قرن پانزدهم میلادی، شروع اکتشافات دریایی ماجراجویان و بازرگانان دریایی و رشد شبکه تجارت جهانی اقیانوسی بود. کشتی‌های تجاری، ماه‌ها در سفر بودند تا ابریشم، ادویه، نمک و چای را از طریق دریا‌ها جابجا کنند. بعد از فاجعه غرق شدن ۴ کشتی در سیسیل ایتالیا در سال ۱۷۰۷، دریانوردان دریافتند که به شیوه‌ای دقیق برای تعیین طول جغرافیایی در مواقعی که دور از خشکی هستند نیاز دارند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
زن جوان ۱۰۳ قطعه شیء فلزی را بلعیده بود، اما نکته عجیب اینجا بود که معده یا مری‌اش در اثر خوردن این اجسام فلزی تیز کوچک‌ترین آسیبی ندیده بود.
در اینجا با شش فسیل عجیبی آشنا می‌شوید که هرکدام انگار یک داستان شگفت‌انگیز را در یک قاب سنگی باستانی روایت می‌کنند.
زاپوته مامه ای نام اوست. این میوه شگفت انگیز برای هزاران سال منبع غذایی مهمی برای جمعیت مکزیک و آمریکای مرکزی بوده است.
اسطوره صربستانی دنیای تنیس در جریان بازی برابر یانیک سینر ایتالیایی دست به کاری عجیب زد.
ایجاد آدرس ایمیل‌های با نام ساختگی (alias email addresses) به شما کمک می‌کند تا بتوانید از اطلاعاتتان محافظت کرده و با افزودن آدرس‌های ایمیل اضافی که پیام‌ها را به آدرس اصلی تان ارسال می‌کند، تعداد ایمیل‌های اسپم را به حداقل برسانید و راحت‌تر بتوانید ارتباطات دریافتی تان را مدیریت کرده و مانع از نقض داده‌ها شوید.
موضوع مرگ به خودی خودش مسئله‌ای رازآلود است که از جهات متعددی ذهن انسان‌ها را در سراسر تاریخ به خودش مشغول کرده است. پس شاید عجیب نباشد که در بعضی از نقاط دنیا شاهد رسوماتی شگفت‌انگیز در رابطه با این موضوع باشیم.
پیش از انقلاب نوسنگی، نخود فقط در جنوب شرقی ترکیه رشد می‌کرد؛ منطقه‌ای که از شدت سرسبزی شاید الهام‌بخش افسانه باغ عدن باشد. امروزه نوادگان نخود در سراسر جهان رشد می‌کنند. اما پرسش مهم این است که نخود چگونه به وجود آمد. پاسخ این پرسش روشن نیست.
اقیانوس‌ها یکی از قلمرو‌های شگفت‌انگیز روی سیاره هستند که گسترۀ عظیمی از اعماق آن‌ها هنوز برای ما ناشناخته است. در این مطلب با تعدادی از عجیب‌ترین حیوانات اعماق اقیانوس آشنا می‌شوید.
رقابت جو بایدن و دونالد ترامپ در سیاست چیز تازه‌ای نیست، اما دیدن این دو در خیابان و در حال دوئلی عجیب کاری است که فقط در دنیای تصاویری ساخته شده با هوش مصنوعی ممکن است.
آلسیو چرچی، بازیکن سابق اتلتیکو مادرید، با اتفاقی عجیب مواجه شد و دو سارق با تهدید اسلحه خواهان سرقت ساعت او بودند که با واکنش خاص این ملی‌‌پوش سابق ایتالیا مواجه شدند.
سعید معروف در آستانه اتخاذ تصمیمی قرار گرفته که قطعا همه را شگفت زده خواهد کرد.
تحقیقات جدید حکایت از آن دارد که بخش سر این این قطرات شیشه‌ای، به دلیل نیرو‌های فشاری وارد بر قسمت بیرونی قطره‌ها استحکام عجیب و غریبی دارند. در این تحقیق مشخص شد که این نیروها، در حد و اندازه نیرو‌های فشاری در برخی از اشکال فولاد هستند.
دینکو یلیچیچ که امروز به عنوان سرمربی موقت النصر معرفی شد، سابقه هدایت فولاد یزد را در کارنامه دارد!
حجت کریمی در برنامه شب های فوتبالی اظهارات عجیبی را مطرح کرد که با بیانیه های باشگاه در تناقض بود.
از آنجایی که سکسکه می‌تواند بی ضرر به نظر برسد، مرموز باقی می‌ماند و به طور شگفت انگیزی مورد مطالعه قرار نمی‌گیرد.
بر اساس نظرسنجی مارکا، پرسپولیس به عنوان محبوبترین تیم جهان معرفی شد.
در اینجا تصاویری زیبا از دنیای عجیب و شگفت‌انگیز عنکبوت‌ها را خواهید دید. شاید این نگاه دقیق‌تر کمی احساس ما را نسبت به آن‌ها تغییر بدهد!
ساکت الهامی یکی از خوشحال‌ترین سرمربی‌های لیگ در پایان هفته بیستم است که هوادار را به بزرگترین پیروزی تاریخش رساند.
دیرینه‌شناسان از کامل بودن این اسکلت شگفت زده شدند. این اسکلت در لایه‌های ظریف سنگ آهک برای بیش از ۱۵۰ میلیون سال حفظ شده است. پتروسورها به دلیل شکنندگی استخوان‌های توخالی با دیواره نازکشان در میان فسیل‌ها نسبتا کمیاب هستند، اما این نمونه حتی دارای تکه‌های کوچکی از غشای بال بود.
اعماق اقیانوس مملو از موجودات عجیب و غریب و شگفت‌انگیز است و هر چه انسان‌ها بیشتر به جست‌وجو می‌پردازند، تعداد بیشتری از آن‌ها قابل رؤیت می‌شوند. ۲۰۲۲ از آن سال‌هایی بود که دانشمندان موفق شدند تمام زیبایی‌های یک آکواریوم را در اعماق دریا مشاهده کنند.
پزشکان با یک چالش شگفت انگیز در مسیر مقابله با آبله مواجه بودند: چگونه می‌توان مواد را در عصری بدون وجود سردخانه، هواپیما یا ماشین به سرتاسر جهان تحویل داد. آنان به روشهای توزیعی پرداختند که با هر برآورد منطقی بسیار عجیب و کمی مبتکرانه بود. در اوایل دهه ۱۸۰۰ میلادی اسپانیا ۲۲ پسر یتیم به خدمت گرفته شدند تا واکسن را روی بدن خود به قاره آمریکا انتقال دهند.
با تصمیم عجیب لوئیس فن خال، هلندی ها با شرایط عجیبی در قطر تمرین می کنند.
زیست شناسان در یک کشف شگفت انگیز، کوسه‌ای را از اعماق آب‌های استرالیا به بیرون کشیدند که ظاهری کاملا عجیب و شیطانی دارد.
هافبک ایرانی الوکره یکی از زیباترین گل‌های هفته لیگ ستارگان را مقابل تیم سابق خود به ثمر رساند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ