پس از سرنگونی رژیم بعث عراق،روابط تجاری و اقتصادی تهران-بغداد بیش از پیش گسترش یافت.دو کشور که در مجامع بین‌المللی به‌عنوان کشور دوست و برادر از هم یاد می کنند و به دنبال گسترش همکاری هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک تحلیلگر سیاسی عراق تاکید کرد که حرکت دولت این کشور به سمت گسترش همکاری‌ها با ایران و سوریه به مذاق آمریکا خوش نیامده و باعث کارشکنی‌های واشنگتن در این مسیر شده است.
مدیرکل غرب آسیای سازمان توسعه تجارت از رشد ۲۴ درصدی صادرات ایران به عراق در ۳ ماهه ابتدایی ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
مدیر روابط عمومی و بخش رسانه وزارت کشور عراق اعلام کرد که به دستور فرمانده کل نیرو‌های مسلح و با تلاش‌های وزیر کشور هماهنگی‌هایی با اقلیم کردستان عراق برای استقرار تیپ ۲۱ مرزبانی در استان سلیمانیه در مرز‌های ایران تصمیماتی اتخاذ شد.
ماه گذشته کمیسیون بهداشت و درمان مجلس آمار‌های تکان‌دهنده‌ای از کمبود پزشک و پرستار در ایران ارائه داد. طبق این آمار، حدود ۴۰ درصد از پزشکان متخصص کشور در شهر تهران فعالیت دارند؛ و مثلا استان سیستان و بلوچستان با ۳.۵ میلیون نفر جمعیت فقط یک جراح قلب و عروق دارد.
در صورت صحت گزارش نیویورک‌تایمز، ایران توانسته است به‌صورت دوفاکتو غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم خود را از سوی طرف آمریکایی رسمیت ببخشد و بخش‌هایی از پول‌های بلوکه‌شده در عراق و کره‌جنوبی را آزاد کند و همچنین آمریکا دیگر تحریم جدیدی مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران علیه جمهوری اسلامی اعمال نخواهد کرد.
رسانه‌های عراقی خبر دادند که این تیم در فیفادی اکتبر رودرروی ایران قرار می‌گیرد.
ارومیه - معاون اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: بیشتر تبادلات اقتصادی ایران بعد از چین با عراق است و امسال میزان تبادلات ۱۰ درصد افزایش یافته است.
یک مقام دولتی عراق از نقشه‌راه جدید بغداد و تهران برای افزایش ۱۰۰ درصدی مبادلات تجاری بین دو طرف از طریق گذرگاه مرزی «مندلی» در شرق دیاله خبر داد.
وزیر نفت از امضای یادداشت تفاهم بین ایران و عراق در زمینه توسعه میدان‌های مشترک نفتی و گازی خبر داد.
پیگیری‌ها از بانک مرکزی نشان می‌دهد خبر "زیان ۴۰ درصدی ایران به دلیل وصول دیناری طلب خود از عراق" نادرست است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی از افزایش ۲۰ درصدی تجارت ایران و عراق طی ۱۱ ماهه امسال خبر داد.
خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در مراودات تجاری خود با عراق در ۱۱ ماه امسال، شاهد ۲۰ درصد افزایش تجارت بین دو کشور هستیم.
رئیس هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان کاشی و سرامیک با اشاره به صادرات ۲۰۰ میلیون مترمربعی کاشی و سرامیک به ۵۲ کشور، گفت: بیش از ۷۵ درصد صادرات این محصول به کشور عراق است.
قرار است بعد از برگزاری دیدار تدارکاتی مقابل عراق، تیم ملی مقابل روسیه نیز به میدان برود تا روند آماده سازی خود را دنبال کند.
با توجه به انتشار اخباری در خصوص ایجاد اختلال و توقف در روند صادرات از کشورمان به عراق، رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق ضمن تکذیب اینگونه اخبار از تداوم صادرات به عراق خبر داد.
وزیر امور خارجه عراق در مصاحبه با یک روزنامه بحرینی با اشاره به اینکه بغداد آماده کمک به از سرگیری مذاکرات بین تهران و ریاض است، گفت عراق موافق سیاست های ترامپ در منطقه نبود.
وزارت خارجه عراق اعلام کرد: این اقدام خطرناک امنیت و حاکمیت عراق را تهدید می‌کند و باعث دوچندان شدن ترس، وحشت شهروندان غیرنظامی می‌شود.
عطالله مهاجرانی نوشت: جوانان ما به ویژه دانشجویان ببینند که چه گرگ‌هایی در کمین ایران قوی و وحدت سرزمینی و ملی ما نشسته‌اند. چنان که درصدد تجزیه سوریه و عراق هم بودند و ناکام ماندند.
نخست‌وزیر جدید عراق در اظهاراتی گفت که از این دولت خواسته شده است که به میزبانی از مذاکرات ایران و عربستان ادامه دهد.
سرمربی تیم ملی فوتسال عراق گفت: ۸۰ درصد بازیکنان ما نخستین بار حضور در مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا را تجربه می‌کنند.
رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان اظهارکرد: از ابتدای طرح ملی امداد و نجات اربعین حسینی ۱۴۰۱ در سطح کشور، قرارگاه‌های مرزی به خصوص در مرز‌های غربی کشور خدمات ارائه شد که ۴۷ درصد خدمات در مرز خسروی، ۴۶ درصد در مرز مهران، یک درصد در مرز چذابه، دو درصد در مرز شلمچه و چهار درصد در سایر نقاط کشور انجام شده است.
یک شرکت دانش بنیان ایرانی که در زمینه ساخت تجهیزات مربوط به نهاده های دامی است درصدد است علاوه بر بلاروس، کلمبیا، عراق به قزاقستان، اوراسیا و کشورهای CIS صادرات داشته باشد.
سخنگوی وزارت برق عراق در ادامه گفت: حجم تولید برق در کشور نسبت به سال گذشته رشد ۲۲ درصدی داشته است. وزارت برق به تلاش خود برای افزایش حجم تولید ادامه می‌دهد.
ارائه پیشنهادهای روسیه و ایران به چین و هند و تخفیف در نفت خام صادراتی این کشورها نگرانی‌ها را در مورد آینده صادرات نفت عراق افزایش داده است. عراق ۹۵ درصد بودجه اش وابسته به صادرات نفت است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ