سخنگوی وزارت خارجه چین می‌گوید که روابط پکن و مسکو از ائتلاف‌های نظامی بیشتر بوده و اساسا با روابط کشورهای ناتو تفاوت دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن بهبود روابط بین پکن و مسکو را «نگران‌کننده» می‌داند.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز اعلام کرد: بروکسل و پکن خواستار تقویت روابط فیمابین هستند.
معاون رئیس شورای فدراسیون روسیه اعلام کرد که روابط روسیه و چین با لحاظ همکاری‏ های جامع دو طرف در بالاترین سطح خود قرار دارد.
وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که علی‌رغم تلاش برخی کشورهای خاص برای دخالت در روابط بین چین و روسیه، روابط تجاری پکن-مسکو روبه‌گسترش است.
بایدن پس از سفر بلینکن به پکن گفت که روابط آمریکا و چین در مسیر درست قرار دارد.
وزارت امور خارجه چین تأکید کرد که طرف چینی از بلینکن خواست تا به اصل چین واحد پایبند باشد و از استقلال تایوان حمایت نکند.
وزیر خارجه چین در دیدار با وزیر خارجه آمریکا گفت: روابط پکن و واشنگتن در پایین‌ترین سطح از آغاز روابط دیپلماتیک قرار دارد و این به نفع دو کشور نیست.
تقویت روابط عربستان سعودی و چین برای ریاض و پکن به طور فزاینده‌ای مهم است، زیرا این پادشاهی با چشم انداز ۲۰۳۰ و چین با طرح کمربند و جاده (BRI) پیش می روند.
نخست‌وزیر روسیه در دیدار با همتای چینی خود تأکید کرد روابط دو کشور پیشرفت بی‌سابقه‌ای داشته و حجم تبادلات تجاری پکن-مسکو امسال از ۲۰۰ میلیارد دلار عبور خواهد کرد.
سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که روابط این کشور با روسیه ظرفیت زیادی برای توسعه دارد.
پوتین در دیدار با «لی شانگ فو» وزیر دفاع چین از روابط و همکاری‌های نظامی میان مسکو و پکن تمجید کرد.
سفر امانوئل مکرون به چین در روز‌های آینده با هدف گفتگو با شی جین پینگ رییس جمهوری این کشور درباره موضع پکن در رابطه با جنگ اوکراین و منصرف کردن او از ایجاد روابط نزدیک‌تر با مسکو، برای غربی‌ها چندان امیدوارکننده به نظر نمی‌رسد.
در بیانیه مشترک صادره از سوی پکن و مسکو که پس از اتمام سفر دو روزه «شی جین پینگ» به مسکو صادر شد، آمده است: روسیه و چین از عادی سازی روابط میان عربستان و ایران استقبال می‌کنند.
کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: با میزبانی از هیئت های دو کشور در پکن و همچنین با زمینه سازی های قبلی توام با حسن نیت و پیام هایی که میان طرفین ایران و عربستان مبادله کرد.
وزیر خارجه چین اعلام کرد روابط میان مسکو و پکن می تواند نمونه ای از روابط مثبت میان قدرت های جهان باشد.
سخنگوی وزارت خارجه چین با هشدار به آمریکا، گفت که این کشور در جایگاهی نیست که روابط روسیه و چین را تعیین کند.
رئیس کمیسیون روابط خارجی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین امروز در دیدار با «ولادیمیر پوتین» تصریح کرد: پکن و مسکو مداخله و تهدید را تاب نمی آورند.
تهران قصد دارد روابط خود را با شریک استراتژیک اش چین گسترش دهد با این وجود، در این میان با موانعی جدی مواجه است.
سفیر سابق ایران در چین گفت: دولت چین در موقعیت کنونی روابط بین‌الملل بسیار علاقمند است که روابط خود را با ایران بسیار گسترش دهد، زیرا آنها از سوی غربی‌ها بر سر تایوان تحت فشار هستند.
الکساندر گابویف، یکی از اعضای ارشد بنیاد کارنگی برای صلح بین‌المللی، گفت: «چین در تنظیم روایت خود با توجه به مخاطب بسیار ماهر است.» او افزود: « اما وقتی به روابط چین با روسیه در پی جنگ اوکراین نگاه می‌کنیم، من پشیمانی‌ای نمی‌بینم. به جای آن چین به دنبال آن است تا از فرصت‌هایی که این بحران ایجاد می‌کند، بهره ببرد.»
وزیر خارجه چین اعلام کرد از آنجایی که آمریکا، چین را رقیب اصلی خود می‌داند و سیاست‌ مهار، سرکوب و تحریک را در پیش گرفته، روابط دو کشور با مشکلات جدی روبرو است.
سفیر جدید چین در اتحادیه اروپا در سخنانی گفت: درگیری‌ها در اوکراین بر روابط پکن با بروکسل تاثیر منفی گذاشته است.
وزیران امور خارجه روسیه و چین در گفتگوی تلفنی بر تقویت روابط در همه عرصه ها و حمایت از جایگاه جهانی مسکو و پکن تأکید کردند.
سخنگوی وزارت خارجه چین بار دیگر به دولت آمریکا هشدار داد از ارسال سیگنال های محرک به جدایی طلبان تایوان دست بردارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ