وقتی کشتیِ اولوبرون در دهه ۱۹۸۰ کشف شد کارشناسان گیج شدند. آن‌ها نمی‌دانستند که فلزاتِ موجود در کشتی از کجا آمده است. اما در دهه ۱۹۹۰ بود که برای نخستین‌بار با استفاده از ایزوتوپ‌های قلع توانستند بفهمند که قلعِ موجود در اشیاء باستانی از کجا به دست آمده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مقامات تونس اعلام کردند که کشتی مهاجران در آب‌های این کشور غرق شده است؛ در این حادثه ۱۱ تَن کشته و ۷ نفر هم ناپدید شده‌اند.
سرمربی تیم فوتبال استقلال با بیان این که برخی در داخل باشگاه می خواهند کشتی این تیم را غرق کنند،گفت: فکر می‌کنم استقلال تنها تیمی است بین مدعیان که می خواهد سقف قراردادها را رعایت کند!
مقامات تونس اعلام کردند کشتی مهاجران در آب‌های این کشور غرق شده و شماری نیز کشته و ناپدید شدند.
مقام‌های روس اعلام کردند که دیشب یک شناور انتحاری اوکراین در نزدیکی تنگه «کرچ» به کشتی غیرنظامی روسیه حمله کرده و باعث آسیب دیدن آن در قسمت موتور شد اما کشتی غرق نشده است.
یکی از افسران که به رفتار‌های مرد همسایه مشکوک شده بود، شروع به بازرسی خانه مرد مرموز کرد و زمانی که در حمام خانه باز شد، با جسد غرق در خون فریدون که از ناحیه گردن هدف ضربات مرگبار قرار گرفته بود روبه‌رو شد.
بر اساس گزارش های محلی، یک مرد ۶۰ ساله در جیگوانی منطقه گرانما پس از طغیان رودخانه بایامو در پی بارش های شدید، غرق شد.
من در کیوسک نگهبانی نشسته بودم که بهروز را غرق خون در چند متری کیوسک دیدم. او بریده بریده به من گفت اشتباهی او را با چاقو زده‌اند و سپس از هوش رفت. من همان موقع یک نفر را که تی‌شرت سفید به تن داشت در آن نزدیکی دیدم که به محض نگاه کردن به او به سرعت فرار کرد. گمان می‌کنم او عامل قتل باشد.
کشته شدن چهار کودک و یک مرد توسط پلیس استان کبک کانادا روز شنبه پس از سفر ماهیگیری در خط ساحلی رودخانه سنت لورنس در ساحل شمالی کبک، تایید شد.
جراید ایتالیا از جمله "لارپوبلیکا" نوشته‌اند که در این قایق دست کم بیش از ده افسر اطلاعاتی اسرائیل حضور داشتند. بر اساس گزارش ترافیک هوایی، یک روز بعد از واقعۀ غرق شدن کشتی تفریحی در دریاچۀ "ماژور"، یعنی در بیست و نهم ماه مه، یک هواپیمای جت مقامات اسرائیلی در فرودگاه میلان به زمین نشست و ساعاتی بعد میلان را به قصد تل‌آویو ترک کرد.
منابع عبری گزارش دادند که یک افسر سابق موساد در حادثه غرق یک قایق تفریحی در سواحل ایتالیا کشته شده است.
یک کشتی با پرچم هنگ کنگ روز پنجشنبه برای مدت کوتاهی در کانال حیاتی سوئز مصر غرق شد، اما پس از قطع موقت آبراه، توانستند آن را شناور کنند.
نخستین تحقیقات از مکانِ کشتی‌های غرق‌شده در روز شنبه ۲۰ ماه مه ۲۰۲۳ آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود که تا ماه ژوئن ادامه یابد. برای اطمینان از امنیتِ اشیاء، مکان دقیق کشفِ آن‌ها اطلاع‌رسانی نشده است. با‌این‌حال یک علامتِ فلزی در کفِ دریا در نزدیکی کشتی شماره ۱ نصب شده تا شاخصی برای تحقیقات آینده در این ناحیه باشد.
سازمان هواشناسی کشور برای کاهش آسیب‌های احتمالی ناشی از این مخاطرات احتیاط درعملیات تفریحی به‌ویژه غواصی و شنا، احتیاط در سفر‌های دریایی با شناور سبک، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های دریایی از جمله ورود و خروج کشتی به بنادر و احتیاط در صیادی به‌ویژه در فراساحل را توصیه می‌کند.
قرن پانزدهم میلادی، شروع اکتشافات دریایی ماجراجویان و بازرگانان دریایی و رشد شبکه تجارت جهانی اقیانوسی بود. کشتی‌های تجاری، ماه‌ها در سفر بودند تا ابریشم، ادویه، نمک و چای را از طریق دریا‌ها جابجا کنند. بعد از فاجعه غرق شدن ۴ کشتی در سیسیل ایتالیا در سال ۱۷۰۷، دریانوردان دریافتند که به شیوه‌ای دقیق برای تعیین طول جغرافیایی در مواقعی که دور از خشکی هستند نیاز دارند.
غرق شدن کشتی مهاجران در سواحل ایتالیا
یک کشتی باری با پرچم چین در تنگه تاتار واقع در جنوب شرقی روسیه غرق شد.
غرق شدن یک کشتی حامل مهاجران در جنوب ایتالیا، به مرگ دست کم ۳۳ نفر منجر شد.
هواداران فوتبال هرگز تصور نمی‌کردند سال 2023 با چنین نتایج اسفناکی برای لیورپول همراه باشد .
یک لاشه‌ی کشتی نزدیک ساحل ایست‌بورن در جنوب انگلستان کشف شد که ظاهراً یک کشتی جنگی قرن هفدهمی هلندی به نام کلاین هولاندیا است. این کشتی سال ۱۶۵۶ ساخته شد و ۱۶ سال در تمام نبرد‌های مهم جنگ انگلستان-هلند دوم (۱۶۶۵-۱۶۶۷) شرکت داشت تا اینکه قبل از آغاز جنگ سوم انگلستان-هلند غرق شد.
رئیس مدیریت بحران منطقه ویژه پارس گفت: شناور آنیل متعلق به کشور تانزانیا در اسکله شماره ۹ بندر خدماتی پارس در حین بارگیری ۹۱ کانتینر ۲۷ تنی به دلیل چیدمان غلط کانتینر‌ها واژگون شد. لحظه غرق شدن کشتی تانزانیایی در بندر عسلویه را ببینید.
این کشتی به دلیل وزش باد‌های شدید زمستانی واژگون شده و در حال حاضر بالگرد‌ها و قایق‌های امداد و نجات و همچنین چندین قایق خصوصی برای پیدا کردن ۹ خدمه کشتی که مفقود شده‌اند، آب‌های منطقه را جستجو می‌کنند.
مرد جوان گفت: بعد به خانه‌ام برگشتم به پدرم گفتم در ماشین بنشین تا من به خانه بروم و کارت ماشینم را که جا گذاشته بودم، بردارم. اما چند دقیقه بعد وقتی برگشتم ناباورانه با صحنه وحشتناکی مواجه شدم. پدرم غرق در خون روی صندلی افتاده بود و من هم بلافاصله با پلیس تماس گرفتم. وقتی مأموران کلانتری شهرزیبا به محل جنایت رفتند مشخص شد علاوه بر شلیک گلوله گردن مرد میانسال هم با چاقو بریده شده است.
پس از چندین سال گروهی از غواصان بار دیگر به محل غرق شدن کشتی تایتانیک رفتند و متوجه شدند این کشتی به سرعت در حال نابودی است و اقیانوس بخش‌هایی از آن را بلعیده است.
این قایق حامل بیش از ۵۰ زائر هندو بوده که در حرکت به سمت یک معبد قدیمی هندوها در شهر «بودا» در شمال بنگلادش دچار سانحه و واژگونی شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ