وزیر امور خارجه آلمان در اظهارات مداخله‌جویانه‌اش درباره امور داخلی ایران، با اشاره به اجرای حکم اعدام برای دو تن از افراد بازداشت شده در جریان ناآرامی‌های اخیر در ایران، گفت: با این بسته تحریمی، ما به طور ویژه کسانی را هدف قرار می‌دهیم که مسئول اعدام‌ها و خشونت علیه مردم بی‌گناه هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
استفان رادمیکر، دستیار پیشین وزیر امور خارجه آمریکا پیشنهاد کرده است که آمریکا می‌تواند با تشویق انگلیس، فرانسه و آلمان که از اعضای برجامند، مکانیسم ماشه را فعال کند که یکی از موارد مقرر در برجام است و نه تنها تحریم‌های موشکی، بلکه تمامی تحریم‌ها را علیه ایران باز می‌گرداند.
«آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان مدعی شد که اتحادیه اروپا روز دوشنبه (امروز) درباره اعمال تحریم‌های تازه علیه ایران تصمیم‌گیری می‌کند.
وزیر خارجه آلمان از تصمیم اتحادیه اروپا به منظور اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران با محوریت اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبر داد.
سازمان غذا و دارو، تحریم‌ها را علت وارد نکردن دارو به کشور می‌داند در حالی که دارو مشمول تحریم نیست. حتی شرکت تولید کننده «وین بلاستین و وین کریستین» در آلمان هر ساله محموله‌ای را به ایران هدیه می‌دهد، اما این دارو مدت‌هاست که تنها در اختیار دلال‌های داروست و به شکل دولتی توزیع نشده است.
قانون سزار که کنگره آمریکا در سال ۲۰۲۰ صادر کرد درباره تحریم‌های اقتصادی و حقوقی بود که شامل ۳۹ شخصیت دولتی سوریه در راس آن‌ها بشار اسد و همسرش اسماء اسد می‌شد.
صدراعظم آلمان با هشدار به چین گفت که اگر این کشور در جنگ اوکراین مداخله و به روسیه کمک نظامی کند، با تحریم‌های نامشخص مواجه خواهد شد.
پارلمان اروپا از اتحادیه اروپا خواسته است نام سپاه پاسداران را در این فهرست قرار داده و تحریم‌های بیشتری علیه آن اعمال کند.
دکتر مهدی مطهرنیا گفت: بعد از برجام تحریم‌های سپاه پاسداران رخ داد و سپس آمریکا از برجام خارج شد، اما نکته اساسی آنجاست که اکنون با توجه به فشار‌های بین المللی پرونده حقوق بشری ایران سنگین‌تر از پرونده هسته‌ای به جریان افتاده است. سپاه پاسداران از طرف هلند تحریم شده است و انگلستان اعلام کرده است که کلیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در تحریم قرار داده است لذا موج جدیدی از تحریم‌ها در پرونده حقوق بشر هویدا شده است و به زودی کشور‌های دیگری مثل آلمان هم به این دریچه خواهند پیوست.
نماینده روسیه در سازمان‌ های بین‌ المللی در وین امروز به موضع‌گیری آلمان علیه مذاکرات رفع تحریم‌های ضدایرانی واکنش نشان داد.
وزیر خارجه آلمان گفت که برلین و متحدانش تحریم‌ها علیه مسکو را تشدید خواهند کرد.
ژرمن‌ها دومین شکست تاریخ خود مقابل تیم‌های آسیایی را برابر ژاپن تجربه کردند.
روزنامه جروزالم پست‌ گزارش داد با توجه به تحریم‌های روسیه ،دولت آلمان در حال مذاکره با ‌ایران ‌برای خرید نفت است.
صدراعظم آلمان امروز در پیامی ویدیویی در صفحه توییترش گفت که از دور تحریم‌های اتحادیه اروپا که قرار است هفته بعد علیه ایران اعمال شود، حمایت می‌کند.
تحریم‌های بانکی علیه ایران که شروع شد، دیگر خبری از برند‌های معتبر ورزشی مثل آدیداس و پوما نبود. تیم‌ملی شش‌سال برند‌های مجید، دایی، لیجا ایتالیا و آل‌اشپورت آلمان را پوشید و بعد از مدت‌ها بالاخره با آل‌اشپورت به ثبات رسید و قرارداد بست. قرارداد با آل‌اشپورت برای اولین‌بار باعث شد تا فدراسیون فوتبال دیگر بابت چنین قراردادهایی، پولی پرداخت نکند تا یک قدم رو به جلو در این زمینه برداشت شود.
«آالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان اعلام کرد: «به‌طور فشرده در حال کار روی بسته تحریمی جدید بوده و تصمیم داریم هفته آینده آن را به تصویب برسانیم».
سخنگوی دولت آلمان اعلام کرد برلین در حال کار بر روی اعمال بسته جدیدی از تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران است.
مجله اشپیگل آلمان روز شنبه بدون افشای منابع خود ادعا کرد که برلین و هشت کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا در حال برنامه ریزی برای گسترش تحریم‌ها علیه ایران هستند.
مجله اشپیگل آلمان روز شنبه بدون افشای منابع خود ادعا کرد که برلین و هشت کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا در حال برنامه ریزی برای گسترش تحریم‌ها علیه ایران هستند.
صدر اعظم آلمان با حمایت از اغتشاشگران از بررسی تحریم‌های بیشتر علیه ایران خبر داد.
آنالنا بائربوک گفت: «هفته گذشته روشن کردم که ما بسته دیگری از تحریم‌ها را به اجرا خواهیم گذاشت، و این‌که بررسی کنیم چطور می‌توانیم سپاه پاسداران را به عنوان سازمانی تروریستی معرفی کنیم».
آمریکا شهروندان روسی و چند شرکت‌ آلمانی و اماراتی را به لیست سیاه تحریم‌ها اضافه کرد.
وزیر خارجه آلمان ادعای قبلی خود درباره «سرکوب زنان و معترضان» در ایران را تکرار کرد. به گفته او، آلمان از توقیف دارایی‌ها و ممنوع الورودی «افراد مسئول در سرکوب‌ها» اطمینان حاصل خواهد کرد.
تیم‌های ملی بسکتبال آلمان و اسپانیا به پیروزی مقابل یونان و فنلاند به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات قهرمانی اروپا راه پیدا کردند.
صدراعظم آلمان خاطرنشان کرد که تحریم‌های شدید و ملموسی علیه بسیاری از مقامات، الیگارشی‌ها و گروه‌های قدرتمند روسیه اعمال شده و مطمئنا به برداشتن گام‌های بعدی ادامه خواهیم داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ