ناتو برای مهار مسکو از طریق مرزهای شمالی تازه این سازمان در فنلاند و سوئد در فکر اجرای طرح‌های گسترده‌‏ای است تا عقب‏‌ماندگی ۱۰ ساله‌‏اش نسبت به روسیه را در این حوزه جبران کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دبیر کل ناتو درباره پیوستن دو کشور سوئد و فنلاند به این پیمان گفت: عضویت دو کشور فنلاند و سوئد در پیمان ناتو بالاترین اولویت ماست.
پارلمان مجارستان می گوید زودتر از ۲۰ مارس رای گیری بر سر عضویت سوئد و فنلاند در ناتو را برگزار نخواهد کرد.
مذاکرات ترکیه با سوئد و فنلاند درباره پیوستن این دو کشور به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) نهم مارس (۱۸ اسفند) از سر گرفته می‌شود.
وزیر امور خارجه آلمان امروز در کنفرانس خبری مشترک با همتای فنلاندی خود در هلسینکی گفت: درخواست پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو باید تصویب شود.
رئیس جمهور ترکیه گفت: تا زمانی که قرآن کریم در مقابل چشمان پلیس سوئد به آتش کشیده می‌شود، با پیوستن این کشور به ناتو موافقت نخواهیم کرد.
خبرگزاری اسپوتنیک از به تعویق افتادن مذاکرات میان ترکیه، سوئد و فنلاند برای پیوستن به ناتو خبر داد.
وزیر خارجه فنلاند می‌گوید که مشکلات اخیر سوئد برای جلب رضایت ترکیه جهت پیوستن به ناتو، شاید هلسینکی را مجبور کند تا برای پیوستن به این ائتلاف نظامی، به تنهایی وارد عمل شود.
واکاوی کشمکش‌ سوئد و فنلاند با ترکیه در مسیر پیوستن به ناتو
رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد شرط تصویب طرح پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو را، استرداد تروریست های ضد دولت آنکارا به این کشور عنوان کرد.
روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکا از مشروط شدن فروش جنگنده های اف-۱۶ به ترکیه، به موافقت آنکارا با پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو خبر داد.
دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ابراز اطمینان کرد که عضویت سوئد و فنلاند در ناتو با تصویب ترکیه تکمیل خواهد شد.
رییس جمهور فرانسه در سخنانی خواستار پیوستن سریعتر سوئد و فنلاند به ناتو شد.
وزیر امور خارجه ترکیه امروز در سخنانی اعلام کرد: گام‌های زیادی باید از سوی سوئد و فنلاند برای پیوستن به ناتو برداشته شود.
مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در سخنانی تاکید کرد: فنلاند و سوئد هنوز به برداشتن گام های جدیدی در راستای پیوستن به ناتو نیاز دارند.
وزیر خارجه آمریکا و دبیرکل ناتو در گفتگویی تلفنی از پیوستن سوئد و فنلاند به پیمان ناتو حمایت کردند.
رئیس جمهور ترکیه در دیدار با دبیرکل ناتو پیرامون موضوع اوکراین، یونان و پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو رایزنی کرد.
رئیس جمهور فنلاند امروز اعلام کرد که کشورش به همراه سوئد به حمایت مجارستان در پیوستن به ناتو امیدوار است.
رئیس جمهور ترکیه گفت که سوئد متعهد شده است ۷۳ نفر را که در فعالیت‌های تروریستی شرکت داشتند به ترکیه تحویل دهد، اما این تعهد هنوز انجام نشده است.
در ادامه روند پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو، امروز مقامات این دو کشور با مقامات دولت ترکیه دیدار می‌کنند تا درباره نگرانی‌های امنیتی آنکارا بحث و گفت‌وگو کنند.
وزرای دفاع فنلاند، سوئد و نروژ در آستانه پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو، امروز در شهر هلسینکی، درباره فرصت‌های پیش‌ِرو و مسائل امنیتی بحث و رایزنی خواهند کرد.
رئیس جمهور فرانسه پروتکل انضمام سوئد و فنلاند به پیمان آتلانتیک شمالی را امضا کرد.
کاخ سفید اعلام کرد که رئیس‌جمهور آمریکا امروز اسناد پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو را امضاء می‌کند و در این‌باره سخنرانی خواهد کرد.
بر اساس نتایج رای گیری، سنای آمریکا با اکثریت آراء، پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو را تصویب کرد.
مجلس سنای آمریکا با پیوستن فنلاند و سوئد به پیمان ناتو موافقت کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ