سفیر مسکو در کابل اعلام کرد که از «امیرخان متقی» وزیر خارجه دولت موقت طالبان برای شرکت در نشست «چارچوب مسکو» درباره افغانستان دعوت کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون وزیرخارجه روسیه گفت: از دوست خود آقای باقری برای سفر به مسکو دعوت کرده‌ام در عین حالی که وقت آن خواهد رسید ایران عضو کامل بریکس شود.
در این نشست، طرف روسی در واکنش به اخبار منتشره در خصوص نشست مشترک اخیر وزیر ان خارجه کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس و روسیه بر مواضع ثابت روسیه در قبال جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور دوست همراه با احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران تأکید کرد.
وزیر خارجه روسیه با اشاره به ابهام در سیاست دولت آمریکا پس از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور، درباره احتمال احیای برجام موضع گیری کرد.
وزیر خارجه و سخنگوی دولت علیه حمایت روسیه از موضع امارات درباره جزایر سه گانه توییت زدند بدون اینکه نامی از "روسیه" ببرند.
وزیر امور خارجه آمریکا امروز در سخنانی با اعلام اینکه «آنچه در روسیه رخ داد، یک موضوع داخلی است» گفت: به انجام چیزهایی که پکن دوست ندارد ادامه می‌دهیم.
ریچارد مور در توییتی به زبان ترکیه نوشت که برای "دوست و همکار سابقش" فیدان در سمت جدید آرزوی موفقیت می‌کند. او ابتدا در توییت به صفحه جعلی فیدان اشاره کرد، اما بعدا وقتی مشخص شد این صفحه جعلی است در توییتر دیگری به طنز نوشت: " آرزوی خوب من، واقعی بود حتی اگر حساب، جعلی باشد. وی از حذف توییت قبلی اش خودداری کرد.
معاون شورای امنیت روسیه به اظهارات اخیر وزیر خارجه انگلیس درباره حمله پهپادی اوکراین به روسیه، واکنش نشان داد.
وزیر خارجه روسیه تأکید کرد تکذیبیه مقامات آمریکا و اوکراین فایده‌ای ندارد، چون کاملا روشن است که دولت اوکراین بدون هماهنگی با واشنگتن، نمی‌تواند به محل اقامت رئیس‌جمهور روسیه حمله کند.
دولت طالبان به اظهارات وزیر دفاع روسیه مبنی بر این‌که گروه‌های مسلح در افغانستان امنیت این کشور و منطقه را به «خطر می‌اندازند»، واکنش نشان داد.
وزیر خارجه ترکیه در مصاحبه تلویزیونی با شبکه دولتی ترکیه از احتمال نشست وزرای خارجه ایران، سوریه، ترکیه و روسیه در مسکو در اوایل ماه آینده خبر داد.
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در راس هیاتی سیاسی و در ادامه سفر خود به کشورهای آمریکای لاتین، امروز وارد کوبا شد.
وزیر خارجه جدید چین با انتقاد از رویکردهای دولت آمریکا در مواجهه با این کشور هشدار داد اگر واشنگتن تغییر رویه ندهد، درگیری بین دو کشور قطعی خواهد بود.
اسناد تازه منتشر شده حکایت از آن دارد که دیپلمات ارشد دولت بوش پدر نسبت به جنگ روسیه با اوکراین به عنوان یک احتمال خطرناک هشدار داده بود.
معاون وزیر خارجه روسیه می‌گوید که انگلیس در رزمایش‌هایی که تحت نظارت ناتو برگزار می‌شود، حملات سایبری به نهادهای دولتی و زیرساخت انرژی مسکو را شبیه‌سازی می‌کند.
سرگئی لاوروف به عنوان بخشی از تور آفریقایی خود، قبلاً از آفریقای جنوبی و اسواتینی دیدن کرده بود.
معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به مواضع ضدروسی دولت ژاپن در جنگ اوکراین تأکید کرد با روند کنونی توکیو، عملا گفت‌وگوها برای انعقاد توافق بر سر جزایر موردمناقشه غیرممکن است.
وزیر خارجه روسیه اعلام کرد برای دولت مسکو همکاری با دیگر کشورها در راستای تحقق جهان چند قطبی حائز اهمیت است.
وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد دولت آمریکا از مدت‌ها قبل در جنگ اوکراین حضوری فعال دارد و اینکه واشنگتن دروغ می‌گوید که به مسکو پیشنهاد گفت‌وگو داده است.
وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد دولت آمریکا از مدت‌ها قبل در جنگ اوکراین حضوری فعال دارد و اینکه واشنگتن دروغ می‌گوید که به مسکو پیشنهاد گفت‌وگو داده است.
وزیر خارجه نیوزلند اعلام کرد به علت الحاق مناطق جدید به روسیه، این کشور ۲۴ نفر از مناطق الحاقی و ۵۱ نفر از مقامات دولت روسیه را تحریم کرده است.
وزیر خارجه روسیه گفت: آمریکا و غرب به مدت ۸ سال جنایت‌های اوکراین علیه روس‌تبارهای شرق این کشور را نادیده گرفتند و دولت اوکراین هم‌اکنون به یک دولت نازی و اقتدارگرا تبدیل شده است.
معاون وزیر خارجه روسیه از دولت آمریکا خواست در قبال صدور روادید برای اعضای هیئت روسی اهمال به خرج ندهد.
هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن در سفر به مسکو با معاون وزیر امور خارجه روسیه دیدار و رایزنی کرد.
وزیر خارجه اوکراین در توئیتی نوشت: روز تسکین جهان به‌خصوص برای کشور‌های دوست در خاورمیانه، آفریقا و آسیا فرارسیده و اولین محموله غلات اوکراین از زمان شروع تهاجم نظامی روسیه بندر اودسا را ترک کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ