تبریز- نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: گسترش روابط اقتصادی و پولی و بانکی ایران و روسیه یکی از اقدامات مهم برای خنثی‌سازی تحریم‌های دشمنان است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: توسعه تجارت و گسترش روابط اقتصادی با قاره آفریقا آینده ایران است که می‌تواند افزایش مبادلات پایدار را برای کشور داشته باشد.
پس از سرنگونی رژیم بعث عراق،روابط تجاری و اقتصادی تهران-بغداد بیش از پیش گسترش یافت.دو کشور که در مجامع بین‌المللی به‌عنوان کشور دوست و برادر از هم یاد می کنند و به دنبال گسترش همکاری هستند.
فرزین با اشاره به بهبود شاخص‌های اقتصادی کشورمان در ۲ سال گذشته به رغم تشدید تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا، خواستار حمایت این صندوق از برنامه‌های تقویت بانکداری بین‌الملل به منظور ارتقای و گسترش روابط اقتصادی و تبادلات تجاری با کشور‌های مختلف شد.
رئیس جمهور با تبریک انتخاب رجب طیب اردوغان به عنوان ریاست جمهوری کشور دوست و همسایه ترکیه، ابراز امیدواری کرد در دوره جدید نیز روابط اقتصادی، سیاسی، امنیتی، فرهنگی و تجاری دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.
اصفهان- اعضای گروه دوستی پارلمانی مکزیک و ایران با معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان دیدار و بر گسترش روابط علمی، فرهنگی و اقتصادی تاکید کردند.
رئیسی در با اشاره به گفتگو‌های خود با مقامات سوریه و رایزنی برای رفع مشکلات گسترش روابط میان دو کشور، به ویژه همکاری بخش‌های خصوصی و اقتصادی دو طرف اظهار داشت: اراده ایران و سوریه بر توسعه روابط است و شما نمایندگان ایران در سوریه می‌توانید در اجرای توافقات صورت گرفته نقش مهمی داشته باشید.
رئیس جمهور این سفر را نقطه عطفی در گسترش روابط اقتصادی، تجاری، سیاسی و امنیتی ایران و سوریه توصیف و تصریح کرد: این سفر همچنین به نحوی تقدیر از مقاومت مردم و دولت سوریه در مقابل هجمه‌های سخت دشمنان بود.
رئیس جمهور در دیدار مشاور امنیت ملی هند با اشاره به سابقه طولانی روابط دوستانه دو کشور گفت: امروز نیز اراده سران ایران و هند گسترش روابط به ویژه در عرصه اقتصادی و تجاری است.
محمد مخبر و نخست وزیر قزاقستان مهر ماه سال گذشته نیز در حاشیه دومین مجمع اقتصادی خزر در مسکو دیدار و با اعلام آمادگی برای توسعه روابط و گسترش همکاری‌های تهران- آستانه، بر ارتقای سطح مبادلات تجاری فیمابین و رسیدن به رقم ۳میلیارد دلار در سال تاکید کردند.
محمد مخبر و نخست وزیر قزاقستان مهر ماه سال گذشته نیز در حاشیه دومین مجمع اقتصادی خزر در مسکو دیدار و با اعلام آمادگی برای توسعه روابط و گسترش همکاری‌های تهران- آستانه، بر ارتقاء سطح مبادلات تجاری فیمابین و رسیدن به رقم ۳میلیارد دلار در سال تاکید کردند.
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر تحکیم و تقویت روابط اقتصادی ایران و سوریه از گفتگوی مقامات دو کشور برای گسترش روابط اقتصادی در بخش‌های دریایی، ریلی و کاهش تعرفه تجارت آزاد خبر داد.
وزیر راه و شهرسازی و رییس کمیسیون مشترک ایران و سوریه در راس هیاتی بلندپایه به منظور گسترش روابط اقتصادی دو کشور و تسهیل در تبادلات بانکی و تجاری وارد دمشق پایتخت کشور سوریه شد.
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر تحکیم و تقویت روابط اقتصادی ایران و سوریه از گفتگوی مقامات دو کشور برای گسترش روابط اقتصادی در بخش‌های دریایی، ریلی و کاهش تعرفه تجارت آزاد خبر داد.
دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس مجلس عراق بر ضرورت گسترش همکاری اقتصادی میان دو کشور ایران و عراق تاکید کردند.
چهاردهمین نمایشگاه اختصاصی ایران در ترکمنستان با حضور بیش از ۱۰۰ شرکت ایرانی اعم از دولتی و خصوصی امروز و فردا هم دایر است.
وزارت اقتصاد و محافظت از اقلیم آلمان، هفته گذشته اعلام کرد که برنامه‌های حمایتی خود را برای گسترش تجارت با ایران به خاطر «وضعیت بسیار جدی ایران» لغو کرده است. روشن است که مقصود از «وضعیت بسیار جدی» اعتراضات ماه‌های گذشته است که در کنار حمایت ایران از روسیه، دلیل اصلی این تصمیم بوده است.
معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر جمهوری بلاروس در مصاحبه مطبوعاتی مشترک بر لزوم گسترش روابط تهران- مینسک و ارتقاء سطح مناسبات تجاری فیمابین تأکید کردند.
رئیس جمهور کشورمان در گفتگوی تلفنی با همتای روس خود گسترش پیوندهای زیرساختی از جمله تقویت و توسعه خطوط مواصلاتی در حوزه اوراسیا را موجب رونق روابط تجاری و همکاری‌های اقتصادی در منطقه دانست.
رئیس جمهور کشورمان در گفتگوی تلفنی با همتای روس خود گسترش پیوندهای زیرساختی از جمله تقویت و توسعه خطوط مواصلاتی در حوزه اوراسیا را موجب رونق روابط تجاری و همکاری‌های اقتصادی در منطقه دانست.
دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه در این سفر علاوه بر ملاقات با همتای ایرانی خود با مقامات بلندپایه سیاسی و اقتصادی کشورمان درباره توسعه و گسترش روابط دوجانبه و همکاری‌های بین‌المللی دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.
ایران و روسیه در شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی با هدف گسترش روابط دو کشور چهار سند همکاری امضا کردند.
اوجی گفت: وزارت نفت به عنوان متولی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور افزون بر تلاش برای گسترش همکاری‌های راهبردی در حوزه‌های مختلف انرژی، از همکاری شرکت‌های ایرانی و روسی حمایت می‌کند
سفیر جمهوری اسلامی ایران در زیمبابوه در دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان، در زمینه گسترش و تعمیق روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور گزارشی ارائه کرد.
وزیر نفت از گسترش روابط انرژی با کشورهای دوست مانند چین و روسیه در بحبوحه تحریم‌های اقتصادی علیه ایران خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ