اصطلاح خستگی ناشی از بحران برای توصیف نوعی فرسودگی روانی به کار می‌رود که به‌سبب استرس مزمن ناشی از وقایع تنش‌زا ایجاد می‌شود. این مسئله هنوز از نظر پزشکی تأیید نشده است، اما افرادی که دچار عارضه خستگی پس از بحران می‌شوند ممکن است علائم جسمی یا روانی بسیار جدی داشته باشند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کمبود چربی در بدن باعث کمبود کالری می‌شود. چربی در هر گرم، ۹ واحد کالری دارد که مهمتر از کربن و پروتئین است که در هر گرم خود، ۴ کالری دارند. کم بودن چربی در بدن می‌تواند باعث محدود کردن کلی کالری شود. در نتیجه احساس خستگی بیش از حد می‌کنید.
تامارا رومانوک در سال ۲۰۱۹ میلادی سال‌ها پس از ابتلا به آنسفالومیلیت میالژیک (نشانگان خستگی مزمن) که او را در حالتی از درد و خستگی مزمن در بستر نگه داشته بود رویدادی "معجزه آسا" را تجربه کرد. او پس از مصرف آنتی بیوتیک‌های تجویز شده برای درمان عفونت جداگانه بهبودی کوتاه مدتی را در علائم آنسفالومیلیت میالژیک تجربه کرد.
علائم متداول سرفه خشک، عبارتند از؛ تهوع، خس خس، استفراغ، تورم غدد لنفاوی، صدای خشن، سردرد، گلو درد و درد)، گرفتگی بینی. علائم کمتری نیز وجود دارد، مانند خستگی، درد مفاصل، تنفس بدبو، از دست دادن اشتها، خونریزی لثه، کاهش ناخواسته وزن و اسهال؛ به طور معمول، ۷تا ۱۰ روز طول می‌کشد تا از شر سرفه خشک خلاص شوید.
ویتامین B - ۹ که به اسید فولیک هم مشهور است، برای رنگ مو مهم است، چون کمبود اسید فولیک منجر به سفیدی زودرس می‌شود. علائم دیگر کمبود اسید فولیک در بدن شامل خستگی، زخم در دهان، رشد ضعیف و زبان متورم می‌شود.
خیره شدن طولانی مدت به صفحه نمایش لپتاپ یا گوشی می‌تواند چشمان شما را تحریک کرده و منجر به وضعیتی به نام خستگی چشم شود. علائم رایج خستگی چشم شامل سردرد، حساسیت به نور، خارش چشم و تاری دید است.
رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه عفونت مالاریا به طور کلی با علائم و نشانه‌هایی مانند تب، لرز، سردرد، تهوع و استفراغ یا درد و خستگی ماهیچه بروز می‌کند، اظهارداشت: لرز اولین علامت ابتلاء به این بیماری است، در ادامه تب و تعریق هر ۲۴ یا ۴۸ ساعت یکبار سیکل معمول این بیماری به حساب می‌آید.
خستگی بهاری یک حالت خلقی گذرا و طبیعی است که اغلب در قالب علائم جسمانی و گاهی علائم روانی ظاهر می‌شود؛ کمبود انرژی، تنبلی، ضعف، نیاز شدید به خواب (با وجود خواب کافی)، سردرد، درد در ناحیه مفاصل و در برخی موارد احساس ناامیدی و بی‌انگیزگی از شایع‌ترین علائم خستگی بهاری هستند.
علائم اولیه بیماری کبدی عبارتند از: شکم درد، عدم احساس گرسنگی، خستگی یا کمبود انرژی و اسهال. اما بعضی مواقع علائم دیگری در بدن ظاهر می‌شوند که شاید ندانید دلیل آن‌ها مشکلات کبدی است. با مشاهده هر کدام از علائم زیر باید برای بررسی عملکرد کبد به پزشک مراجعه کنید.
علائم کم خونی بسته به نوع کم خونی (آپلاستیک، فقر اسید فولیک، داسی شکل، همولیتیک و ...) متفاوت است، اما علائم عمومی آن شامل خستگی، ضعف، رنگ پریدگی پوست، ضربان غیرعادی قلب، درد ناحیه سینه، سرگیجه و ... می‌باشد.
وظیفه پتاسیم در بدن انسان برقرار کردن تعادل آب در بین سلول‌ها است. کمبود پتاسیم در بدن می‌تواند با علائم و نشانه‌هایی همراه باشد که می‌توان به ضعف ماهیچه‌ای، تکرر ادرار، خستگی، احساس نفخ در شکم، یبوست، مورمور شدن بدن، فشار خون بالا، مشکلات تنفسی، ضربان قلب نامنظم و فلج عضلانی اشاره کرد.
اگرچه ممکن است باور آن دشوار به نظر برسد، اما ناراحتی‌های روحی و روانی ممکن است دلیل کمردرد شما باشد. در واقع لیست بلندی از علائم جسمی از جمله خستگی، سردرد، درد قفسه سینه، مشکلات گوارشی، کمردرد عصبی، بی خوابی و میل جنسی پایین وجود دارد که ثابت شده با استرس و اضطراب مرتبط است.
سرماخوردگی علائم زیادی مانند تب و آبریزش بینی و خستگی مفرط دارد که فرد را از انجام کار‌های روزمره باز می‌دارد. همه ما دوست داریم سریع‌تر از شر سرما خوردگی راحت شویم و آن را درمان کنیم.
آهن، یکی از املاح ضروری برای بدن است که در تشکیل گلبول‌های قرمز نقش دارد. گلبول‌های قرمز در انتقال اکسیژن به تمام سلول‌های بدن نقش اساسی دارند و به رشد و ترمیم مطلوب بافت‌ها نیز کمک می‌کنند. از همین‌رو، بسیاری از افرادی که دچار کم‌خونی فقر آهن هستند دچار علائم خستگی و بی‌حالی می‌شوند.
اگر مغز خود را با مواد مغذی مناسب تأمین نکنید، علائم مختلفی از جمله مشکلات حافظه، خستگی و تمرکز را احساس خواهید کرد.
یکی از علائم اولیه کمبود ویتامین B۱۲ خستگی است؛ سطحی از خستگی که آنقدر عمیق است که بر زندگی روزمره تاثیر می‌گذارد. علائم دیگر عصبی هستند و ممکن است شامل سوزن سوزن شدن در اندام ها، گیجی، از دست دادن حافظه، افسردگی و مشکل در حفظ تعادل باشد.
سرما خوردگی معمولا با خستگی، احساس سرما، عطسه و سر درد آغاز می‌شود و با علائمی، چون سرفه، گلو درد، آبریزش بینی و تب ادامه می‌یابد و معمولا هفت تا ده روز بعد بر طرف می‌شود و برخی علائم ممکن است تا سه هفته به طول بینجامد.
محققان شایع‌ترین عوارض جانبی مرتبط با تزریق را شامل ۳۳ درصد علائم مشابه آنفلوانزا و ۳۶ درصد خستگی مشاهده کردند.
سرفه بدون خلط یا با خلط، تب، کم‌اشتهایی، کاهش وزن، خستگی، تعریق شبانه، تنگی‌نفس و گرفتگی صدا، خلط خونی و درد ستون فقرات از علائم اصلی ابتلا به بیماری سل است. اغلب این علائم برای چندین ماه خفیف است بنابراین منجر به تأخیر در مراقبت و درمان بیماری و افزایش خطر گسترش عفونت به دیگران می‌شود.
رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به اینکه آنفلوانزا بیماری تنفسی است که فصل ابتلا به آن شروع شده است، گفت: این بیماری در درصد کمی از افراد ممکن است شدید یا کشنده باشد؛ بنابراین طبیعتاً نگرانی درباره این ویروس تنفسی هم کمتر است. آنفلوانزا یک عفونت ویروسی است که سیستم تنفسی فرد از جمله بینی، گلو و ریه‌ها را مورد تهاجم قرار می‌دهد و این بیماری بر خلاف سرماخوردگی به طور ناگهانی روی می‌دهد. تب بالا، درد عضلانی، لرز و عرق، سردرد، سرفه خشک و مداوم و خستگی و ضعف از علائم آنفلوانزا به حساب می‌آیند.
آلرژی فصلی علائم زیادی مانند سنگینی سر، عطسه، خارش چشم و خستگی ایجاد می‌کند و هر یک از این علائم ممکن است به خصوص در هنگام گرفتگی بینی و سینوزیت باعث سرگیجه شود.
رنگ پریدگی لب‌ها، احساس خستگی، سرگیجه و سردرد، تنگی نفس، سرعت ضربان قلب، عدم تمرکز، خواب آلودگی، بی حوصلگی، ریزش مو، تغییرات خلقی و کمبود انرژی، از مهم‌ترین علائم کم خونی به شمار می‌رود.
مشخصه معمول این بیماری، بثورات و دانه‌های پوستی همراه با تاول در صورت، دست، پا، دهان و اندام تناسلی است. علاوه بر این علائم ممکن است تب، سردرد، خستگی، تورم غدد لنفاوی و احساس ناخوشی نیز بروز پیدا کند.
به گفته متخصصان، علائم این بیماری شامل سردرد، درد بدن، درد عضلانی، خستگی، تب، تورم غدد لنفاوی و بثورات پوستی است.
عمده علائم ابتلا به زیرسویه‌های BA ۴ و BA ۵ شامل سردرد، آبریزش بینی، عطسه، سوزش گلو، سرفه خشک، گرفتگی یا درد در قفسه سینه، تنگی نفس مختصر، درگیری سیستم گوارش و اسهال و استفراغ، تب (که چندان بارز نیست)، خستگی مفرط و درد‌های ماهیچه‌ای است. در ابتلا به این زیرسویه برخلاف سایر سویه‌ها، درگیری و از بین رفتن حس بویایی و چشایی بسیار کمتر است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ