دکتر طاهره سماوات متخصص قلب و عروق و کارشناس دفتر مدیریت بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه ۱۲ درصد مرگ‌های ناشی از بیماری‌های قلبی‌عروقی به‌علت آلودگی هوا است و سالانه ۶ میلیون مرگ منتسب به آلودگی هوا در جهان می‌دهد، افزود: بعد از یک ساعت مواجهه انسان با هوای آلوده و حتی دو روز پس از آن، میزان رخداد سکته‌های قلبی ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش می‌یابد که این ذرات اغلب از مصرف سوخت‌های فسیلی و ذرات ناشی از تماس لاستیک اتومبیل‌ها با جاده تولید می‌شوند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
امروز مطالبی همچون قیمت لحظه‌ای دلار و یورو در بازار، موسسه فیچ رتبه اعتباری ایالات متحده را کاهش داد!، آخرین وضعیت از قیمت طلا و مس، سیگنال های متفاوت برای قیمت طلا و قیمت نفت، اعلام ورشکستگی سومین شرکت حمل و نقل کامیونی آمریکا!، ارزش سهام عدالت چقدر شد؟؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
این روزها اهواز شاهد افزایش بی‌سابقه دمای هوا است، به طوری که دمای هوا در بعضی از ساعات روز به بیش از ۵۰ درجه سانتی گراد می‌رسد.
با افزایش ناگهانی قیمت رجیستری موبایل در ترکیه از ۶ هزار لیره به ۲۰ هزار لیره بسیاری از شهروندان شهر‌های مرزی ترکیه، به کشور‌های اطراف از جمله گرجستان و آذربایجان رفتند تا موبایل خریداری کنند.
نگهداری از گل و گیاه و پرورش آن‌ها در دوران سالمندی و بازنشستگی موجب افزایش توانمندی، ارضای نیاز به قدرت و احساس کنترل بیشتر در زندگی سالمندان می‌شود و حس امیدواری را در آنان افزایش خواهد داد.
به نظرمی‌رسد با توجه به روند رو به افزایش افتخارآفرینی و مدال‌آوری زنان ورزشکار ایرانی در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی، دفتر شعر و موسیقی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران باید متناسب با موفقیت و مدال‌آوری‌های بانوان ورزشکار ایرانی نیز قطعه موسیقی و سرود قهرمانی با شعر متناسب تولید کند
تعداد نفتکش‌های حامل نفت و مواد شیمیایی که امسال به دلیل عدم گذراندن بازرسی در سنگاپور توقیف شده‌اند، افزایش پیدا کرده است.
تورم یا همان افزایش سطح عمومی قیمت‌ها در اقتصاد، شاخصی است کـه تمام افـراد جامعـه مستقیم آن را حس می‌کنند و ارتباط مستقیمی با سطح رفاه مردم و فعالیت‌های اقتصادی دارد؛ حال این شاخص برای روستاییان بیشتر از مناطق شهری، قد کشیده است.
میکل آرتتا برای بالا بردن روحیه تیمش در جلسات تمرینی در آخرین هفته‌های لیگ برتر از حضور یک سگ آموزش‌دیده در تمرینات توپچی‌ها استفاده می‌کند.
در سال‌های اخیر محبوبیت این نوع لحاف‌ها افزایش یافته و بسیاری از شرکت‌ها ادعا می‌کنند سنگینی آن‌ها به کاهش اضطراب و عمیق‌تر شدن خواب کمک می‌کند.
سرماخوردگی و آنفلوانزای مکرر ممکن است خطر زوال عقل را افزایش دهد.
مک‌دوول می‌گوید سه ماهواره استارلینک V۲ Mini برای استقرار در مدار عملیاتی خود ارتفاعشان را افزایش داده بودند، اما یک ماهواره از مدار خارج شده است. افراد دیگری هم حرکت ماهواره‌های اسپیس‌ایکس را دنبال می‌کنند. برای مثال اکانت غیررسمی Starlink Insider در توییتر هم می‌گوید ماهواره ۳۰۰۶۲ از مدار سقوط کرده است.
محققان دانشگاه جورجیا تک یک وضعیت کوانتومی جدید در ماده ای عجیب کشف کرده اند. در یک رویداد بی سابقه، محققان متوجه شدند ایجاد میدان مغناطیسی قابلیت رسانایی ماده را یک میلیارد درصد افزایش داد.
شاگردان ژاوی هرناندس فرصتی که برای افزایش حاشیه امنیت‌شان در صدر جدول داشتند را از دست دادند.
در روز‌های اخیر شایعه وجود جیوه قرمز در چرخ خیاطی قدیمی موجب افزایش قیمت آن‌ها تا میلیارد تومان هم شده در حالیکه این موضوع از اساس کذب است. و دو سال پیش نیز چنین شایعه‌ای در عربستان رواج پیدا کرده بود.
اپل قصد دارد روشنایی نمایشگر آیفون ۱۵ پرو مکس را افزایش دهد. درحال‌حاضر، نمایشگر آیفون ۱۴ پرو مکس می‌تواند به حداکثر روشنایی ۲۰۰۰ نیت دست پیدا کند.
نمایندگان پارلمان انگلیس در پی افزایش ۲۰ درصدی نرخ مرگ و میر هفتگی در این کشور، خواستار تحقیقات جامع درباره این موضوع شدند.
نژادعلی گفت: فقط در یک روز از دی ماه مصرف بنزین به ۱۱۸ میلیون لیت رسید که این میزان مصرف عجیب است.
رسانه‌های معاند از مردم خواستند پول خود را از شبکه بانکی خارج کنند، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد در آبان ماه سپرده‌های بانکی افزایش یافته است!
جمعیت مصر با رشد عجیبی در حال افزایش است به طوری که فقط ظرف ۵۶ روز افزایش ۲۵۰ هزار نفری داشته است.
در پی اعلام رأی محکومیت شرکت مخابرات به ارتکاب رویه ضد رقابتی در افزایش تعرفه تلفن ثابت از سوی شورای رقابت، شرکت مخابرات تلفن های مرکز ملی رقابت را قطع کرد.
منصور براتی کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی گفت: اقدام به حملات سایبری، خرابکاری هسته‌ای و اقدام به ترور مقامات ایرانی از ۲۰۱۹ تاکنون، از نظر کمی به اندازه اقدامات از ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۹ بوده است.
در بودجه ۱۴۰۱ شاهد افزایش ۲۵ تا ۲۸ درصدی عوارض نرخ پارک حاشیه‌ای هستیم که بر اساس مدت زمان توقف نیم‌ساعت اول رایگان و تا دوساعت توقف برای خودرو‌های سواری و وانت‌بار از ۱۲۵۰ تومان در سال جاری به ۱۶۰۰ تومان و بعد از دوساعت از ۱۶۰۰ به ۲هزار تومان افزایش نرخ خواهیم داشت و برای کامیون و مینی‌بوس نیز این نرخ ۲۵ تا ۲۸ درصد افزایش می‌یابد.
پزشکان و دانشمندان جهشی را شناسایی کرده اند که پیش‌تر دیده نشده بود جهشی که ظاهرا سلول‌های سرطانی را چندین برابر افزایش می‌دهد و می‌تواند به کاربرد‌های بالینی فوری منجر شود.
برخلاف انتظار و پس از مبارزه سجاد غریبی ملقب به هالک ایرانی، دنبال کننده های او در اینستاگرام افزایش یافتند!

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ