ایران و روسیه در شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی با هدف گسترش روابط دو کشور چهار سند همکاری امضا کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سفیر ایران گفت که تهران و مسکو می‌توانند همکاری خوبی در زمینه هواپیمایی با هم داشته باشند و ما با جدیت در این خصوص در حال فعالیت هستیم.
وزیر دادگستری از امضای ۱۴ سند همکاری بین ایران و سوریه در راستای ارتقای همکاری‌های دوجانبه بین ایران و روسیه خبر داد.
اخیرا سند توافق پروژه ایران و روسیه برای تکمیل راه آهن رشت-آستارا به امضا رسیده است.دراین مدت شبهه هایی مبنی بر اینکه این پروژه تخریب جنگل های هیرکانی را به همراه دارد مطرح شده است.
یادداشت تفاهم همکاری سه جانبه بین صندوق توسعه حمل و نقل ایران، شورای هماهنگی حمل و نقل اوراسیایی و مرکز توسعه اقتصادی کشورهای مشترک المنافع (CIS) در مسکو به امضا رسید.
سفیر روسیه در دمشق اعلام کرد که موعد برگزاری نشست چهارجانبه در سطح وزیران خارجه ایران، روسیه، ترکیه و سوریه که قرار بود، دوشنبه برگزار شود، به موعدی دیگری موکول شده است.
وزیر امور خارجه روسیه در نشست خبری با همتای ایرانی خود در مسکو با اشاره به اینکه تهران و مسکو از رویکرد غرب در قبال کشرهای جهان ناراضی هستند، از احیای روابط تهران- ریاض استقبال کرد.
وزارت دفاع چین با انتشار اطلاعیه‌ای از آغاز رزمایش مشترک ۴ روزه سه کشور ایران، روسیه و چین در دریای عمان خبر داد.
مذاکره‌کننده ارشد روسیه در مذاکرات وین ضمن تاکید بر این که ایران، روسیه و چین برخلاف شرکای غربی توافق هسته‌ای، اراده سیاسی لازم برای احیای این توافق را دارند، ادعاهای رسانه‌ای درباره غنی‌سازی اورانیوم در ایران در سطحی بالاتر از ۶۰ درصد را رد کرد.
دبیر سابق شورای عالی فضای مجازی گفت: بنا به شواهدی که داریم شدت حملات و وسعت حملات سایبری که به جمهوری اسلامی در ۳-۴ ماهه اخیر صورت گرفت، بیش از حملاتی بود که به روسیه شد.
مشاور عالی فرمانده کل سپاه خاطر نشان کرد: اسراییل در سند امنیت ملی خود، ایران را تهدید اول و آمریکا ایران را تهدید سوم خود می داند، ولی قرار بود آمریکا اول با ایران بعد روسیه و سپس چین مقابله کند. قرار نبود روسیه به اوکراین حمله کند، بلکه اوکراین قرار بود به روسیه حمله کند و سرزمین ها را پس بگیرد، ولی روسیه زودتر حمله کرد.
وزیر امور خارجه با بیان اینکه تاکنون سند و مدرکی موثقی درباره ادعای صدور پهپادهای ایرانی به روسیه، ارائه نشده است، گفت: ایران از توقف جنگ در اوکراین و بازگشت به گفتگو حمایت می‌کند.
در حالی که بایدن در ویدئویی در جریان یک نشست انتخاباتی در پاییز این توافق را «مرده» خواند، مقامات دولت از اعلام مرگ آن خودداری کردند و فقط تا آنجا پیش رفتند که گفتند در حال حاضر تمرکز ما روی این توافق نیست. به گفته دولت بایدن، عدم همراهی تهران بر سر میز مذاکره در طول سال ۲۰۲۱، تلاش‌های ایران برای تامین پهپاد و سامانه‌های دیگر به ارتش روسیه و اعتراض‌های جاری در سراسر کشور، مذاکرات هسته‌ای را متوقف کرده است.
یک رسانه غربی در گزارشی به تشریح ابعاد مختلف مسیری پرداخت که روسیه و ایران برای دور زدن تحریم ها از آن استفاده خواهند کرد.
ایران و روسیه در زمینه‌های طراحی و ساخت مشترک ماهواره‌های سنجشی و مخابراتی، توسعه زیرساخت‌ها به صورت مشترک و برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی، سند همکاری امضا کردند.
طبق توافق ایران و روسیه و امضای سند مهمی در زمینه توسعه همکاری‌های مشترک، طرفین بر طراحی و ساخت مشترک ماهواره‌های سنجشی و مخابراتی و ایجاد زیر ساخت‌ها توافق کردند.
معاون نماینده روسیه در سازمان ملل گفت: ما بار‌ها ادعای استفاده از پهاد‌های ایرانی را رد کرده‌ایم. من فکر می‌کنم مجموعه صنعت نظامی ما قادر است تسلیحات کافی را برایمان تولید کند و نیازی نداریم که تسلیحات دیگران استفاده کنیم.
مقام دولت روسیه تأکید کرد ایران یکی از کشورهای وظیفه‌شناس پیمان منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای است و هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد ایران به دنبال تولید تسلیحات هسته‌ای است.
مدیرکل دفتر همکاری‌های بین الملل گمرک گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۰ سند همکاری‌ با گمرکات دیگر کشورها امضا کردیم که تفاهم همکاری‌های سه جانبه ترانزیتی ایران، آذربایجان و روسیه از جمله آنهاست.
همچنین محمد زیار، مدیرعامل هلدینگ انرژی گستر سینا از ایران و میخائیل سیلانتیف، مدیرعامل شرکت دولتی پرومسی ریوایمپورت روسیه نیز تفاهم‌نامه همکاری برای اجرای پروژه‌های EPC خطوط لوله انتقال فرآورده منعقد کردند.
سخنگوی کاخ کرملین گزارش‌ها و ادعاهای رسانه‌ها و مقامات آمریکا و اروپا درباره حضور پهپادهای انتحاری در جنگ اوکراین را رد کرد.
معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد: مسکو و تهران در زمینه سوآپ نفت و گاز همکاری و مسیرها و مکانیسم های اجرای این طرح را بررسی می کنند.
در پایان پیکارهای سومو قهرمانی اوپن آسیا، تیم ملی ایران با کسب ۲ مدال طلا، ۴ نقره و ۴ برنز پس از کشورهای روسیه و قرقیزستان بر سکوی سوم ایستاد.
کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ۴ ماهه ابتدای سال جاری، موفق به ترانزیت ۲۷ هزار و ۵۰۰ TEU کانتینر از طریق کریدور شمال-جنوب شد.
در پایان پیکارهای سومو قهرمانی آسیا، تیم ملی ایران با کسب ۲ مدال طلا، ۴ نقره و ۴ برنز پس از کشورهای روسیه و قرقیزستان بر سکوی سوم ایستاد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ