی روسیه به آلمان آغاز شود. روس‌ها خیلی وقت است دولت اوکراین را به حکومت نازی‌ها تشبیه می‌کنند و مقابله با آن را لازم می‌دانند و حالا هم که ژرمن‌ها دست بالا را در فعل و انفعالات نظامی مقابل «دشمن فرضی» خود دارند تا پیش‌بینی «الکسا» خیلی هم غیرواقعی به نظر نرسد.
دولت آلمان همسو با متحدان غربی خود، از لغو مجوز شماری از کنسولگری‌های روسیه در این کشور خبر داد.
وزارت خارجه دولت آلمان اعلام کرد دیپلمات‌های اخراج‌شده این کشور، خاک روسیه را ترک کرده‌اند.
دولت آلمان هزار نیروی ویژه ارتش اوکراین را برای انجام ضد حمله علیه روسیه و اجرای روش‌های جنگ خیابانی آماده می‌کند.
قانون سزار که کنگره آمریکا در سال ۲۰۲۰ صادر کرد درباره تحریم‌های اقتصادی و حقوقی بود که شامل ۳۹ شخصیت دولتی سوریه در راس آن‌ها بشار اسد و همسرش اسماء اسد می‌شد.
یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا می‌گوید: «داریم تلاش می‌کنیم که نیاز‌های اوکراین در میدان جنگ را برطرف کنیم.»، اما به گفته این مقام، واشنگتن در حال جنگ با روسیه نیست. دولت بایدن به دنبال کمک به اوکراین بدون تشدید درگیری با کرملین است. اساسا این همان استراتژی است که آلمان و فرانسه نیز آن را دنبال می‌کنند. هر دو کشور حتی نسبت به آمریکا تردید بیشتری نشان داده‌اند و تسلیحات بسیار کمتری عرضه کرده‌اند.
پس از اعلام آلمان برای ارسال ۱۴ تانک «لئوپارد ۲» به اوکراین، رئیس دومای دولتی روسیه تأکید کرد که سرنوشت این تانک‌ها مانند سرنوشت تانک‌های «تایگر» ۸۰ سال پیش خواهد بود.
پس از اعلام آلمان برای ارسال ۱۴ تانک «لئوپارد ۲» به اوکراین، رئیس دومای دولتی روسیه تأکید کرد که سرنوشت این تانک‌ها مانند سرنوشت تانک‌های «تایگر» ۸۰ سال پیش خواهد بود.
دولت شولتز تانک‌های جنگی آلمانی را به‌عنوان بخشی از تسلیحات بسیار پیشرفته‌ای که ارتش این کشور در اختیار دارد، به اوکراین می‌فرستد.
تلویزیون روسیه تانک آلمانی را پلنگ بی‌دندان و تانک آمریکایی آبرامز را کتک خورده کبود شده خواند.
دبیر کل ناتو تصمیم دولت آلمان برای ارسال تانک های جنگی به اوکراین را در تعیین سرنوشت جنگ در این کشور موثر دانست.
صدر اعظم آلمان اعلام کرد اصل عدم تشدید تنش ها میان ناتو و روسیه مورد تاکید دولت برلین است.
معاون سخنگوی دولت آلمان امروز اعلام کرد که «اولاف شولتز» صدراعظم کشورش و سران اتحادیه اروپا به طور مستقیم با رئیس‌ جمهور روسیه در تماس هستند.
سخنگوی دولت روسیه می‌گوید رئیس‌جمهور این کشور امسال برای سال جدید میلادی، پیام تبریک برای سران کشورهای غیردوست نخواهد فرستاد.
دفتر دادستانی فدرال آلمان پنجشنبه گفت: پلیس فرد مظنون را که یک شهروند آلمانی به نام کارستن ال است، روز چهارشنبه در برلین دستگیر کرد. گفته می‌شود پلیس به همین منظور به آپارتمان و محل کار او و نیز محل کار یک فرد دیگر یورش برده است. دادستان فدرال در بیانیه‌ای اعلام کرد: متهم مظنون به خیانت دولتی است. او در سال ۲۰۲۲ اطلاعاتی را که در جریان کارش به دست آورده بود با یک آژانس اطلاعاتی روسیه به اشتراک گذاشت.
روزنامه جروزالم پست‌ گزارش داد با توجه به تحریم‌های روسیه ،دولت آلمان در حال مذاکره با ‌ایران ‌برای خرید نفت است.
روزنامه جروزالم پست‌ گزارش داد با توجه به تحریم های روسیه دولت آلمان در حال مذاکره با ‌ایران ‌برای خرید نفت است.
یک مقام دولت آلمان هشدار داد اگر صربستان به دنبال عضویت در اتحادیه اروپاست، باید در بسط روابط با روسیه تجدید نظر کند.
بنا به اعلام یک نشریه آلمانی، دولت برلین از مدتها قبل هشداری در خصوص هدف قرار گرفتن احتمالی خطوط لوله گازی روسیه دریافت کرده است.
سیاستمدار حزب چپ آلمان می‌گوید که دولت این کشور «احمق‌ترین» دولت اروپا» است چون با اصلی‌ترین تامین‌کننده انرژی خود یعنی روسیه وارد جنگ «تمام عیار اقتصادی» شده است.
صدر اعظم آلمان با حمایت از یکی از مخالفان دولت روسیه، سعی کرد جوسازی ضد روسی غرب  را تشدید کند.
مقامات دولت آلمان می‌گویند به منظور مقابله با کاهش واردات گاز از روسیه و ذخیره گاز برای روزهای سرد زمستان، مردم این کشور باید مصرف گازشان را کاهش دهند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ